پرفروش ترین انیمیشن های استودیو پیکسار

به گزارش وبلاگ قطب نما، استودیو پیکسار (Pixar) از زمان پخش اولین انیمیشن خودش در سال 1995 میلادی توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند و تا به امروز نیز 26 فیلم را به روی پرده سینماها آورده است. این استودیو که زیر مجموعه کمپانی دیزنی محسوب می گردد، نه تنها توانسته تحسین منتقدان و بیننده ها را با انیمیشن های مجذوب کننده و رنگارنگ خودش بدست بیاورد بلکه در گیشه نیز عملکرد فوق العاده داشته است. در این مطلب به معرفی پرفروش ترین انیمیشن های استودیو پیکسار می پردازیم. همراه با ما باشید.

پرفروش ترین انیمیشن های استودیو پیکسار

انیمیشن وال ای

WALL-E (2008) - $521 million

انیمیشن وال ای محصول سال 2008 میلادی به هنگام اکران خود در گیشه جهانی به فروش 521 میلیون دلاری دست پیدا کرد و از آن دسته انیمیشن ها به شمار می رود که استودیو پیکسار در زمینه ساخت آن ها بسیار مهارت دارد. این فیلم دیالوگ های بسیار اندکی دارد ولی نتیجه آن بسیار مجذوب نماینده و زیبا بوده است. این انیمیشن داستان رباتی به نام وال ای را روایت می رود که در سیاره زمین به جای مانده و در حال جمع آوری آشفته بازی است که انسان ها از خود به جای گذاشته اند. او در ماجراجویی های خودش با ربات دیگری به نام ایو آشنا می گردد و همین نیز شروع سفر مهیج آن ها است.

انیمیشن دلیر

Brave (2012) - $538 million

انیمیشن دلیر (Brave) محصول سال 2012 میلادی شبیه به فیلم های افسانه طور دیزنی به نظر می رسد اما توانسته این داستان خودش را به شکلی مجذوب نماینده و متفاوت روایت کند. همین نیز سبب شده تا این انیمیشن در گیشه جهانی به فروش بیش از 538 میلیون دلاری دست پیدا کند. این انیمیشن داستان دختری به نام مریدا را دنبال می نماید که از شجاعت و استقامت بسیار زیادی برخوردار است.

انیمیشن ماشین ها 2

Cars 2 (2011) - $559 million

انیمیشن ماشین ها (Cars 2) به هنگام اکران خود در سال 2012 میلادی نتوانست آن طور که باید از نظر منتقدان مورد پسند قرار بگیرد اما با این وجود توانست در گیشه جهانی 559 میلیون دلار را از آن خود کند. با وجود انتقادهای بسیاری که نسبت به این اثر وجود داشت، خاتمه دنباله ای نیز برای آن ساخته شد.

انیمیشن کارخانه هیولاها

Monsters, Inc. (2001) - $579 million

انیمیشن کارخانه هیولاها (Monsters, Inc) داستان مایک و سالی را روایت می نماید که در کارخانه ای کار می نمایند و در آنجا با جمع آوری جیغ های بچه ها نیروی لازم برای شهر مانسترپلیس را تامین می نمایند. این انیمیشن به هنگام اکرانش در سال 2001 میلادی توانست به فروش جهانی 579 میلیون دلاری دست پیدا کند و بسیار مورد توجه مخاطبان نهاده شد.

انیمیشن راتاتویی

Ratatouille (2007) - $623 million

انیمیشن راتاتویی (Ratatouille) داستان خودش را در شهر پاریس روایت می نماید و به صنعت رستوران داری می پردازد. این اثر داستان موشی به نام رمی را دنبال می نماید که آرزوی تبدیل شدن به سرآشپزی بزرگ را دارد و به همین دلیل نیز با یک انسان هم پیمان می گردد تا بتواند به این آرزوی خود برسد. این انیمیشن در گیشه جهانی به فروش 623 میلیون دلاری دست پیدا کرد و جایزه برترین انیمیشن سال اسکار را نیز در سال 2007 میلادی کسب کرد.

انیمیشن شگفت انگیزان

The Incredibles (2004) - $631 million

انیمیشن شگفت انگیزان (The Incredibles) محصول سال 2004 میلادی داستان خانواده ای با قدرت های فرابشری را روایت می نماید. آن ها در جهانی زندگی می نمایند که دیگر هیچ علاقه ای به ابرقهرمانان ندارد و همین نیز آن ها را در شرایط دشواری قرار می دهد. این انیمیشن پیکسار نه تنها از نظر منتقدان عملکردی عالی داشت بلکه در گیشه جهانی نیز به فروش 631 میلیون دلاری دست پیدا کرد.

انیمیشن بالا

Up (2009) - $735 million

انیمیشن بالا (Up) داستانی عاشقانه و احساسی از مردی بازنشسته را روایت می نماید که آرزوی بازدید از آبشار پارادیس در آمریکای جنوبی را دارد، مکانی که او و همسر مرحوش قصد بازدید از آن را داشتند. این انیمیشن توانست تحسین منتقدان و بعلاوه بینندگان را از آن خود کند و در گیشه ها به فروش خارق العاده 735 میلیون دلاری برسد.

انیمیشن دانشگاه هیولاها

Monsters University (2013) - $743 million

انیمیشن دانشگاه هیولاها (Monsters University) محصول سال 2013 میلادی محسوب می گردد و پیش درآمدی برای انیمیشن کارخانه هیولاها است و داستان مایک و سالی را در دوران دانشجویی شان روایت می نماید و نشان می دهد که چطور آن ها در زمینه ترساندن به پیروزیت رسیدند. این انیمیشن توانست در گیشه به فروش 743 میلیون دلاری برسد و یکی از آثار پیروز پیکسار لقب بگیرد.

انیمیشن کوکو

Coco (2017) - $807 million

در سال 2017 میلادی انیمیشن بسیار زیبا و دیدنی کوکو (Coco) به روی پرده سینماها آمد. این اثر داستان خودش را از جشن مکزیکی روز مردگان الهام گرفته و داستان پسر بچه ای به نام میگل را روایت می نماید که دوست دارد یک موزیسین باشد اما این کار در خانواده آن ها ممنوع است. موسیقی متن خارق العاده و جلوه های بصری بسیار زیبا این انیمیشن را به محبوبیت بسیار زیادی رساند که نتیجه آن فروش 807 میلیون دلاری در گیشه جهانی بود.

انیمیشن درون و بیرون

Inside Out (2015) - $858 million

انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) داستان دختری به نام رایلی و احساسات درون فکر او شامل لذت، ناراحتی، ترس و غیره را روایت می نماید. این در حالی این احساسات سعی دارند تا به رایلی یاری نمایند تا با زندگی در خانه جدیدش وفق پیدا کند. این اثر به موضوعات بسیار مهمی اشاره دارد که مطمئنا بیننده های بزرگسال را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. این انیمیشن به فروش 858 میلیون دلاری دست پیدا کرد و دنباله آن در سال 2024 میلادی پخش خواهد شد.

انیمیشن در جستجوی نمو

Finding Nemo (2003) - $940 million

انیمیشن در جستجوی نمو (Finding Nemo) یکی از محبوب ترین آثار پیکسار به شمار می رود که داستان ماجراجویی مارلین در میان اقیانوس های گسترده را روایت می کند و با کسب فروش 940 میلیون دلاری در گیشه جهانی از جمله پرفروش ترین فیلم های پیکسار در طول تاریخ محسوب می گردد.

انیمیشن در جستجوی دوری

Finding Dory (2016) - $1.02 billion

انیمیشن در جستجوی دوری (Finding Dory) محصول سال 2016 میلادی دنباله ای برای انیمیشن بسیار محبوب در جستجوی نمو به شمار می رود که در گیشه جهانی توانست به فروش یک میلیارد و 20 میلیون دلار دست پیدا کند. این اثر علاوه بر فروش بسیار بالای خودش، مورد تحسین منتقدان و بیننده ها نهاده شد و نمرات بسیار خوبی را نیز دریافت کرد.

انیمیشن داستان اسباب بازی 3

Toy Story 3 (2010) - $1.06 billion

انیمیشن داستان اسباب بازی 3 (Toy Story 3) توانست به فروش بیش از یک میلیارد و 60 میلیون دلاری در گیشه جهانی دست پیدا کند. این اثر که سومین فیلم در این فرنچایز محبوب و پیروز به شمار می رود، یازده سال پس از فیلم دوم پخش شده و عملکرد بسیار فوق العاده ای را از خود به جای گذاشته است.

انیمیشن داستان اسباب بازی 4

Toy Story 4 (2019) - $1.07 billion

قبل از اینکه ساخت انیمیشن داستان اسباب بازی 4 (Toy Story 4) در دستور کار قرار بگیرد، فیلم سوم به عنوان انتها این مجموعه شناخته می شد اما در نهایت، فیلم چهارم نیز ساخته شد و توانست ادامه ماجراجویی های وودی را برای هواداران به نمایش بگذارد. این انیمیشن محصول سال 2019 میلادی توانست در گیشه جهانی فروش یک میلیارد و 70 میلیون دلاری را بدست بیاورد.

انیمیشن شگفت انگیزان 2

Incredibles 2 (2018) - $1.2 billion

پرفروش ترین انیمیشن تاریخ استودیو پیکسار نیز انیمیشن شگفت انگیزان 2 (Incredibles 2) به شمار می رود که در گیشه جهانی توانست به فروش یک میلیارد و 20 میلیون دلار دست پیدا کند و جایگاه نخست این رتبه بندی را از آن خود کند. این اثر دنباله ای برای فیلم اول به شمار می رود و ادامه ماجراجویی های این خانواده ابرقهرمانی را برای مخاطبان به نمایش می گذارد.

منبع: فوت و فن / screenrant.com

به "پرفروش ترین انیمیشن های استودیو پیکسار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین انیمیشن های استودیو پیکسار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید