اکسیر جوانی پیدا شد؛ این ژن قلب را 10 سال جوانتر می کند

به گزارش وبلاگ قطب نما، دانشمندان با کشف یک ژن ضد پیری نو می توانند قلب انسان را 10 سال جوانتر کنند.

اکسیر جوانی پیدا شد؛ این ژن قلب را 10 سال جوانتر می کند

به گزارش گجت نیوز، محققان دانشگاه بریستول و گروه MultiMedica در ایتالیا به تازگی پیروز به کشف یک ژن خاص در گروهی از انسان های 100 ساله شدند؛ این ژن خاص در این افراد توانسته از قلب آن ها در مقابل بیماری های ناشی از افزایش سن نظیر نارسایی قلب محافظت کرده و قلب آن ها را جوان نگه دارد.

جزئیات کشف ژن ضد پیری نو

محققان این ژن ضد پیری نو را در گروهی از افراد که در منطقه ها آبی سکونت دارند کشف کردند؛ منطقه ها آبی منطقه های در جهان محسوب می شوند که طبق بررسی ها ساکنان آن ها عمری بیشتر از حد میانه دارند. در حال حاضر منطقه های، چون لوما لیندا در کالیفرنیا آمریکا، ایکاریا در یونان، نیکویا در کاستاریکا، ساردینیا در ایتالیا و اوکیناوا در ژاپن به عنوان منطقه ها آبی به شمار می روند.

بررسی ها حاکی از آن است افرادی که در منطقه ها آبی سکونت دارند تا سن 100 و حتی بیشتر عمر می کنند و سلامتی آن ها نیز در این سنین در سطح مناسبی قرار گرفته است. همچنین ساکنان این منطقه ها نسبت به سایر افراد با عوارض قلبی عروقی کمتری روبرو می شوند.

محققان دانشگاه بریستول و گروه MultiMedica در ایتالیا در این مطالعه دریافتند یک ژن خاص که بسیاری از افراد 100 ساله در این منطقه ها از آن بهره می برند قادر است از سلول های جمع آوری شده از بیماران مبتلا به نارسایی قلب که نیازمند پیوند قلب هستند، محافظت کند.

این محققان با یک بار تجویز ژن ضد پیری جهش یافته توانستند زوال عملکرد قلب را در موش های میانسال متوقف کرده و زمانی که موش های مسن این ژن ها را دریافت می کنند، همانند افراد مسن در منطقه ها آبی، سن ساعت بیولوژیکی قلب آن ها نیز به اندازه بیش از 10 سال جوان تر می شود.

منبع: فرارو

به "اکسیر جوانی پیدا شد؛ این ژن قلب را 10 سال جوانتر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسیر جوانی پیدا شد؛ این ژن قلب را 10 سال جوانتر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید