آدم ربایان در نیجریه 10 دانش آموز را آزاد کردند

به گزارش وبلاگ قطب نما به نقل از رویترز، آدم ربایان، 10 دانش آموز دیگر را که دو ماه پیش از یک مدرسه باپتیست در شمال غربی نیجریه ربوده شده بودند، آزاد کردند.

آدم ربایان در نیجریه 10 دانش آموز را آزاد کردند

جان هایاب پدر روحانی و مدیر دبیرستان باپتیست گفت: 21 دانش آموز این مدرسه همچنان در اسارت آدم ربایان هستند. وی ادامه داد که برای آزادی هشت دانش آموز مبلغی نامعلوم پرداخت شد و دو دانش آموز دیگر هم به علت شرایط بد جسمانی آزاد شدند.

وی گفت: آنها در پی پول بیشتری هستند. به همین علت است که دانش آموزان را به صورت دسته ای آزاد می نمایند.

ماه گذشته آدم ربایان 15 دانش آموز را از مدرسه آزاد کردند که این اقدام پس از آزادی گروه 28 نفره در ماه جولای و پس از آزادی اولین گروه 28 نفره دو روز پس از حمله بوده است.

پیشتر هم مقامات محلی دولت نیجریه از آزادسازی حدود 70 دانش آموز ربوده شده در استان زامفارا واقع در شمال این کشور خبر داده بودند.

گفته می گردد این دانش آموزان که بیش از دو هفته در اسارت گروه های آدم ربا قرار داشتند، با یاری نیروهای نفوذی در باند آدم ربایان آزاد شده و شب گذشته به آغوش خانواده های خود بازگشته اند.

گفتنی است استان های شمالی نیجریه طی ماه های اخیر، مشغول دست و پنجه نرم کردن با آدم ربایانی هستند که با حمله به روستاهای استان های شمالی این کشور، اقدام به باج خواهی می نمایند؛ پدیده ای که ظاهراً نیروهای نظامی و امنیتی نیجریه هم تا به امروز قادر به کنترل و مقابله با آن نبوده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آدم ربایان در نیجریه 10 دانش آموز را آزاد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدم ربایان در نیجریه 10 دانش آموز را آزاد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید