ورود توریست به کشور در حال حاضر بر سودآوری ارجحیت دارد

به گزارش وبلاگ قطب نما، ایرنا/ براساس سخنان رئیس جامعه تورگردانان ایران، ورود توریست به کشور در حال حاضر بر سودآوری ارجحیت دارد.

ورود توریست به کشور در حال حاضر بر سودآوری ارجحیت دارد

ابراهیم پورفرج صدور ویزا و باز شدن مرزها را اولین تقاضای اعضای هیئت مدیره تورگردانان از وزیر عنوان نمود و اضافه کرد: وزیر و معاونت توریستی برای حل مسائل پیگیر هستند. کوشش و پیگیری هایشان بعلاوه توجه ریاست جمهوری به دغدغه و تقاضاضای فعالان این حوزه جای قدردانی دارد.

وی به آغاز فعالیت اعضا برای آوردن تور به ایران اشاره نمود و گفت: تورگردانان اطلاع رسانی و گفت وگوهای خود را در حوزه های مختلف با بازارهای هدف اروپایی، چین، ژاپن و روسیه آغاز نموده اند.

پورفرج با ابراز امیدواری از افزایش تعداد گروه های ورودی تا انتها سال میلادی ادامه داد: کرونا باعث ضعیف شدن اقتصاد کشورها شد و سفر به ایران مقرون بصرفه است. البته احساس امنیت توریست نسبت به سلامت محیطی که می خواهند به آن ورود نمایند، اهمیت بالایی دارد.

تبلیغ برای واکسیناسیون سراسری و افزایش اعتماد توریستان

رئیس جامعه تورگردانان ایران با تاکید بر اهمیت امنیت بالای کشور برای ورود توریست اضافه کرد: واکسینه شدن تمامی مردم موجب افزایش اعتماد توریستان برای انتخاب ایران به عنوان مقصد سفر می گردد. احتیاج است روی سرعت واکسیناسیون کار تبلیغاتی جدی صورت گیرد، با این اتفاق امید برای ورود توریست به کشور بیشتر می گردد.

وی با ابراز امیدواری از بالارفتن تقاضا در فصل بهار بیان نمود: آژانس ها از فرصت کرونا برای فراوری محتوا استفاده نموده اند و شبکه های اجتماعی خود را تقویت نموده اند؛ پیش بینی این است در بهار تعدادی توریست وارد شوند و در فصل پاییز 1401 هم تعداد به دو برابر برسد.

پورفرج با اشاره به کشورهای هدف جذب توریست اظهار داشت: حدود دو، سه ماه پیش از کرونا با 51 آژانس مسافرتی چینی مذاکراتی داشتیم، چین و روسیه نیز جزو هدف گذاری هایمان بودند. از هفته گذشته با تمامی این شرکت ها وارد مذانموده مجدد شده ایم، اطلاع رسانی و گفت وگوها اجرا شده و منتظر درخواست ها هستیم.

رئیس جامعه تورگردانان ایران درباره تعداد تقاضا گفت: تعدادی از آژانس ها تقاضای درخواست ویزای گروهی داده اند، ارزیابی ها نشان از ریزش تعداد نفرات گروه ها دارد. تورها از سی تا پنجاه نفر به گروه های دوتا سه نفره رسیده است.

پورفرج با تاکید بر اهمیت آغاز جهت ورود توریست ادامه داد: در جلسه گروهی تاکیدمان بر ارائه نرخ های مناسب بود که گروه های بیشتری وارد کشور شوند. هتلدارها نیز همکاری خوبی داشته اند، گفت وگوهایی نیز با ایرلاین ها داشته ایم. در حال حاضر به سود فکر نمی کنیم. مهم آغاز ورود توریست به کشور است، قیمت در آینده قابل تغییر است.

حضور در نمایشگاه های پیش رو امیدی برای احیای بازار

وی انتقاداتی را بر دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وارد دانست و به اضافه بودن نقش بعضی وزارتخانه و حذف تعدادی از تبصره ها اشاره نمود. پورفرج با اشاره به برنامه ریزی شرکت ها برای حضور در نمایشگاه های پیش رو اضافه کرد: حضور در نمایشگاه های آلمان، ایتالیا و اسپانیا فرصت و امیدی برای احیای بازار است؛ برای شرکت در این رویدادها گفت وگوهایی را با آقای ضرغامی خواهیم داشت.

منبع: همگردی

به "ورود توریست به کشور در حال حاضر بر سودآوری ارجحیت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود توریست به کشور در حال حاضر بر سودآوری ارجحیت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید