راهنمای خرید رم DDR3 برای لپ تاپ و کامپیوتر؛ قدیمی اما همچنان کاربردی

به گزارش وبلاگ قطب نما، کامپیوترها ترکیبی از قطعات و سخت افزارهای مختلف هستند که هر کدام کاربرد و کارایی مختلفی دارند و در عین حال عملکرد هر یک از آن ها به یکدیگر وابسته است. رم یکی از کلیدی ترین اجزا و از قطعات حیاتی سخت افزار یک کامپیوتر می باشد و تأثیر به سزایی در اجرا شدن برنامه ها و بازی ها بر روی سیستم شما دارد. رم های DDR3 شاید با ورورد نسل نو رم ها به بازار دیگر در دسته برترین ها جا نگیرند و سیستم های نو از آن ها پشتیبانی ننمایند، اما از آنجایی که بسیاری از افراد همچنان از سیستم های قدیمی استفاده می نمایند، در این مقاله قصد داریم برترین رم DDR3 کامپیوتر را به شما معرفی کنیم. پس با خبرنگاران مگ و ادامه این مقاله همراه ما باشید.

راهنمای خرید رم DDR3 برای لپ تاپ و کامپیوتر؛ قدیمی اما همچنان کاربردی

نکاتی که باید قبل از خرید رم DDR3 بدانید

قبل از خرید رم DDR3 کامپیوتر باید نکات مهمی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید با توجه به بودجه و احتیاج خود برترین انتخاب رو داشته باشید. اول از همه باید احتیاج سیستم خود را آنالیز کنید. اگر قصد اجرای بازی ها و برنامه های سنگین دارید، احتیاج به رم با ظرفیت و سرعت بالاتری خواهید داشت. اما اگر فقط می خواهید از کامپیوتر برای کارهای سبک مانند وب گردی بهره ببرید و از آن کاربری معمولی می خواهید، رم کم حجم تر هم می تواند کفایت کند.

سازگاری رم با مادربرد از اهمیت بالایی برخوردار است. باید نوع رم را بر اساس سوکت مادربرد خود انتخاب کنید تا با مشکل سازگاری مواجهه نشوید. بعلاوه ظرفیت رم های قابل نصب بر روی مادربرد محدود است که آن هم نکته مهمی است که باید آن را رعایت کنید. سرعت رم نیز حائز اهمیت است. هرچه سرعت رم بیشتر باشد، سرعت پردازش و دسترسی به داده ها به وسیله سیستم بالاتر خواهد رفت برنامه ها و بازی های مختلف، روان تر و بهتر اجرا می شوند. البته رم های سریع تر قیمت بالاتری نیز دارند.

در نهایت قیمت رم ها را مقایسه کنید و متناسب با بودجه خود، برترین گزینه را انتخاب نمایید. برندهای معتبر معمولاً کیفیت بهتر و طول عمر بیشتری دارند؛ اما محصولات ناشناخته مقرون به صرفه ترند. با توجه به تمام تفاسیر بالا و با درنظر گرفتن احتیاج سیستم، سازگاری با مادربرد، سرعت، ظرفیت و قیمت رم، می توانید برترین گزینه برای را انتخاب کنید و رم کامپیوتر خود را ارتقا دهید.

برترین رم DDR3 کامپیوتر

در ادامه مقاله برترین رم DDR3 کامپیوتر و لپ تاپ را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

رم لپ تاپ سامسونگ مدل DDR3 PC3 با ظرفیت 4 گیگابایت

سامسونگ نامی آشنا برای افراد است که محصولات آن مترادف با کیفیت بالا هستند. این شرکت کره ای در بازار سخت افزار کامپیوتر نیز فعال است و رم های متعددی در قیمت و نوع مختلف را به بازار عرضه می کنید. این مدل رم از نوع DDR3 است که نسبت به رم های DDR2 سریع تر عمل می نماید و مصرف انرژی کمتری دارد. سرعت انتقال داده در این رم 1333 مگاهرتز است که برای اجرای بازی ها و برنامه های نسبتاً سنگین مناسب است. البته رم های DDR3 با سرعت 1600 مگاهرتز هم وجود دارند که عملکرد بهتری دارند، ولی قیمت بالاتری نیز دارند.

ظرفیت این رم شرکت سامسونگ 4 گیگابایت است که برای بیشتر کاربران خانگی و اداری کافی به نظر می رسد. البته در صورت احتیاج می توان ظرفیت بیشتری را نیز خریداری کرد. از آنجایی که این مدل رم به وسیله سامسونگ فراوری و برای لپ تاپ های این شرکت طراحی شده است، کاملاً با لپ تاپ شما سازگار خواهد بود و مسئله ای از نظر نصب و راه اندازی پیش نمی آید. در مجموع محصول موردبحث، یک رم استاندارد و پرکاربرد است که می تواند جوابگوی احتیاجهای بسیاری از کاربران باشد و انتخاب مناسبی برای کارهای عادی و کاربری عمومی به شمار میرود.

رم کامپیوتر کینگستون ValueRAM DDR3 CL11 با ظرفیت 4 گیگابایت

کینگستون یکی از قدیمی ترین و معتبرترین برندها در زمینه فراوری انواع رم کامپیوتر و لپ تاپ است. این مدل رم از لحاظ سرعت انتقال داده کاملاً استاندارد بوده و از سرعت 1600 مگاهرتز برخوردار است که برای اجرای بیشتر بازی ها و نرم افزارها کافی و مناسب خواهد بود. ظرفیت 4 گیگابایتی این رم نیز برای استفاده های روزمره و معمولی کاربران خانگی و اداری، ظرفیت مناسبی محسوب می گردد. البته اگر احتیاج به ظرفیت بالاتر باشد، می توان از مدل های 8 یا 16 گیگابایتی آن استفاده کرد.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت این رم، سازگاری کامل آن با اغلب مادربردهای DDR3 موجود در بازار است. بنابراین بدون هیچ مسئله ای می توان آن را در سیستم های مختلف مورد استفاده قرار داد. لازم به ذکر است عبارت CL درج شده بر روی نام این محصول به معنای Clock Latency یا همان زمان تأخیر است که هرچه این میزان کمتر باشد، آن رو عملکرد بهتری دارد. در مجموع با توجه به سرعت قابل قبول، ظرفیت کافی و سازگاری خوب این مدل، می توان گفت که انتخاب مناسبی برای ارتقای سیستم یا ساخت کامپیوتر تازه خواهد بود.

رم دسکتاپ سامسونگ مدل m378B1G تک کاناله DDR3 با ظرفیت 8 گیگابایت

این رم شرکت سامسونگ از نوع تک کاناله است یعنی داده ها را به صورت مجزا و یک به یک انتقال می دهد. رم های تک کاناله نسبت به رم های دو کاناله از سرعت انتقال بالاتری برخوردارند. سرعت این رم 12800 مگاهرتز است که در بالاترین حد سرعت استاندارد رم های DDR3 واقع شده است و یک نکته مثبت بزرگ برای آن محسوب می گردد. ظرفیت 8 گیگابایتی این رم برای اجرای بازی ها و نرم افزارهای حرفه ای و سنگین بسیار مناسب است و می تواند جوابگوی احتیاج کاربران پرمصرف نیز باشد. البته ظرفیت های 4 و 16 گیگابایت هم برای این مدل نیز در دسترس هستند و می توانید با توجه به احتیاج خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است از آنجا که سامسونگ فراوری نماینده این رم است، سازگاری کاملی با مادربردهایی که از تراشه سامسونگ استفاده می نمایند، خواهد داشت. با توجه به سرعت بسیار بالا، ظرفیت عالی و سازگاری کامل، این رم یکی از برترین گزینه ها برای ارتقای سیستم در جهت اجرای بازی ها و برنامه های سنگین به شمار میرود و از برترین رم های DDR3 محسوب می گردد.

رم دسکتاپ هایپرایکس مدل Blue DDR3 تک کاناله CL10 با ظرفیت 8 گیگابایت

هایپرایکس یک کمپانی آمریکایی می باشد که در زمینه فراوری رم های مخصوصاً گیمینگ و کارهای گرافیکی فعالیت می نماید. رم مورد بحث از برند هایپرایکس از نوع DDR3 است که نسبت به نسل قدیمی DDR2 پیشرفت قابل توجهی داشته است. سرعت انتقال داده در DDR3 بیشتر، توان مصرفی کمتر و ولتاژ کاری پایین تر است. رم DDR3 بعلاوه از تکنولوژی تازهتری به نام تقویت نماینده حافظه بهره می برد که به بهبود عملکرد یاری شایانی می نماید. این رم تک کاناله است، یعنی اطلاعات را به صورت یک جریان داده ارسال می نماید. در مقابل، رم های دوکاناله اطلاعات را به صورت دو جریان جداگانه منتقل می نمایند و درنتیجه تک کاناله ها به علت هماهنگی بیشتر، سرعت انتقال بالاتری دارند.

1600 مگاهرتز سرعت استاندارد و پرکاربردی برای رم های DDR3 است که کاملاً مناسب بیشتر کاربردها و احتیاجها می باشد. 8 گیگابایت ظرفیتی عالی برای اجرای نرم افزارها و بازی های سنگین محسوب می گردد و سرعت بسیار خوبی را برای کامپیوتر و سیستم شما به ارمغان می آورد. CL 10 نیز نشان دهنده تأخیر دسترسی پایین و عملکرد بهتر می باشد. در مجموع این رم انتخاب مناسبی برای بهبود قابل توجه عملکرد سیستم می باشد و خرید آن به شدت توصیه می گردد.

رم دسکتاپ تیم گروپ مدل Vulcan Red DDR3 CL9 با ظرفیت 8 گیگابایت

رم موردبحث یک محصول DDR3 تک کاناله از برند معتبر تیم گروپ می باشد که محصولات فراوری شده به وسیله آن کیفیت بالایی دارند. این رم از نظر سرعت انتقال داده کاملا استاندارد بوده و از سرعت 1600 مگاهرتز برخوردار است که برای اجرای بیشتر بازی ها و نرم افزارهای گرافیکی کاملا کفایت می نماید و مناسب می باشد. علاوه بر سرعت مناسب، ظرفیت 8 گیگابایتی رم مذکور، برای اجرای برنامه های سنگین و بازی های حرفه ای نیز بسیار مطلوب خواهد بود. یکی دیگر از نکات مثبت این محصول، CL یا زمان تأخیر پایین آن است که باعث کاهش تأخیر در دسترسی به داده ها شده و به طور قابل توجهی باعث بهبود عملکرد کلی سیستم شما می گردد. با توجه به سرعت، ظرفیت و کیفیت بالای این رم، می توان گفت که این رم DDR3 یک انتخاب عالی و ایده آل برای ارتقای سیستم و اجرای بازی ها و برنامه های سنگین به شمار میرود.

رم دسکتاپ تیم گروپ مدل Vulcan Orange DDR3 CL11 با ظرفیت 8 گیگابایت

این رم از محصولات DDR3 تک کاناله برند تیم گروپ است که یکی از برترین انتخاب ها برای ارتقای سیستم به شمار میرود. این رم از نظر سرعت انتقال داده فوق العاده عمل نموده و دارای سرعت 2133 مگاهرتز است که در بالاترین سطح سرعت برای رم های DDR3 واقع شده است و نشان دهنده یک سرعت افسانه ای و شگفت انگیز برای این نوع رم می باشد. از سوی دیگر، طراحی تک کاناله این محصول باعث افزایش بیشتر سرعت انتقال داده شده است. علاوه بر سرعت عالی، ظرفیت 8 گیگابایتی رم موردبحث، آن را به گزینه ای ایده آل برای اجرای روان بازی ها و نرم افزارهای سنگین و پرمصرف تبدیل نموده است. CL 11 پایین نیز تأخیر بسیار اندک در دسترسی به داده ها را تضمین می نماید. با در نظر گرفتن تمامی این مشخصات فنی قدرتمند، می توان انتظار عملکردی فوق العاده و ارتقای چشمگیر سرعت سیستم را با استفاده از این رم داشت و آن را یکی از برترین رم های DDR3 بازار نامید.

رم کامپیوتر کینگستون مدل HyperX Fury DDR3 CL10 Black Board با ظرفیت 8 گیگابایت

کینگستون با فراوری رم های باکیفیت و با قیمت معقول محبوبیت بسیاری در این بازار دارد و از غول های این صنعت محسوب می گردد. رم موردبحث از نوع DDR3 است که نسبت به نسل قبلی DDR2 پیشرفت قابل توجهی داشته است. DDR3 از فناوری فراوری 45 نانومتری بهره می برد که باعث افزایش چگالی و کاهش مصرف انرژی شده است. بعلاوه از ولتاژ کاری پایین تری نسبت به DDR2 برخوردار است. سرعت 1600 مگاهرتز این رم، سرعت استاندارد و پراستفاده در رم های DDR3 است که عملکرد عالی در بیشتر سیستم های امروزی خواهد داشت.

ظرفیت 8 گیگابایت نیز فوق العاده مناسب برای احتیاج بیشتر کاربران امروزی است. CL 10 پایین هم باعث بهبود قابل توجه عملکرد می گردد و تأثیر آن کاملاً مشهود است. در مجموع، با توجه به مشخصات فنی قدرتمند این رم DDR3 کینگستون، می توان انتظار عملکردی عالی و رضایت بخش داشت و بدون شک آن را یکی از برترین رم های DDR3 بازار تلقی کرد.

سخن آخر

ما در این مقاله برترین رم DDR3 مناسب برای ارتقا کامپیوتر و لپ تاپ را به شما معرفی کنیم. شما می توانید با لینکی که در زیر هر محصول اشاره شده در این مقاله، به صفحه اختصاصی آن در سایت وبلاگ قطب نما راهنمایی شوید و پس از مطالعه نقدوآنالیز تخصصی آن و بعلاوه نظرات کاربران، اقدام به خرید هریک از آن ها کنید.

منبع: وبلاگ قطب نما مگ

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید رم DDR3 برای لپ تاپ و کامپیوتر؛ قدیمی اما همچنان کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید رم DDR3 برای لپ تاپ و کامپیوتر؛ قدیمی اما همچنان کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید