اجرا در شرق و غرب دستاورد بخش علمی چهل ویکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

به گزارش وبلاگ قطب نما، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ کتاب اجرا در شرق و غرب مجموعه مقالات تطبیقی در مورد اجرای نمایش در شرق و غرب به وسیله انتشارات نمایش به چاپ رسیده است.

اجرا در شرق و غرب دستاورد بخش علمی چهل ویکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

این کتاب که به وسیله گروهی از گردآورندگان و ویراستاران نوشته شده است به وسیله دکتر مجید سرسنگی دانشیار گروه آموزشی هنرهای نمایشی دانشگاه تهران و سحرمشگین قلم دانشجوی دکتری مطالعات تئاتر دانشگاه تهران ترجمه شده است.

گی مک اولی، تونی دی، تیم فیتزپاتریک، پائول داوسی - ماگوگ گروه گردآورندگان و ویراستاران کتاب اجرا در شرق و غرب را شامل می شوند.

مجموعه مقالات منتشرشده در این کتاب حاصل فعالیت های پژوهشی و اجرایی مرکز مطالعات اجرا در دانشگاه سیدنی استرالیا است. این مقالات پروژه هایی را مورد بحث قرار داده اند که به وسیله هنرمندان نام آشنای تئاتر با زمینه ای بینا فرهنگی به انجام رسیده است.

بخش اعظمی از مطالب کتاب اجرا در شرق و غرب مجموعه مقالاتی است درباره همکاری های مشترکی که بین هنرمندان تئاتر آسیایی و استرالیایی صورت گرفته است. همکاری هایی که در بعضی از موارد چندان هم موفقیت آمیز نبوده است.

یکی از ویژگی های مهم این کتاب، توجه به تجارب عملی این پروژه ها و کاوش در نکاتی است که معمولا در منابع نظری کمتر به آنها پرداخته شده است.

این مجموعه مقالات که یکی از دستاوردهای علمی بخش پژوهش چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به شمار می رود، در راستای معرفی و توسعه دانش های نظری و مرتبط با هنرهای نمایشی به انجام رسیده است. این مقالات به نوعی ریشه در همان سنت مطالعات نظری تازه در عرصه هنرهای نمایشی دارد.

در این کتاب مقالاتی درباره تئاتر استرالیا و تئاتر ژاپن، پیتر بروک و مهابهاراتا، تاداشی سوزوکی در استرالیا، هفده داستان درباره بینافرهنگی بودنی و تاداشی سوزوکی، اورینتالیا،شرق شناسی و اپرای پکن، زیبایی شناسی و جندر در اجرای وایانگ در جاوه مرکزی، اجراهای وایانگ جاوه شرقی و امکاندیگری بودن درونی در جاوه معاصر و میزگرد وایانگ را می خوانیم که هر کدام به وسیله یک تا چند نویسنده نوشته شده اند.

کتاباجرا در شرق و غرب در تیراژ 300 نسخه به وسیله انتشارات نمایش به چاپ رسیده است. این کتاب با قیمت 125 هزار تومان و در 295 صفحه وارد بازار کتاب شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اجرا در شرق و غرب دستاورد بخش علمی چهل ویکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرا در شرق و غرب دستاورد بخش علمی چهل ویکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید