ال ای دی تراپی چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

به گزارش وبلاگ قطب نما، امروزه با توسعه تکنولوژی و پیشرفت علم پزشکی برای حل مسائل پوستی و جوان سازی پوست روش های بسیاری متنوع و جدیدی وجود دارد. ال ای دی تراپی یکی از محبوب ترین و جدیدترین روش های درمانی است که به طور خاص در حل مسائل پوستی مانند آکنه و لک و جوان سازی پوست کاربرد دارد. این روش بیشتر در کلینیک های زیبایی انجام می شود؛ اما دستگاه های خانگی و ماسک های ال ای دی هم به طور گسترده وارد بازار شده اند و برای ال ای تراپی در منزل مورد استفاده قرار می گیرند. اما ال ای دی تراپی چیست و چه نوع درمانی می تواند برای شما مناسب باشد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سؤالاتتان را بگیرید.

ال ای دی تراپی چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

ال ای دی تراپی چیست و چطور انجام می شود؟

ال ای دی تراپی یک روش درمانی با استفاده از دیود ساطع نور Light emitting diode یا ال ای دی LED است. در این روش از نور ال ای دی با طول موج های مختلف برای درمان مسائل پوستی استفاده می شود. این روش برای اولین بار از طریق ارتش دریایی امریکا برای درمان سریع زخم و کمک به ترمیم بافت های عضلانی آسیب دیده به کار گرفته شد. از آن پس ال ای دی درمانی برای حل برخی مسائل پوستی و زیبایی مورد تحقیق قرار گرفت و مشخص شد این روش درمانی می تواند در افزایش میزان کلاژن در بافت های پوستی و بهبود آکنه مؤثر باشد.

امروزه برای حل مسائل پوستی و زیبایی از طول موج های مختلف نور ال ای دی استفاده می شود و نورهای قرمز و آبی کاربردی ترین انواع نور ال ای دی برای حل مسائل پوستی محسوب می شوند. بر خلاف دیگر روش های نور درمانی ال ای دی تراپی فاقد هر نوع اشعه ماوراء بنفش است و می تواند به صورت منظم مورد استفاده قرار بگیرد.

برای این که از نور ال ای دی برای برطرف مسائل پوستی تان استفاده کنید می توانید به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید یا اینکه دستگاه ال ای دی را بسته به نوع مسائل پوستی تان انتخاب کنید و در منزل از آن استفاده کنید. بااین حال دستگاه های ال ای دی که در کلینیک های پوست و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند کارایی و تأثیر بیشتری نسبت به دستگاه های خانگی دارند. هر جلسه ال ای دی تراپی در کلینیک های زیبایی حدوداً بیست دقیقه طول می کشد و بسته به نوع مسائل پوستی ممکن است احتیاج به 10 جلسه ال ای دی تراپی داشته باشید. ال ای دی تراپی معمولاً برای صورت انجام می شود و دستگاه های ال ای دی معمولاً به شکل ماسک صورت هستند؛ اما این روش برای مناطقی مانند سینه و گردن و دیگر نقاط بدن هم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

دستگاه های ال ای دی تراپی خانگی فرکانس های پایین تری به نسبت دستگاه های مورد استفاده در کلینیک های زیبایی دارند و زمان استفاده از آن ها فرق دارد. برای خرید دستگاه ال ای دی تراپی خانگی باید با توجه به نوع مسائل پوستی که می خواهید برطرف شوند دستگاه ال ای دی تراپی با نور مناسب را انتخاب کنید و به هنگام استفاده هم حتما باید دستورالعمل دستگاه را مطالعه و پیاده سازی کنید.

فواید ال ای دی تراپی برای پوست

بر خلاف بسکمک از روش های زیبایی و جوان سازی مانند پیلینگ، میکرودرم و لیزر این روش درمانی کاملا غیر تهاجمی بوده و هیچ نوع سوختگی و التهابی برای پوست ایجاد نمی کند و برای افراد مختلف با هر نوع پوست قابل استفاده است.

طول موج های مختلف نور ال ای دی کارکردهای درمانی مختلفی برا پوست دارند که در این بخش از مطلب به آن خواهیم پرداخت اما به طور کلی نور ال ای دی می تواند در بهبود آکنه، کاهش قرمزی و التهاب پوست، کاهش لک و جوان سازی پوست مؤثر باشد.

ال ای دی تراپی نور قرمز

نور قرمز ال ای دی که نور مادون قرمز هم نامیده می شود دارای طول موجی برابر با 640 نانومتر است و برای درمان لایه بیرونی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که نور قرمز روی پوست تان تابیده می شود اپیدرم یا لایه بیرونی پوست آن را جذب می کند و این فرآیند باعث تحریک پروتئین های کلاژن و کلاژن سازی بیشتر پوست می شود. کلاژن بیشتر برای پوست به این معنی است که شما پوست صاف تر و بی نقص تری خواهید داشت و در نتیجه افزایش کلاژن سبب کاهش خطوط صورت و چین و چروک، درمان جای زخم و کوچک تر کردن منافذ باز پوست می شود. علاوه بر افزایش کلاژن در پوست، نور قرمز می تواند گردش خون را در بافت پوست صورت افزایش دهد و سبب درخشش و شادابی پوست شود.

ال ای دی تراپی نور آبی

نور آبی با طول موج 423 نانومتر غدد چربی را هدف قرار می دهد. این غدد که زیر فولیکول های مو قرار دارند چربی لازم را برای خشک نشدن پوست را ترشح می کنند؛ با این وجود این غدد ممکن است بیش از حد فعال شده و منجر به افزایش بیش از حد چربی در پوست و بروز آکنه و جوش شوند. در روش ال ای دی درمانی نور آبی می تواند این غدد را هدف بگیرد و فعالیت آن ها را کمتر کند. با کاهش فعالیت این غدد آکنه و جوش کاهش قابل ملاحظه ای خواهد یافت. نور آبی همچنین می تواند باکتری های مولد آکنه در زیر پوست را از بین ببرد و در درمان آکنه های شدید و کیست های پوستی مؤثر باشد.

علاوه بر این پژوهش های اجرا شده در خصوص نور آبی ال ای دی نشان می دهند این نوع نور می تواند در بهبود زخم های ناشی از سوختگی درجه سه موثر باشد. گاهی هر دو نور آبی و قرمز با یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند تا در بهبود آکنه و جای جوش صورت و یا جای زخم مؤثر باشند.

ال ای دی تراپی رنگ بنفش

نور بنفش با طول موج طول موج 690 نانومتر در واقع ترکیبی از دو رنگ قرمز و آبی است. این نوع نور ال ای دی می تواند ضمن از بین بردن باکتری های مولد آکنه و تنظیم چربی پوست در کاهش التهاب صورت و بهبود جای جوش هم مؤثر باشد. این نوع درمان برای کوچک کردن منافذ باز صورت و افزایش سرعت جریان خون هم کاربردی خواهد بود.

ال ای دی تراپی با نور زرد

نور زرد ال ای دی با طول موج 583 نانومتر شباهت های زیادی با نور قرمز دارد اما به طور خاص برای درمان قرمزی پوست ناشی از نور آفتاب و کوتوروزیس cutrosis (نوعی روزاسه) به کار برده می شود. این نور همچنین می تواند با افزایش گردش خون و اکسیژن دهی به سلول های پوستی پوست را شاداب و درخشان کند.

ال ای دی تراپی نور سبز

نور سبز با طول موج 523 نانومتر در متعادل کردن تولید ملاتونین یا رنگدانه های پوستی تأثیر بسکمک دارد و بیشترین کاربرد آن آن درمان لک ها و هایپرپیگمانتیسیون است. علاوه بر این نور سبز ال ای دی می تواند برای پوست و فکر خاصیت آرامش بخش داشته باشد و به کاهش التهاب در پوست های حساس هم کمک کند. لک های ناشی از نور آفتاب، کک و مک و لک های ناشی از پیری مسائل پوستی هستند که با کمک نور سبز ال ای دی درمان می شوند.

چه کسانی نباید از روش های درمانی با نور ال ای دی استفاده کنند؟

آکادمی پوست آمریکا ال ای دی تراپی را روشی کاملا ایمن و بی خطر معرفی می کند با این حال این روش برای افرادی که از داروهایی مانند راکوتان برای برطرف آکنه استفاده می کنند توصیه نمی شود چرا که این دارو حساسیت پوست به نور را افزایش می دهد.

اگر بثورات پوستی فعال و بیماری هایی مانند پسوریازیس دارید باید حتما پیش از درمان با ال ای دی با پزشک متخصصتان مشورت کنید چرا که ممکن است این روش درمانی برای شما مناسب نباشد.

عوارض جانبی ناشی از درمان با ال ای دی بسیار نادر است با این وجود اگر در طی درمان با علایمی مانند کهیر، قرمزی پوست، التهاب پوستی و تحریک پذیری پوست، درد و راش های پوستی روبرو شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

و در انتها

ال ای دی تراپی یک روش ایمن و غیر تهاجمی برای جوان سازی پوست و حل مسائل پوستی مانند آکنه و لک است. شما می توانید برای ال ای دی تراپی دستگاه خانگی یا ماسک ال ای دی را از بازار تهیه کنید یا به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید. این روش درمانی در کلینیک های زیبایی می تواند هزینه بر باشد با این وجود از کارایی بیشتری برخوردار است. اگر ترجیح می دهید به سراغ دستگاه های خانگی ال ای دی تراپی بروید سعی کنید حتما دستگاه های معتبر و کارآمد را خریداری کنید و طبق دستورالعمل دستگاه این روش درمانی را به شکل روتین و درست انجام دهید تا بتوانید نتایج مطلوبی از آن بگیرید. به خاطر داشته باشید که ال ای دی تراپی با نورهای مختلف و طول موج های متنوعی انجام می شود؛ برای انتخاب دستگاه و نوع نور ال ای دی باید کارکرد نورهای مختلف ال ای دی و کاردکرد آن ها را بدانید و دستگاه را با توجه به نوع مسائل پوستی که می خواهید بر طرف شوند انتخاب کنید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ قطب نما مگ را بخوانید.

منابع: myledtherapy , healthline

منبع: دیجیکالا مگ

به "ال ای دی تراپی چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال ای دی تراپی چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید