اجرای پروژه های نو فاضلاب در 112 نقطه اهواز

به گزارش وبلاگ قطب نما، خبرنگاران/خوزستان مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اجرای پروژه های تازه فاضلاب در 112 جبهه کاری در اهواز گفت: اجرای پروژه فاضلاب اهواز جزو اولویت های وزارت نیرو است و در صورت لزوم، کتبا اعلام می کنیم این پروژه جزو اولویت تخصیص ما در کشور است.

اجرای پروژه های نو فاضلاب در 112 نقطه اهواز

حمیدرضا جانباز در نشست با شهردار اهواز که با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس شامگاه یکشنبه (9 آبان ماه) در شهرداری اهواز برگزار گردید، اظهار کرد: پیرو نخستین بازدید رئیس جمهور از خوزستان، جبهه های متعدد کاری در حوزه فاضلاب اهواز ایجاد شده است.

به گزارش وبلاگ قطب نما، وی با اشاره به همکاری خوب شهرداری اهواز و شرکت آب و فاضلاب، اضافه کرد: پروژه ها معطوف به سه موضوع تعریف شده است؛ بخشی از شبکه که در سال های گذشته دچار مشکل شده و از آن به عنوان منطقه ها ریزشی یاد می گردد، در دستور شرکت آب و فاضلاب خوزستان است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با همکاری شهرداری اهواز نقاطی که در بارش های سال های گذشته دچار آبگیری شده اند، جزو اهداف کاری ما است. پمپ های با ظرفیت بالا در حال انتقال به استان خوزستان است تا علاوه بر استفاده از شبکه، در بارش احتمالی در خارج از شبکه نیز استفاده گردد.

جانباز با اشاره به اجرای پروژه های نو فاضلاب در 112 جبهه کاری در اهواز، بیان نمود: در این راستا برای نخستین بار در کشور از دستگاه میکروتونل ایرانی استفاده کردیم و کار در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اهواز به شبکه دفع آب های سطحی احتیاج دارد، توضیح داد: در بارش سال گذشته حدود 13 تا 17 میلیون مترمکعب بارش داشتیم که اگر کل ظرفیت شبکه فاضلاب اهواز فعال باشد هم نمی تواند بیش از 600 تا 700 هزار مترمکعب آب در شبانه روز، تخلیه کند بنابراین باید به شهرداری یاری گردد تا مطالعات این سازمان به سرعت کامل گردد و اعتبار خوبی برای دفع آب های سطحی پیش بینی گردد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور باید بخش عمده پروژه فاضلاب اهواز را بین 12 تا 18 ماه جمع و جور کنیم بنابراین باید ماهانه حدود 120 تا 130 میلیارد تومان صورت شرایط پاس گردد.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه فاضلاب اهواز جزو اولویت های وزارت نیرو است و در صورت لزوم، کتبا اعلام می کنیم این پروژه جزو اولویت تخصیص ما در کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای پروژه های نو فاضلاب در 112 نقطه اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروژه های نو فاضلاب در 112 نقطه اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید