ارزانترین شهر شمال برای زندگی را بشناسید

به گزارش وبلاگ قطب نما، شمال ایران به علت آب و هوای خوش و منظره ها طبیعی زیبا، همیشه مورد علاقه مسافران و گردشگران قرار گرفته است؛ اما برخلاف تصور عمومی، شهرهای مقرون به صرفه قیمت نیز در این منطقه قابل دسترس هستند. شهرهای شمال به علت ویژگی های طبیعی بی نظیر و پتانسیل های فراوانی مانند دریا، جنگل و زمین های حاصلخیزی که دارند، از محبوبیت بیش از حدی برخوردار شده اند. بعلاوه، نزدیکی شهرهای شمال به تهران، بهره مندی از امکانات گسترده شهری، دارا بودن امکانات تفریحی بی نظیر و کم هزینه بودن سفر به شمال نیز دلایل دیگری هستند که افراد را به سمت خطه مازندران معطوف می نماید. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران تصمیم گرفتیم تا شما را با مقرون به صرفه ترین شهر شمال برای زندگی آشنا کنیم با ما همراه باشید

ارزانترین شهر شمال برای زندگی را بشناسید

چمستان

چمستان شهری در استان مازندران است که با طبیعت بکر و زیبای خود، جاذبه های گردشگری بسیاری زا در خود جای داده است. این شهر با داشتن آب وهوای مطلوب و منظره ها طبیعی زیبا، از جمله شهرهایی به شمار میرود که برای زندگی مطلوب و مقرون به صرفه قیمت شناخته می گردد. به عنوان یکی از شهرهای شمالی ایران، چمستان دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می گردد:

  • روستای نور، با داشتن جنگل های بلند و آبشارهای زیبا، از جاذبه های مهم گردشگری چمستان است.
  • باغ های میوه و بوستان های زیبا در این شهر، مجذوب کنندهیت خاصی دارند.
  • ساحل دریاچه آلاشت، با شن های سفید و آبی آن، جایی بسیار مناسب برای استراحت و سرگرمی است.
  • قلعه گلشاه، با سنگ های قدیمی و زیبای خود، مجذوب کنندهیت خاصی دارد.

با توجه به اینکه چمستان یکی از مقرون به صرفهترین شهرهای شمال برای زندگی به شمار می آید، خرید ملک در این شهر برای بسیاری از افراد با عایدی میانه امکان پذیر است. بعلاوه، وجود امکاناتی مانند مراکز خرید، بیمارستان، مدارس و دانشگاه های معتبر، زندگی در این شهر را برای ساکنین آسان می نماید.

شهر باستانی آمل

شهر باستانی آمل یکی از شهرهای مقرون به صرفه شمال برای زندگی به شمار میرود. این شهر باستانی با داشتن میراث فرهنگی و تاریخی غنی، جاذبه های گردشگری زیادی را برای بازدیدکنندگان فراهم می نماید؛ بعلاوه، شهر آمل با داشتن آب وهوای معتدل و منطقه ای زیبا، جای مناسبی برای سکونت و زندگی است. در ادامه به بعضی از ویژگی های شهر باستانی آمل به عنوان یکی از شهرهای مقرون به صرفه شمال برای زندگی پرداخته ایم.

  • شهر باستانی آمل با داشتن کوهستان هایی سرسبز و منظره ها طبیعی زیبا، جای بسیار خوبی برای زندگی محسوب می گردد.
  • آمل با داشتن شهربازی ها، پارک ها، مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ، امکانات رفاهی خوبی را برای سکونت و زندگی فراهم می نماید.
  • این شهر باستانی با داشتن شبکه حمل ونقل مناسب، به راحتی با شهرهای دیگر در منطقه شمالی متصل است.
  • با وجود اینکه آمل یکی از شهرهای مقرون به صرفه شمال برای زندگی است، با داشتن خدمات کامل و امکانات رفاهی، جزو شهرهای لوکس به شمار میرود.

سیسنگان؛ زیبا و محبوب

سیسنگان، یکی از مجذوب کننده ترین و زیباترین پارک های جنگلی شمال محسوب می گردد و توانسته دل همه گردشگران را با خود ببرد. این پارک در 35 کیلومتری شهرستان نوشهر واقع شده و از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه های البرز، از سمت غرب به روستای توسکاتک و از سمت شرق به روستای صلاح الدین منتهی می گردد.

این پارک جنگلی با فاصله کمی از شهرستان نوشهر واقع شده و در مسیر دسترسی به جنگل سیسنگان کافی است خودتان را به یکی از شهرهای نور یا نوشهر در استان مازندران برسانید و با گذر از این شهرها به سمت شمال حرکت کنید. در این پارک جنگلی امکانات رفاهی و سرگرمیی متنوعی برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت گردی فراهم شده است. بعضی از امکانات این پارک عبارت اند از:

  • مسیرهای پیاده روی
  • محل ارائه خدمات غذایی و نوشیدنی
  • محل سرگرمیی بچه ها
  • محل استقرار چادر و کمپینگ

بعلاوه، در پارک جنگلی سیسنگان می توانید انواع گیاهان دارویی و خوراکی را بیابید که برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت گردی بسیار مجذوب کننده است. از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به جنگل های بابل کنار، جنگل های شیرگاه و جنگل های سرخ رود اشاره نمود که هر کدام از زیبایی و جاذبه های خاص خود برخوردار هستند. در کل، با تماشا جنگل سیسنگان و سایر جاذبه های گردشگری این منطقه، از زیبایی های طبیعی و مجذوب کنندهیت های فراوان این منطقه لذت خواهید برد.

فریدونکنار

فریدونکنار یکی از شهرهای شمالی ایران است که با دارا بودن طبیعت زیبا، امکانات خوب و بعلاوه هزینه های کمتر، به عنوان یکی از شهرهای مقرون به صرفه برای زندگی در شمال شناخته می گردد. با توجه به آمار منتشر شده، هزینه زندگی در این شهر نسبت به شهرهای دیگر شمال، کمتر است. به عنوان مثال، قیمت زمین در چمستانِ استان نور، بسیار مقرون به صرفه است. البته قیمت پایین زندگی در چمستان را به پایین بودن سطح زندگی در این شهر نباید نسبت داد. با وجود این هزینه های کم، فریدونکنار دارای امکانات خوبی نیز است. این شهر دارای مراکز تجاری، فروشگاه های زیادی بوده و بعلاوه به علت وجود شهرک های بزرگ، امکانات مدرنی نیز در آن وجود دارد. به علاوه، فریدونکنار دارای آب وهوای مطلوبی است و در فصول گرم سال، ساحل زیبایی را به جردشگران افراد محلی تقدیم می نماید و مورد استقبال همه قرار می گیرد. در نتیجه، با توجه به هزینه های کمتر و امکانات خوب، فریدونکنار می تواند به عنوان یکی از شهرهای مقرون به صرفه و بعلاوه لاکچری برای زندگی در شمال ایران، گزینه خوبی برای افرادی با بودجه محدود باشد.

سخن پایانی

هزینه زندگی در شمال کشور اولین آیتمی است که در هنگام خرید ویلا مورد توجه قرار می گیرد. از آنجایی که اقامت در شمال کشور محدود به تعطیلات و اوقات فراغت است، اغلب افراد تمایل دارند تا هزینه کمی برای آن اختصاص دهند. در شمال کشور قیمت زمین و ویلا از یک شهر به شهر دیگر تغییر پیدا می نماید. فاکتورهایی همانند اندازه محبوبیت شهر، متراژ ویلا و عواملی همانند جنگلی یا ساحلی بودن منطقه تأثیر زیادی بر هزینه زندگی و خرید ویلا دارد. به طور کلی می توان گفت مقرون به صرفه ترین شهر شمال برای زندگی به علت هزینه مناسب و امکانات طبیعی متنوع، مجذوب کنندهیت زیادی برای خرید و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات دارند.

منبع: تاپ تراول

به "ارزانترین شهر شمال برای زندگی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزانترین شهر شمال برای زندگی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید