صنعتی شدن کشور، کلید توسعه خواهد بود

به گزارش وبلاگ قطب نما، یک خودروساز داخلی فرایند صنعتی شدن کشور را راه حل توسعه معرفی کرد.

صنعتی شدن کشور، کلید توسعه خواهد بود

وبلاگ قطب نما - کشاورز، مالک شرکت فراوری کننده قطعات خودرو گفت: شرکت فراوری کننده قطعات خودروی ما با حدود 13 هزار نفر نیروی انسانی به طور مستقیم در صنعت قطعه فعالیت می نماید. این شرکت شاید در سطح کشور بزرگ باشد؛ اما در سطح دنیای کوچک محسوب می گردد. تمام فروش ما در طول یک سال به زیر 600 میلیون دلار می رسد؛ اما فروش رقبای ما در دنیا 50 میلیارد دلار است. بنابراین می طلبد که فاصله خود را با رقبا در دنیا کم کنیم. اقتصاد ما در صورتی می تواند در سطح دنیا قدرتمند گردد که 20 برند ایرانی، هر کدام تبدیل به یک شرکت بزرگ در دنیا بشوند.

کشاورز ایران را به علت وجود تنوع قومیتی، منابع طبیعی و موقعیت اقلیمی دارای پتانسیل زیادی برای ابرقدرت بودن دانست.

این قطعه ساز داخلی خودرو گفت: امکان دارد تا 15 سال آینده 60 درصد از اتومبیل های اروپا برقی بشوند و همین موضوع، مقدار آلودگی هوا را نیز کاهش می دهد. مهم ترین مسئله در دنیا موضوع ذخیره انرژی است که با هم افزایی با دانشگاه ها می توانیم جهت پیشرفت را هموار کنیم.

در راستای پیاده سازی پیوستگی آموزش، پژوهش و نوآوری و ارائه مدل دانشکده سرمایه گذار، آزمایشگاه ذخیره انرژی به عنوان اولین مرکز تحقیقاتی مشترک با سرمایه گذاری این شرکت قطعه سازی داخلی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران شروع به کار کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صنعتی شدن کشور، کلید توسعه خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعتی شدن کشور، کلید توسعه خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید