5 نکته ارزشمند برای عکاسی از موزه ها و گالری ها

به گزارش وبلاگ قطب نما، بسیاری از علاقه مندان به هنر در اینستاگرام عکس های خود را به موزه Smithsonians Hieshhorn و Sculpture Garden اختصاص داده اند که همین امر باعث شده تعداد بلیط های بهار سال جاری به واشنگتن بسیار زیاد باشد. رکورد 160000 بازدیدکننده از نقاشی های مسحور کننده polka dot و اتاق اهای توهم زا با نام: Yayoi Kusama و Infinity Mirrors به وسیله عکس های ثبت شده از تلفن ها و دوربین های همراه شکسته شده است. بخش Your Shot (عکسهای شما) از نشنال جئوگرافیک این امکان را برای تعدادی از علاقه مندان به هنرهای ژاپنی فراهم آورد که بتوانند یک پیاده روی همراه با عکاسی قبل از ورود عموم به موزه ها، داشته باشند. اگر فرصت شرکت در برنامه ذکر شده (عکسهای شما) را از دست دادید، می توانید برترین و درخشان ترین عکاسی از موزه ها و گالری ها، ملاحظه بفرمایید. تفاوتی نمی کند به کجا سفر نموده باشید، این 5 نکته از نکات آموزشی عکاسی در موزه به شما یاری خواهد نمود عکاسی های خود از موزه ها را به سطح بهتری ارتقا دهید. پس در ادامه مطلب با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید...

5 نکته ارزشمند برای عکاسی از موزه ها و گالری ها

یک یا ترجیحا دو لنز همراه خود بیاورید

برای یک عکاسی ماجراجویانه از یک موزه محلی آماده اید؟ قبل از برداشتن هر لنز و دوربینی به این فکر کنید که به کدامیک از این لوازم واقعا نیاز دارید. یک یا دو لنز همراه خود داشته باشید؛ ترجیحا لنز 35 یا 24-70 میلیمتری. در این سفر نیازی به لنز 300 میلیمتری ندارید. قبل از آغاز کار، از رعایت نکات محدودیت عکاسی از موزه ها و گالری ها اطمینان حاصل کنید. اغلب موزه ها محدودیت استفاده از فلش در عکاسی از آثار هنری را دارند. لذا نباید به شما به دلیل استفاده از فلش دوربین، درخواست خروج بدهند.

در جستجو مردم باشید

بدنبال بازتماشامایندگان آثار هنری و آن هایی که با این فضا ارتباط برقرار نموده اند، باشید. عکاسی از یک نقاشی معروف روی دیوار، کار پیچیده ای نیست، صحنه ها و آثار مجذوب نماینده تر را پیدا کنید. با تمرکز بر روی افراد در صحنه عکاسی، به عکس هایتان واقعیت ببخشید. با انجام این کار، نتیجه مجذوب نمایندهتری در عکس هایتان مشاهده خواهید کرد.

از بنای موزه عکس برداری کنید

گاهی بناهایی که حاوی آثار هنری هستند، خود به تنهایی می توانند یک اثر هنری درخور توجه باشند. در ارتباط با طراحی و معماری ساختمان موزه، قبل از ورود به آن، مطالعه کنید. منظره ها مجذوب نماینده بنا را بیابید و کوشش کنید از ویژگی های منحصر به فرد ساختار آن عکاسی کنید. برای رسیدن به این مقصود ممکن است لازم باشد بر روی زمین بنشینید یا از وسط خیابان عکاسی کنید. از دیگر نکات آموزشی عکاسی در موزه، آنقدر از بنای موزه عکس بگیرید تا به عکس دلخواه خود برسید.

به نورپردازی توجه کنید

نمایشگاه های هنری فضای زیبایی را با استفاده از نورپردازی ایجاد می نمایند. این شرایط، از طریق نوری که از پنجره های بزرگ می تابد یا به یاری نورپردازی که از بالا تعبیه شده، بوجود آمده است. ابتدا جهت تابش نور به اثر هنری را درک کنید و سپس چند عکس زیبا از ان ثبت کنید.

تنها از یک اثر هنری عکس نگیرید

هدف از رفتن و عکاسی در موزه برای همه، توجه به گذشته و الهام گرفتن از آن و لذت بردن از آثار هنری است. تنها از مجسمه ها و نقاشی ها عکس نگیرید. اتفاقات جالبی که در آن فضا در جریان است را پیدا نموده و آن ها را به فریم عکستان اضافه کنید. برای تماشا عکس Mona Lisa میتوان آن را در گوگل جست و جو کرد؛ خالق تصویری باشید که خودتان آن را یافته اید.

منبع: همگردی

به "5 نکته ارزشمند برای عکاسی از موزه ها و گالری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته ارزشمند برای عکاسی از موزه ها و گالری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید