اجاره ماشین در تایلند

به گزارش وبلاگ قطب نما، بسیاری از توریستانی که به این منطقه می آیند اجاره ماشین را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی ترجیح می دهند. اگر می خواهید در سفر خود به این سرزمین، آزادی عمل داشته باشید و به جز شهر و سواحل زیبا، منطقه ها روستایی و بکر را نیز ببینید، اجاره ماشین در تایلند این فرصت را برای شما فراهم می کند. می توانید هر زمان که دوست داشتید توقف کنید و از مسیر لذت ببرید.

اجاره ماشین در تایلند

قبل از این که قرارداد اجاره ماشین را امضا کنید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. به عنوان مثال، هزینه ی اجاره ماشین در تایلند، بهترین مکان برای اجاره، و مهم تر از همه، ایمن بودن آن. در این مقاله تمام اطلاعاتی که در مورد اجاره خودرو در تایلند نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهیم.

آنچه در این مطلب می خوانید

  • شرایط کرایه خودرو در تایلند
  • مزایای اجاره ماشین در تایلند
  • چگونگی انتخاب شرکت اجاره ماشین یا موتور
  • اسناد و مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین در تایلند
  • نکات و توصیه های ایمنی برای رانندگی در تایلند
  • اهمیت و نحوه انتخاب بیمه مناسب
  • بررسی هزینه اجاره خودرو در تایلند
  • قوانین و مقررات رانندگی در تایلند
  • توصیه های نهایی به مسافران
  • سخن پایانی
  • سوالات متداول

شرایط کرایه خودرو در تایلند

همیشه قبل از اجاره ماشین در تایلند شرایط آن را مطالعه کنید؛ زیرا که ممکن است در این کشور قانون یا الزامات بیمه کاملاً متفاوت باشد. از جمله شرایط مهم این شرکت ها:

  • مسافت پیموده شده

شرایط هر شرکت ممکن است متفاوت باشد اما معمولا میزان مسافت پیموده شده برای آن ها اهمیتی ندارد.

  • مجوز رانندگی بین المللی (IDP)

مجوز رانندگی بین المللی یا IDP که همان ترجمه معتبر گواهینامه شماست و همراه داشتن آن الزامی می باشد. از قلم نیاندازید که IDP را قبل از سفر به تایلند در کشور خود تهیه کرده و حتما همراه داشته باشید.

  • محدودیت های سنی

حداقل سن برای اجاره ماشین در تایلند 21 سال و حدبیشتر سن 99 سال است! نکته مهم قابل ذکر در این قسمت این است که باید حداقل یک سال کامل از دریافت گواهینامه تان گذشته باشد.

هم چنین محدودیت های سنی در مورد نوع ماشینی که می خواهید اجاره کنید وجود دارد. هرچه مدل رده بالاتر باشد، حداقل محدودیت سنی راننده بیشتر خواهد بود. البته هر کدام از این شرکت ها قوانین متفاوتی دارند؛ به طور مثال: برای اجاره خودرو از شرکت های Sixt و Avis به حداقل 23 سال سن نیاز دارید؛ یا برخی از این شرکت ها برای رانندگان کمتر از 26 سال هزینه اضافی دریافت می کنند.

  • ارائه پاسپورت

حتما پاسپورت خود را به همراه داشته باشید که بدون ارائه آن، اجاره ماشین در تایلند غیرممکن است.

  • سوخت گیری

برای سوخت گیری در تایلند، بدون این که نیاز به پیاده شدن داشته باشید، متصدی پمپ بنزین باک شما را پر می کند. ممکن است در حین سوخت گیری از شما بپرسند که می خواهید شیشه جلوی ماشینتان را تمیز کنید یا نه؛ اگر چنین پیشنهادی به شما شد بدانید که این خدمات رایگان است!

مراحل پایانی اجاره ماشین:

هنگامی که قرارداد را امضا کردید، باید کل قیمت اجاره را به اضافه ودیعه پرداخت کنید (مگر اینکه قبلاً این کار را به صورت آنلاین انجام داده باشید). سپس یکی از کارکنان شما را تا ماشین همراهی می کند تا بتوانید هرگونه خسارت قبلی را بررسی کنید. در صورت وجود آسیب یا خراشی بر روی ماشین، حتما از آن عکس بگیرید. سپس بنزین را بررسی و از وجود لاستیک یدک اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که وقتی ماشین کرایه می کنید، باک بنزین باید پر باشد و شما نیز آن را با باک پر برگردانید. بنابراین قطعاً در برخی مواقع نیاز به سوخت گیری خواهید داشت!

مزایای اجاره ماشین در تایلند

  • سهولت پیدا کردن سفر با بچه ها
  • آزادی عمل در انتخاب مقاصد
  • از بین رفتن نگرانی در مورد چمدان ها
  • عدم نیاز به حمل کوله ها
  • بالا رفتن تعداد توقف ها در مسیر
  • صرفه جویی در پول

بیشتر بخوانید:

از تایلند چه سوغاتی هایی می توان خرید؟

چگونگی انتخاب شرکت اجاره ماشین یا موتور

روش های متعددی برای کرایه خودرو در تایلند وجود دارد که در ادامه به معرفی چند مورد از آن ها می پردازیم.

  1. اجاره آنلاین ماشین

اجاره ماشین در تایلند به صورت آنلاین بسیار آسان است. تنها با چند کلیک، وسایل نقلیه مورد نظر را جستجو، قیمت ها و شرایط را مقایسه و اقدامات صدور بیمه را انجام دهید. حتی می توانید ترتیبی دهید که خودرو مدنظرتان را در هتل یا فرودگاه به شما تحویل دهند.

از جمله شرکت هایی که به صورت آنلاین فعالیت می کنند:

  • rentalcars.com

این سایت اتومبیل های اجاره ای را از بیشتر شرکت های بزرگ این حوزه مانند Avis، Hertz، Europcar، Sixt و غیره مقایسه می کند. با استفاده از این سایت از سردرگمی بین انتخاب شرکت اجاره خودرو مناسبتان خلاص می شوید.

  1. شرکت های اجاره ماشین محلی

شرکت های اجاره ای در تایلند همه جا هستند، به خصوص در فرودگاه ها.

اگر ترجیح می دهید برای معین نوع ماشین، بیمه و پرداخت، رو در رو صحبت کنید، این روش برای شما مناسب تر است.

  1. آژانس های بین المللی کرایه اتومبیل

این شرکت های معتبر در سراسر تایلند شعبه دارند و بهترین گزینه برای اجاره خودرو در تایلند هستند.

با این که که اجاره خودرو از طریق یک شرکت محلی به طور قطع هزینه کمتری خواهد داشت، اما توصیه می کنیم با یک شرکت بین المللی قرارداد ببندید؛ زیرا که شرکت های محلی اغلب خودروهای قدیمی دارند و احتمالا تعمیر و نگهداری خودروها در اولویتشان نباشد. همچنین، کارکنان این آژانس ها معمولا انگلیسی را خوب صحبت نمی کنند و ممکن است در صورت خرابی یا تصادف، تماس های شما بی پاسخ بمانند. در حالی که شرکت های بین المللی تعداد زیادی شعبه در سراسر کشور دارند و اگر خودروتان مسئله ای داشت، این شرکت ها سریعتر به کمکتان می آیند.

اسناد و مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین در تایلند

  • کارت شناسایی یا پاسپورت.
  • گواهینامه رانندگی تایلندی یا IDP
  • کارت های اعتباری
  • گذرنامه

اگر قصد سفر به تایلند را دارید، حتما قبل از رفتن، جاذبه های دیدنی پوکت و پاتایا را بررسی کنید تا جایی را از قلم نندازید!

نکات و توصیه های ایمنی برای رانندگی در تایلند

تایلند یکی از بالاترین نرخ های تصادفات رانندگی در جهان را دارد؛ که تا حدودی به دلیل زیرساخت های ترافیکی گیج کننده، رانندگی بد و موتورهای زیاد است. می توان گفت اتفاقاتی مانند سرقت، خرابی یا تصادف خودرو در تایلند تقریبا اجتناب ناپذیر می باشد؛ بنابراین قبل از سفر باید بدانید که در چنین شرایطی چگونه برخورد کنید.

علاوه بر این که جاده های خارج شهر کم نور و حتی گاها بی نور هستند، بسکمک از رانندگان نیز بدون چراغ پشت فرمان می نشینند! بنابراین سعی کنید بعد از تاریکی هوا رانندگی نکنید. مطمئنا قوانینی در تایلند وجود دارد، اما بسکمک از رانندگان از آن ها پیروی نمی کنند! به طور مثال سرعت مجاز آشکارا نادیده گرفته می شود ، وسایل نقلیه از چپ و راست سبقت می گیرند و موتورها حتی در معابر پیاده هم رفت و آمد می کنند.

در صورت بروز حادثه چه کنیم؟ در صورت بروز هر گونه آسیب جزئی مانند خراش یا فرورفتگی بر روی ماشین، فقط به رانندگی ادامه دهید و پس از بازگشت به شرکت اطلاع دهید تا به همراه متخصص مربوطه شرکت خسارت را بررسی و با بیمه بپردازید.

در صورت خرابی خودرو چه کنیم؟ بیشتر شرکت های اجاره ای بین المللی، کمک های اضطراری رایگان دارند. قبل از امضای قرارداد کرایه خودرو، در این مورد سوال بپرسید و شماره تلفن ضروریشان را یادداشت کنید.

در حین حادثه، ماشین خود را در قسمت امن از جاده پارک کرده و چراغ های خطر را روشن کنید. سپس با شماره تلفن کمک اضطراری بیمه تماس بگیرید و منتظر بمانید تا مکانیک بیاید. اگر کسی جوابگوی تماس شما نبود، شرکت اجاره ای خود را در گوگل سرچ کرده و شماره تلفن نزدیک ترین شعبه را پیدا کنید. بدین منظور همیشه آب و غذای اضافی در ماشین به همراه داشته باشید.

در صورت تصادف چه کنیم؟ اگر صدمات جسمی داشتید با آمبولانس اورژانس به شماره 1669 تماس بگیرید.

برای کمک، با پلیس توریستی تایلند به شماره 1155 تماس بگیرید.

و یا با شماره کمک اضطراری شرکت اجاره خودرو تماس بگیرید.

بیمه کامل ماشین فراموش نشود!

اهمیت و نحوه انتخاب بیمه مناسب

هنگام اجاره خودرو در تایلند به هیچ وجه نباید از بیمه غافل شوید. بنابراین قبل از امضای قرارداد، از بیمه بودن خود و ماشین انتخابیتان اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که همیشه برای اجاره خودرو به بیمه جداگانه ای نیاز دارید که از طریق شرکت اجاره خودرو ارائه می شود.

رایج ترین بیمه ها در تایلند عبارتند از:

  • بیمه مسئولیت:

صدمات و یا خسارات وارد شده به اشخاص ثالث و اموال آن ها را پوشش می دهد. این بیمه اجباری است.

  • بیمه پوشش حوادث شخصی یا PAI:

این بیمه در زمان اجاره خودرو، با هزینه روزانه اضافه ارائه می شود. PAI در صورت تصادف، هزینه های پزشکی را برای راننده وهمراهانش پوشش می دهد. همچنین این بیمه در صورت ضربه شدید یا فوت به مسافران شما غرامت می دهد.

  • حفاظت از سرقت یا TP:

این بیمه بخشی از هزینه خودرو کرایه ای را در صورت دزدیده شدنش پوشش می دهد.

  • بیمه خسارت ناشی از برخورد یا CDW:

تقریبا می توان گفت این بیمه همان بیمه بدنه است که ممکن است شرکت مربوطه بسکمک از موارد آن را مانند پنجره ها و آینه ها، چرخ ها و لاستیک ها و فضای داخلی یا باتری را حذف کند.

پس از امضای قرارداد اجاره، حتما و حتما خود و ماشینتان را در برابر حوادث و خسارات بیمه کنید. بیمه نامه های پوشش کامل روزانه حدود 400 بات هزینه دارند.

بررسی هزینه اجاره خودرو در تایلند

هزینه اجاره ماشین در تایلند به نوع خودرو، مدت زمان اجاره و نرخ قیمت شرکت اجاره بستگی دارد و کل مبلغ اجاره به همراه ودیعه پرداخت می شود. کرایه شامل مالیات بر ارزش افزوده می باشد، اما هزینه های سوخت، بیمه و هرگونه نیاز اضافی مانند صندلی ماشین کودک یا سیستم GPS جداست.

شما می توانید یک خودروی مالی را با قیمت تقریبی 1200 بات در روز کرایه کنید. این خودروهای مالی شامل مدل هایی مثل هوندا جاز یا سوزوکی سیاز می شوند که دارای دنده اتومات و فضایی برای چهار تا پنج سرنشین نیز هستند.

همچنین می توانید یک خودرو شاسی بلند را با حدود 2000 بات در روز کرایه کنید که شامل مدل هایی مانند تویوتا فورچونر و ایسوزو Mu-X با دنده اتومات هستند.

همانطور که گفته شد قبل از تحویل خودرو اجاره ای خود باید باک آن را پر کنید. بنابراین بهتر است در مورد بهای سوخت نیز صحبت کنیم؛ قیمت یک لیتر سوخت حدود 36 بات است و پر کردن یک باک (42 لیتر) حدود 1500 بات هزینه دارد.

توجه داشته باشید که ماشین ها برای حداقل 24 ساعت اجاره داده می شوند و دیر بازگرداندن ماشین تقریباً همیشه باعث شارژ یک روز دیگر اجاره می شود؛ این در حالی است که بازگرداندن زودهنگام ماشین باعث کم تر شدن هزینه پرداختی تان نمی شود و خوش بختانه هیچ محدودیتی در تعداد مایل هایی که مجاز به رانندگی هستید وجود ندارد. اگر زیر 26 سال سن دارید، ممکن است از شما خواسته شود که هزینه ای بین 100 تا 250 بات را به عنوان راننده جوان بپردازید یا اگر بالای 65 سال سن دارید، ممکن است از شما خواسته شود که هزینه راننده ارشد را بپردازید!

قوانین و مقررات رانندگی در تایلند

همان گونه که اشاره شد بیشتر رانندگان تایلندی قوانین را رعایت نمی کنند اما چند قانون کلی وجود دارد که بهتر است به آنها اشاره کنیم:

  • رانندگی از سمت چپ است.
  • سبقت از سمت راست است.
  • اگر چندین خط در یک جهت وجود داشته باشد، سبقت گرفتن از سمت چپ در شرایط مناسب مجاز است.
  • گردش به چپ در چراغ قرمز مجاز است.
  • استفاده از بوق هنگام سبقت گرفتن از وسیله نقلیه دیگر مجاز است.
  • در جاده های کوهستانی، زدن بوق قبل از رفتن به یک پیچ اجباری است.

چند نمونه از قوانین غیر رسمی که تایلندی ها از آن تبعیت می کنند:

  • بزرگترین وسیله نقلیه حق تقدم دارد.
  • هنگامی که یک وسیله نقلیه به شما نور بالا می دهد، به این معنی است که او در مسیر درست حرکت می کند!
  • پارک کردن در خط اضطراری یا استفاده از آن به عنوان یک لاین اضافی برای رانندگی مرسوم است.

توصیه های نهایی به مسافران

مواردی که همیشه باید به همراه داشته باشید:

  • کلیه اسناد اجاره خودروتان
  • گواهینامه بین المللی رانندگی
  • گذرنامه
  • موبایل با سیم کارت تایلندی
  • آب کافی و میزانی غذا در ماشین

هم چنین:

  • از موبایل خود با نقشه های Google به عنوان GPS استفاده کنید و مواقعی که دسترسی به اینترنت وجود ندارد نقشه ها را از Maps.me دانلود کنید.
  • تمام شماره تلفن های مهم (کمک های اضطراری، پلیس، آمبولانس، شرکت اجاره) را در موبایل خود ثبت کنید.
  • رانندگی در بانکوک توصیه نمی شود زیرا که ترافیک در آنجا فوق العاده زیاد و غیرقابل پیش بینی است.

سخن پایانی

قبل از اجاره ماشین در تایلند باید چند نکته را در نظر بگیرید. رانندگی در این جا ممکن است برای کسانی که با خودرو غیر اتومات نمی رانند و تجربه رانندگی در سمت چپ جاده را ندارند، چالش برانگیز باشد. اگر به مهارت خود اطمینان دارید و می توانید اتفاقات غیرمنتظره این کشور شلوغ و پر ترافیک را مدیریت کنید، اجاره ماشین در تایلند ارزش این چالش را دارد!

برای مشاهده قیمت و خرید تور تایلند از وبلاگ قطب نما کلیک کنید.

خرید تور تایلند

سوالات متداول

آیا رانندگی در تایلند آسان است؟

خیر، باید خود را برای هر چیزی آماده کنید.

محدودیت سرعت در تایلند چقدر است؟

داخل شهرها: 60 کیلومتر در ساعت/ جاده ها: 90 کیلومتر در ساعت/ بزرگراه ها: 120 کیلومتر در ساعت

آیا تایلند برای تنها سفر کردن مناسب است؟

بله و حتی تایلند به سرزمین سفر با کوله پشتی و مقرون به صرفه بودن شناخته می شود. در همه مراکز اصلی، از بانکوک گرفته تا چیانگ مای و چیانگ رای، به راحتی می توانید راه خود را پیدا کنید و از امنیت خود مطمئن باشید.

آیا اوبر در تایلند کار می کند؟

خیر اوبر در تایلند فعالیت نمی کندولی گزینه های جایگزین دیگری مانند Grab، Bolt و InDrive وجود دارند.

آیا دوربین کنترل سرعت در تایلند وجود دارد؟

بله تایلند هم دارای دوربین های کنترل سرعت ثابت است و هم دوربین های سیار.

آیا تاکسی در تایلند گران است؟

تاکسی ها در تایلند نسبت به کشورهای غربی بسیار مقرون به صرفه هستند. شروع کرایه تاکسی از 35 بات است.

به چه جزایری می توان با ماشین وارد شد؟

پوکت/ کوه سامویی/ کو فانگان/ کوه لانتا/ کوه چانگ

منبع: ستاره ونک

به "اجاره ماشین در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره ماشین در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید