هر خانه ایرانی به یک کارگاه صنایع دستی تبدیل گردد

به گزارش وبلاگ قطب نما، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشات منتشر شده، هر خانه ایرانی به یک کارگاه صنایع دستی تبدیل گردد.

هر خانه ایرانی به یک کارگاه صنایع دستی تبدیل گردد

مریم جلالی در حاشیه سفر نیم روزه خود به استان گیلان اظهار کرد: صنایع دستی موید و نماد تعاملات فرهنگی و اجتماعی بین کشورها، شهرها و مردمان باشد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی در سرفصل های زندگی اجتماعی، فرهنگی و مالی نقش آفرین است، افزود: گلیم عنبران نمادی از فرهنگ، هنر و هویت ایرانی و اسلامی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه دولت رویکرد اقتصاد هویت بنیان را در پیش گرفته است، گفت: نگاه به صنایع دستی به عنوان نماد هویت بخشی و اصالت ایرانیان منطقه ها مختلف بویژه گیلان در بخش اقتصاد و عایدی بسیار حائز اهمیت است.

جلالی با اشاره به بازدید نیم روزه از صنایع دستی و گلیم عنبران محله آستارا اعلام کرد: خانه های روستایی گیلان هرکدام نقش یک کارگاه صنایع دستی را ایفا می نمایند.

وی با بیان اینکه هر خانه ایرانی می تواند یک کارگاه صنایع دستی باشد، افزود: نگاه خانه و خانواده محور برای ترویج صنایع دستی مورد تاکید است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه صنایع دستی در ادبیات توسعه جایگاه ویژه دارد، گفت: ظرفیت های صنایع دستی ایران و گیلان باید به گفتمان و جریان سازی تبدیل گردد.

جلالی با بیان اینکه باید با فاصله گیری از ادبیات توصیفی، به عملیات توسعه برسیم، افزود: ظرفیت های توسعه مندی گیلان در بخش صنایع دستی بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه صادرات صنایع دستی باید با کنش خردمندانه همراه گردد، افزود: دولت در راستای ایجاد مشوق های صادراتی در حوزه صنایع دستی گام برداشته است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به برطرف پیمان سپاری در حوزه صادرات صنایع دستی اعلام کرد: باید توجه سرمایه گذاری با اعداد بزرگ نسبت به صنایع دستی سوق داده گردد.

جلالی با بیان اینکه دنیا طالب هنر ایرانی است، گفت: صنایع دستی ایران بازار بزرگ و پربازده در بازار دنیای دارد که باید به فعلیت برسد.

وی از تخصیص 580 میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره 18 به بخش صنایع دستی اطلاع داد و افزود: حدود 610 میلیارد تومان از محل تبصره 16 برای ارائه تسهیلات در بخش صنایع دستی در سال گذشته اختصاص پیدا کرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با تاکید بر لزوم تمرکززدایی و تجمیع کردن تسهیلات اشتغالزایی اعلام کرد: یکجا سپاری تسهیلات حوزه صنایع دستی مؤثر تر و نتیجه بخش تر است.

جلالی از ثبت دنیای 4 شهر در حوزه صنایع دستی در کشور اطلاع داد و افزود: ارزیابی برای ثبت دنیای در چهار منطقه رشت، دشتی، دزفول و کاشان اجرا شده است و منتظر نتیجه ارزیابی ها هستیم.

منبع: همگردی

به "هر خانه ایرانی به یک کارگاه صنایع دستی تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر خانه ایرانی به یک کارگاه صنایع دستی تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید