روش های مهاجرت به ترکیه

به گزارش وبلاگ قطب نما، چند سالی است که ترکیه به یکی از مقاصد مهم مهاجرتی برای متقاضیان ایرانی تبدیل شده است. در این مقاله به آنالیز چند روش متداول و مهم مهاجرت به ترکیه را شرح می دهیم. مهاجرت به ترکیه به وسیله کار، تحصیل، توریسم، خرید ملک، ثبت شرکت و ازدواج و... میسر است که در ادامه با روش های مربوط به کار، تحصیل، خرید ملک و ثبت شرکت آشنا می شویم.

روش های مهاجرت به ترکیه

ترکیه کشوری است که نیمی آسیایی و نیمی اروپایی محسوب می گردد. به همین دلیل همیشه کوشش نموده تا در زمره کشورهای اروپایی قرار بگیرد. از همین رو است که این کشور ترک زبان در دهه های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. این پیشرفت چشمگیر در زمینه هایی همچون اقتصاد، اجتماع، فرهنگ، آموزش، هنر و... هم خودنمایی می نماید. طبیعی است که هر ساله ایرانیان بسیاری با اهداف تحصیلی، تجاری، کاری، سرمایه گذاری و... به این کشور همسایه مهاجرت نمایند.

مهاجرت به ترکیه به وسیله خرید ملک

یک راه متداول، قانونی و صحیح برای مهاجرت به ترکیه برای متقاضیان این است که با خرید ملک در ترکیه ویزای اقامت در ترکیه را دریافت نمایند. ترکیه از سال 2018 آغاز به ارائه ویزا به افرادی کرد که توانایی خرید ملک در این کشور را داشتند. البته ناگفته نماند که اعتبار این نوع ویزا یک ساله است. به علاوه امکان تمدید اعتبار ویزای ترکیه برای خرید ملک قابل تمدید است، و پس از هشت سال اقامت موقتی شما در ترکیه تبدیل به اقامت دائمی خواهد شد و بعد از گذشت پنج سال از اقامت دائمی در ترکیه می توانید پاسپورت این کشور را هم دریافت کنید.

مدارکی که برای دریافت ویزا به وسیله خرید ملک در ترکیه لازم دارید:

کپی سند ملک خریداری شده

مدارکی که تمکن اقتصادی متقاضی را ثابت کند.

مزیت های دیگر ویزای ترکیه به وسیله خرید ملک این است که شما می توانید:

به همراه خانواده به این کشور مهاجرت کنید.

از خدمات دولتی بهره ببرید.

اقدامات لازم برای آغاز کسب وکار در این کشور را انجام بدهید.

امکان افتتاح حساب بانکی به شما داده می گردد.

به علاوه شانس سرمایه گذاری نامحدود را به دست می آورید.

مهاجرت به ترکیه به وسیله تحصیل

یکی دیگر از راه های مهاجرت به ترکیه مهاجرت تحصیلی به این کشور است. در مقاله پیش به طور کامل شرح دادیم که به چه علت تحصیل در این کشور تا این میزان مورد محبوبیت و استقبال قرار گرفته است. به این علت که ترکیه توانسته با ارتقای سطح علمی دانشگاه ها و کیفیت آموزشی خود را به یکی از مقاصد مهم برای دانشجویان خارجی تبدیل کند.

برای ورود به مقطع کارشناسی در دانشگاه های ترکیه آزمونی جامع وجود دارد به نام یوس که بر اساس آن دانشجویان پذیرش می شوند. اما برای ورود به مقاطع ارشد و دکتری آزمونی وجود ندارد.

مدارک مورد احتیاج برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه:

اصل پاسپورت و فتوکپی از کلیه صفحات آن با اعتبار بیش از 90 روز

فرم درخواست ویزای تحصیلی ترکیه

دو قطعه عکس پاسپورتی با ابعاد 2×2

اصل و کپی نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه

مدارکی که تمکن اقتصادی متقاضی را ثابت کند

گواهی عدم سو سابقه

بیمه سلامت/سوانح معتبر

مهاجرت به ترکیه به وسیله کار

مهاجرت به ترکیه برای کار معمولا از بهترین روش های مهاجرت به این کشور و همچنین پرطرفدارترین روش ها است. همانطور که از عنوان این روش مهاجرتی به ترکیه برمی آید شرط لازم برای اخذ ویزای کاری در این کشور پیدا کردن و مشغول شدن به کار است. توجه داشته باشید که قبل از اشتغال به کار باید ویزای کار در ترکیه را دریافت نموده باشید. به این علت که استخدام فرد بدون ویزای کار غیرقانونی است. اما در این مرحله دو را ه پیش پای شما قرار می گیرد.

با هر نوع ویزای دیگری که برای اقامت در کشور ترکیه دریافت نموده باشید، به جز ویزای تحصیلی، می توانید برای درخواست ویزای کار به وزارت کار ترکیه درخواست بدهید.

اما اگر ویزای ترکیه را ندارید، می توانید درخواست خود برای دریافت ویزای ترکیه را در سفارت ترکیه در ایران را ارئه بدهید.

پس حتما توجه داشته باشید که باید اجازه اقامت و کار در این کشور را داشته باشید. هزینه صادر شدن ویزای کار در ترکیه معمولا چیزی در حدود 390 هزار دلار و هزینه صدور ویزای اقامتی در ترکیه 250 هزار دلار است. مهاجرت به ترکیه به وسیله ثبت شرکت

مهاجرت به ترکیه با ثبت شرکت در این کشور سریع ترین راه برای رسیدن به اخذ ویزا است. این نوع ویزا یک ساله و موقتی است و تحت عنوان ویزای اقامت تجاری انجام می گیرد. برای ثبت شرکت در ترکیه و دریافت ویزای اقامت تجاری در این کشور باید مدارک زیر را ارائه بدهید:

4 قطعه کپی و اصل اساسنامه شرکت با امضای موسسان

2 کپی از پاسپورت هر سهامدار

گواهی فعالیت شرکت

4 قطعه عکس رنگی پاسپورتی در ابعاد 4×3

ارائه پلان تجاری یا Business Plan

کپی از مدارک هویتی محضری مدیران شرکت

2 کپی از اظهارنامه امضاء محضری

معین اعضای هیئت مدیره و ارائه آدرس شرکت در ترکیه

اخذ شماره اقتصادیاتی VAT

مهاجرت به کشور ترکیه

وبلاگ قطب نما در تمامی مراحل فرایند مهاجرت به ترکیه در کنار شما است.

منبع: اینترنت

به "روش های مهاجرت به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های مهاجرت به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید