بازدید بیش از 979 هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس، حافظیه درصدر بازدیدکنندگان

به گزارش وبلاگ قطب نما، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: از تاریخ 27 اسفندماه 1400 تا خاتمه روز هفتم فروردین 979 هزار و 954 نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید کردند.

بازدید بیش از 979 هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس، حافظیه درصدر بازدیدکنندگان

سید مؤید محسن نژاد در گفت وگو با خبرنگار ما، گفت: ارائه خدمات و مهمان پذیری در مکان های اقامتی بوم گردی، هتل، متل، اسکان مسافر، خانه های سوئیت با نظارت بر بخش گردشگری استانی و شهرستانی است و از 27 اسفندماه 1400 تا هفتم فروردین ماه 2 میلیون و 10 هزار و 978 مسافر نوروزی در استان فارس اسکان داده شده اند.

به گفته او، از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز 979 هزار و 954 نفر از جاذبه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی تحت پوشش این اداره کل بازدید کردند که آرامگاه حافظ، سعدی و تخت جمشید، بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را داشتند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: مجموعه فرهنگی آرامگاه حافظ از روز 27 اسفندماه 1400 تا هفتم فروردین ماه با 290 هزار و 677 نفر بازدیدکننده، در صدر بازدید مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس واقع شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: میراث جهانی تخت جمشید با 181 هزار و 508 بازدیدکننده در رتبه دوم، آرامگاه سعدی با 163 هزار و 457 بازدیدکننده در بین اماکن تاریخی فرهنگی رتبه سوم را از آن خود نموده است. بعلاوه ارگ کریمخان زند با 97 هزار و 678 بازدیدکننده در رتبه چهارم واقع شده است و پاسارگاد با 96 هزار و 385 نفر رتبه پنجم را از نظر تعداد بازدید به خود اختصاص داده است.

به گفته او، در بخش فضا های اقداماتی با توجه به افزایش ورود مسافران و گردشگران افزون بر فضا های رسمی از فضا های پشتیبان مانند مدارس، حسینیه ها، سالن های ورزشی، کمپ های موقت اسکان و کمپ های آماده شده به وسیله شهرداری هم بهره بردیم.

تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، نقش رجب، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس و موزه گرمابه حمام وکیل از اماکن تاریخی فرهنگی فارس به شمار می فرایند که در تعطیلات نوروزی مورد استقبال و بازدید مسافران است.

بعلاوه شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون، قلعه دختر و کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط شهرستان لار از دیگر آثار تاریخی ـ فرهنگی استان فارس محسوب می گردد که این روز ها پذیرای مسافران است.

وبلاگ قطب نما فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بازدید بیش از 979 هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس، حافظیه درصدر بازدیدکنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید بیش از 979 هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس، حافظیه درصدر بازدیدکنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید