هشدار معاون شهردار به سوداگران ساخت و ساز ، صارمی: ساختمان های 11 طبقه غیرمجاز را تخریب کردیم

به گزارش وبلاگ قطب نما، معاون شهردار تهران با اشاره به تخریب گسترده ای که در مدت اخیر در منطقه 19 و محدوده حریم انجام شد، گفت: در روزهای گذشته مجبور شدیم تا ساختمان های 10 تا 11 طبقه ای که به صورت غیر مجاز در حریم ساخته شده بود را تخریب کنیم.

هشدار معاون شهردار به سوداگران ساخت و ساز ، صارمی: ساختمان های 11 طبقه غیرمجاز را تخریب کردیم

به گزارش وبلاگ قطب نما، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در بحث اداره حریم یک مشکل ساختاری و نهادی وجود دارد، گفت: به علت وجود متولیان متعدد در موضوع حریم شهر تهران، شهرداری در مدیریت حریم با مسائل زیادی روبه روست.

او با بیان اینکه شهرداری تهران در بحث مدیریت و نظارت بر حریم شهر تهران اذیت می گردد، اضافه کرد: مدیریت متفرقه و نهادهای مختلفی که هر کدام در این موضوع ورود پیدا می نمایند، باعث می گردد تا هم شهرداری تهران و هم ساکنان در حریم شهر، تاوان زیادی را پرداخت نمایند.

معاون شهردار تهران با اشاره به تخریب گسترده ای که در مدت اخیر در منطقه 19 و محدوده حریم انجام شد، ادامه داد: در روزهای گذشته مجبور شدیم تا ساختمان های 10 تا 11 طبقه ای که به صورت غیر مجاز در حریم ساخته شده بود را تخریب کنیم، این کار بسیار مشکل بود. اجرای این قانون برای شهرداری تهران مستلزم برنامه ریزی دقیق بود تا معین گردد این حکم به چه صورت و با چه کیفیتی بدون اینکه به کسی آسیبی وارد گردد؛ اجرایی گردد.

او بیان نمود: تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز که در منطقه 19 انجام شد، اتفاق خوبی بود که نشان داد اراده مدیریت شهری درباره هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز مسامحه با متخلفان نیست. سوداگران بخش اقتصاد که زمینه ساز اسکان غیرمجاز هستند، باید بدانند مدیریت شهری در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاه نمی آید.

صارمی یادآور شد: اعتقاد داریم که باید جلوی این اتفاقات در مبداء گرفته گردد، باید سازمان های موثر در حریم شهر مانند استانداری تهران و سایر مراجع یاری نمایند تا بر اساس قانون مدیریت شهرداری تهران در حریم دچار خدشه نگردد.

او با اشاره به اینکه رویکرد شهرداری تهران در حریم در سال 1402 این است که مدیریت در این بخش تنها بر مبنای ضوابط و بخشنامه های سلبی نباشد، تاکید نمود: به عنوان مثال در مواردی که حقوق مکتسبه وجود دارد، برای احقاق حقوق مالکان حتما مطابق قانون با آنها برخورد می گردد و اگر احتیاج به اعطای مجوزی باشد، حتما این کار انجام می گردد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به کاهش تخلفات ساخت و ساز در حریم مرکز گفت: نیروهای شهرداری تهران در تعامل با سایر دستگاه های مربوطه، حریم شهر را زیر ذره بین قرار داده اند.

او با بیان اینکه ضروری است تا یک خوانش و زبان مشترک بین سازمان های متولی در حریم مرکز وجود داشته باشد، اضافه کرد: سازمان بازرسی کل کشور به این مساله ورود پیدا نموده است و پیشنهاداتی را مطرح نموده که طبق قانون این پیشنهادات لازم الاجراست.طبق پیشنهاد سازمان بازرسی کل کشور تا معین تکلیف حریم، شهرداری متولی است، متأسفانه سازمان های دولتی تمکین نمی نمایند، باید سازمان بازرسی کل کشور از الزامات قانونی که در اختیار دارد، در این زمینه استفاده کند.

معاون شهردار تهران یادآور شد: اگر شرایط حریم شهر تهران را آنالیز کنید، می بینید در جاهایی که اداره حریم برعهده شهرداری تهران است هیچ اتفاقی در این محدوده ها رخ نداده است اما در جاهایی که دهیاری ها و بعضی نهادهای دیگر مسئولیت دارند، مسائلی وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار معاون شهردار به سوداگران ساخت و ساز ، صارمی: ساختمان های 11 طبقه غیرمجاز را تخریب کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار معاون شهردار به سوداگران ساخت و ساز ، صارمی: ساختمان های 11 طبقه غیرمجاز را تخریب کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید