شروع فروش بلیت های نوروزی اتوبوس از یکم اسفند، طرح نوروزی از 24 اسفند شروع می گردد و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد

به گزارش وبلاگ قطب نما، داریوش باقرجوان درباره برنامه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برای سفرهای نوروزی بیان نمود: پیش فروش بلیت های نوروزی از اول اسفندماه به صورت اینترنتی و از هفتم اسفند همزمان به صورت اینترنتی و حضوری از پایانه های مسافری خواهد بود. سعی شده که 85 تا 100 درصد درصد از ظرفیت صندلی ها به صورت اینترنتی عرضه گردد که مردم مسئله ای برای حضور در پایانه ها برای خرید بلیت نداشت باشند.

شروع فروش بلیت های نوروزی اتوبوس از یکم اسفند، طرح نوروزی از 24 اسفند شروع می گردد و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد

وی با بیان اینکه طرح نوروزی از 24 اسفند شروع می گردد و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد، گفت: با وجود این با توجه به شرایط قرار گرفتن تعطیلات نوروزی در ماه مبارک رمضان، روزهای اول این طرح یعنی از 24 اسفند تا سوم فروردین که شروع ماه رمضان است، ازدحام و تراکم بیشتر خواهد بود بنابراین عمده برنامه ریزی و تلاشمان این است که جابه جایی ها را به صورت ایمن و مناسبی در این مدت زمان در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: هماهنگی با مدیران صنفی و مراکز عمومی از جمله واحدهای پادگانی و دانشگاه ها هم اجرا شده که برنامه سفرهایشان را به ما بدهند. بعلاوه شیوه نامه طرح نوروزی برای مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی و پایانه های مسافری، ارسال شده و برنامه ریزی ها در حال اجرا است تا برای یکی از مولفه های سفر که استراحت است، از این مجتمع ها استفاده گردد.

باقرجوان درباره تعداد سفرهای نوروزی پیش بینی شده شرح داد: برای سال 1401، حدود هفت میلیون و 800 هزار جابه جایی مسافر داشتیم و به نظر می رسد با توجه به تقاضایی که وجود دارد، 15 درصد افزایش را تجربه کنیم. اگر تقاضا از حدی بالاتر رود، مثل سیستم هواپیمایی می گردد که ممکن است برای امروز تقاضای خرید بلیت داشته باشید اما نتوانید بلیت خریداری کنید و به ناچار برای فردا بلیت بگیرید، اما ما صندلی ها را تا حداکثر ظرفیت به وسیله پیش فروش در اختیار مردم قرار می دهیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا هزینه بلیت های اتوبوسی مسافری در این مدت افزایش می یابد، گفت: هزینه بلیت همان چیزی است که در وب سایت ها قرار گرفته است، اگر بخواهد تغییری در قیمت بلیت ها ایجاد گردد حتما مصوبه ستاد تنظیم بازار را می طلبد؛ بنابراین هرگونه تغییری در قیمت حتما باید مصوبه ستاد تنظیم بازار را داشته باشد که تا کنون هم ما مصوبه ای دراین خصوص نداشتیم.

منبع: گردشبان

به "شروع فروش بلیت های نوروزی اتوبوس از یکم اسفند، طرح نوروزی از 24 اسفند شروع می گردد و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فروش بلیت های نوروزی اتوبوس از یکم اسفند، طرح نوروزی از 24 اسفند شروع می گردد و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید