اجرای یک میلیون و 600 هکتار شبکه فرعی آبیاری از سوی جهادکشاورزی

به گزارش وبلاگ قطب نما، مدیر شبکه های فرعی آبیاری زهکشی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا به امروز یک میلیون و 600 هکتار شبکه فرعی آبیاری به وسیله وزارت جهاد کشاورزی اجرایی شده است.

اجرای یک میلیون و 600 هکتار شبکه فرعی آبیاری از سوی جهادکشاورزی

به گزارش گروه استان های وبلاگ قطب نما از شهرکرد، جلال ابوالحسنی مدیر شبکه های فرعی آبیاری زهکشی وزارت جهاد کشاورزی در سفر به شهرکرد گفت: برای اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکش مزارع کشاورزی کشور با اولویت طرح های نیمه تمام حدود 700 میلیارد تومان اعتبار در امسال مصوب شده است.

او اضافه نمود: تا به امروز 2 میلیون و 400 هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری از سوی وزارت نیرو اجرا شده است که به همین دلیل در پایاب شبکه های اصلی تا به امروز یک میلیون و 600 هکتار شبکه فرعی به وسیله وزارت جهاد کشاورزی اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید

ابوالحسنی افزود: برای رسیدن به شرایط مطلوب باید 800 هزار هکتار دیگر شبکه فرعی آبیاری نوین در مزارع کشاورزی کشور اجرا گردد.

او با بیان اینکه بیش از 90 درصد تجهیزات آبیاری نوین در کشور فراوری می گردد و در این حوزه خودکفا هستیم، توضیح داد: در حال حاضر ظرفیت اجرای 150 هزار هکتار در سال فراهم شده که با تامین اعتبار مورد احتیاج وارد مرحله اجرایی می گردد.

ابوالحسنی گفت: در استان چهارمحال و بختیاری نیز 2 طرح پایاب سد بیدکان و شبکه سیبک در دستور کار قرار گرفته است.

او با اشاره به قرارگیری ایران در منطقه خشک و نیمه خشک کره زمین و ضرورت مدیریت مصرف آب، توضیح داد: استفاده بهینه از آب در پایاب شبکه ها و اراضی آبی کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به هر اندازه از روش های مدرن استفاده گردد بهره وری آب بالا می رود.

ابوالحسنی افزود: مطابق با قانون تا 85 درصد هزینه خرید تجهیزات آبیاری نوین به وسیله دولت انجام می گیرد و کشاورز 15 درصد را تقبل می نماید.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجرای یک میلیون و 600 هکتار شبکه فرعی آبیاری از سوی جهادکشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای یک میلیون و 600 هکتار شبکه فرعی آبیاری از سوی جهادکشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید