این موتور ژاپنی روی دست هارلی دیویدسن زد، عکس

به گزارش وبلاگ قطب نما، برای بازار جهانی، سوزوکی و کاوازاکی (Kawasaki :کاواساکی) فراتر از هوندا و یاماها توانسته اند، در کلاس کروزرهای سنگین وزن حضور داشته باشند. این سبک موتورسیکلت، اساسا با محصولات ساخت هارلی دیویدسن و ایندین تعریف می گردد اما برندهای ژاپنی طی 40 سال اخیر، کابوس امریکایی ها به جای مانده اند.

این موتور ژاپنی روی دست هارلی دیویدسن زد، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ قطب نما ، بزرگ ترین پیشرانه موتورسیکلت در تاریخ ژاپن، مدل 2053 سی سی ارایه شده برای ولکان 2000 است. این محصول با عملکرد فنی بسیار خوب و قیمت پایین تر نسبت به محصولات مشابه ساخت برندهای امریکایی، معروفیت یافت.

براساس گزارش پدال، برای بازار دنیای سوزوکی و کاوازاکی (Kawasaki :کاواساکی) فراتر از هوندا و یاماها توانسته اند، در کلاس کروزرهای سنگین وزن حضور داشته باشند. این سبک موتورسیکلت، اساسا با محصولات ساخت هارلی دیویدسن و ایندین تعریف می گردد اما برندهای ژاپنی طی 40 سال اخیر، کابوس امریکایی ها به جای مانده اند.

کاوازاکی ولکان 900 کلاسیک مدل 2024

به عنوان مثال با بودجه 10 هزار دلار می توان کاوازاکی ولکان 900 سی سی (تصویر بالا) یا هوندا ربل 1100 سی سی را در بازار امریکا خریداری کرد. بعلاوه سوزوکی بولوارد 800 سی سی، آستانه قیمت 8 هزار دلاری دارد؛ اما برای مدل های مقرون به صرفه قیمت هارلی دیویدسن ساخت امریکا مثل نایتستر 975 سی سی، آغاز قیمت از 14 هزار دلار است. هارلی دیویدسن اسپرتستر 1250 سی سی هم، آستانه قیمت 16 هزار دلار دارد.

سوزوکی بولوارد 1800 مدل 2024

در کلاس کروزرهای سنگین، دو محصول ژاپنی چشمگیر دیده می شوند. هم اکنون، سوزوکی بولوارد 1800 با قیمت 15 هزار دلار و کاوازاکی ولکان 1700 با قیمت 19 هزار دلار، بسیاری از موتورسواران علاقه مند هارلی دیویدسن را جذب خود می نمایند. کمی پیش تر، ولکان 2000 به عنوان قوی ترین کروزر ساخت ژاپن، بین سال های 2004 تا 2010 تاریخ ساز شد.

کاوازاکی ولکان 2000

زمانی که موتورسیکلت مجذوب کننده کاوازاکی ولکان 2000 به بازار دنیای رسید، شرایط مالی و فنی هارلی دیویدسن، ناامیدنماینده بود. برند امریکایی، محصولات متنوع و مدرن برای جلب توجه مشتریان نداشت؛ اما شرایط برای مهندسان فرصت طلب ژاپنی، شکل گرفت.

کاوازاکی ولکان 2000

سال 2004، کاوازاکی با ولکان 2053 سی سی، سازنده بزرگ ترین پیشرانه فراوری انبوه برای موتورسیکلت در دنیا شد. این عنوان البته سال 2019، به وسیله تریومف با راکت 2,458 سی سی تغییر کرد اما برند ژاپنی برای مدتی طولانی تا سال 2010، پرچمدار باقی ماند.

کاوازاکی ولکان 2000

ولکان 2000 با قدرت 116 اسب بخار و گشتاور 191 نیوتن متر، حتی روی کاغذ هم مجذوب کنندهیت زیادی دارد؛ هرچند که آنالیز فنی روی دستگاه داینو نشان داد گشتاور روی چرخ، 165 نیوتن متر است. این موتورسیکلت 330 کیلوگرمی، در زمان 4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می رسد و نهایت سرعت 190 کیلومتر برساعت دارد. در زمان فراوری، ولکان 2000 با قیمت 16 تا 17 هزار دلار فروخته می شد.

کاوازاکی ولکان 1700 ویجر مدل 2024

از سال 2010 تا امروز، مدل 1700 سی سی به عنوان قوی ترین کروزر کاوازاکی فراوری می گردد. نسخه 2024، در تیپ ویجر (Voyager) و واکوئرو (Vaquero) قدرت 82 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن متر دارد. سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 6/5 ثانیه و نهایت سرعت 180 کیلومتر برساعت برای ولکان 1700 فراهم است.

خانواده موتورسیکلت های ولکان کاوازاکی، سال 1984 به دنیا آمدند و با انواع مدل های 1500 تا 1800 سی سی، جای گزین ژاپنی برای محصولات امریکایی فراهم کرند. امروزه، همچنان مدل های مختلف ولکان، بسیار پرفروش و محبوب هستند؛ چراکه علاوه بر قیمت پایین تر نسبت به انواع هارلی دیویدسن، مصرف سوخت کم تر با استهلاک و هزینه نگه داری پایین تر دارند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "این موتور ژاپنی روی دست هارلی دیویدسن زد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این موتور ژاپنی روی دست هارلی دیویدسن زد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید