از موفقیت در جشنواره آنتونیو ریچی تا تاسیس شانزدهمین مرکز فرهنگی هنری کانون

به گزارش وبلاگ قطب نما، فیلم کوتاه قلب مترسک جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن هفدهمین جشنواره فیلم کوتاه آنتونیو ریچی ایتالیا را از آن خود کرد. در سفر مدیرعامل کانون به بیرجند شانزدهمین مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان روز 8 اردیبهشت 95 گشایش یافت.

از موفقیت در جشنواره آنتونیو ریچی تا تاسیس شانزدهمین مرکز فرهنگی هنری کانون

به گزارش باشگاه وبلاگ قطب نما وبلاگ قطب نما پویا، فیلم کوتاه قلب مترسک به کارگردانی بهزاد کزازی جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن هفدهمین جشنواره فیلم کوتاه آنتونیو ریچی ایتالیا را از آن خود کرد.

این فیلم یازده دقیقه و سی ثانیه ای که به بخش مسابقه جشنواره راه یافته بود، برای کسب این جایزه با عنوان جوزفه با فیلم هایی از کشورهای روسیه، فرانسه، ترکیه، چین، انگلستان، هلند و برزیل رقابت کرد. کانون همچنین دو عنوان فیلم انیمیشن دیگر خود را نیز با عنوان های مومو و پدر بزرگ به این بخش جشنواره ارسال نموده بود.

هفدهمین جشنواره فیلم کوتاه آنتونیو ریچی از 8 تا11 اردیبهشت 1395 در شهر راوانا ایتالیا برگزار گردید.

همچنین نمایشگاه آثار اعضای کارگاه سفال کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با عنوان گنجینه های خاکی با حضور مدیرعامل در باغ موزه بیرجند گشایش یافت. در بخش دیگری از سفر مدیرعامل به بیرجند از کتاب مثل خورشید، مثل ماه شامل: مجموعه ای از آثار رضوی اعضای مرکز آفرینش های ادبی کانون استان خراسان جنوبی و کارت پستال های نقاشی بچه های که در سال 94 پیروز به دریافت دیپلم افتخار از مسابقات بین المللی شده بودند رونمایی شد.

مثل خورشید، مثل ماه که به همت ویدا بَزّی کارشناس آفرینش های ادبی استان خراسان جنوبی گردآوری و تدوین شده است شامل 68 قطعه ادبی با عنوان های مختلف از دل نوشته های بچه ها و نوجوانان عضو کارگاه های ادبی است که با موضوع امام رضا(ع) در سه دوره جشنواره رضوی خلق شده است.

در سفر مدیرعامل کانون به بیرجند شانزدهمین مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان روز 8 اردیبهشت 95 گشایش یافت. علیرضا حاجیان زاده راه اندازی مراکز فرهنگی هنری فراگیر کانون در شهرهای مختلف را یکی از مصداق های رعایت عدالت اجتماعی در جامعه دانست و گفت: کانون پرورش فکری با ارایه بیش از 40 نوع فعالیت فرهنگی ، هنری، ادبی، علمی، دینی و... کوشش می نماید زمینه بهره مندی تمامی مخاطبان خود را فراهم کند.

طاهره حمیدی مدیرکل کانون استان خراسان جنوبی نیزدر این آیین پیش از صحبت های مدیرعامل ضمن ابراز خرسندی از حضور مسوولان در این مراسم با ارایه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های انجام شده در کانون پرورش فکری این استان اضافه نمود: مرکز شماره یک کانون بیرجند در 8 اردیبهشت سال 1355 در فعالیت خود را شروع نموده و امروز بعد از 40 سال در همین روز شاهد فراگیر شدن این مرکز هستیم که این اتفاق را به فال نیک می گیرم و امیدواریم در ادامه راه بتوانیم خدمات فرهنگی شایسته ای به بچه ها و نوجوانان این استان ارایه کنیم.

وی با اشاره به دلیل انتخاب مرکز شماره یک کانون بیرجند برای فراگیر شدن یادآور شد نزدیکی مراکز توان بخشی و مدارس استثنایی به این مرکز و سهولت تردد بچه ها دارای نیازهای ویژه، از مهم ترین دلایل این انتخاب بود.

مدیرکل کانون خراسان جنوبی هم چنین در زمینه اقدام های انجام شده برای راه اندازی این مرکز فراگیر گفت برای تحقق این امر مهم از چندی پیش اقدام به برپایی نشست های متعددی با مسوولان آموزش و پرورش استثنایی و اداره بهزیستی استان به منظور مناسب سازی و تجهیز این مرکز برگزار گردید و در ادامه نیز دوره های آموزشی برای توان مندتر شدن مربیان آن برپا کردیم.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش در حال حاضر 895 دانش آموز دارای نیازهای ویژه در مدارس استثنایی شهر بیرجند در حال تحصیل اند.

منبع: تسنیم

به "از موفقیت در جشنواره آنتونیو ریچی تا تاسیس شانزدهمین مرکز فرهنگی هنری کانون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از موفقیت در جشنواره آنتونیو ریچی تا تاسیس شانزدهمین مرکز فرهنگی هنری کانون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید