شهر بهشتی لیماسول در قبرس جنوبی

به گزارش وبلاگ قطب نما، یکی از پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهرهایی که در کشور قبرس وجود دارد شهر لیماسول می باشد که در منطقه ای بین آفریقا، اروپا و آسیا قرار گرفته است. لیماسول در قبرس جنوبی با مساحت42 کیلومتر مربع از چنان موقعیت جغرافیایی برخوردار است که بزرگترین و مهمترین بندرهای ترانزیت کالا در مدیترانه را به خود اختصاص داده است. لیماسول بهشتی در قبرس جنوبی است که تاریخ شگفت انگیزی از پادشاهی بیزانس را در خود جای داده است و پس از گذشت چندین دوره در نهایت به تسخیر انگلیسی ها در آمده است. این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی آب و هوای مدیترانه ای را به خود اختصاص داده است.

شهر بهشتی لیماسول در قبرس جنوبی

لیماسول در قبرس جنوبی

اکثر ساکنین شهر لیماسول در قبرس جنوبی سعی نموده به گویش های یونانی و ترکی صحبت کنند زیرا در دوره ای از تاریخ لیماسول این شهر زیر سلطه ترک ها بوده است. شرایط جوی حاکم بر لیماسول به گونه ای می باشد که بسیاری از روزهای سال هوا نسبتا گرم می باشد و تنها در ماه سپتامبر هوا کمی خنک تر می گردد. یورو واحد پول مردمان لیماسول بوده و سعی دارند با این واحد پول بیشترین معاملات خود را انجام دهند. شهر لیماسول در قبرس جنوبی وسعت کمی را در بر گرفته است اما با این وسعت اندک توانسته هتل ها، رستوران ها و جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای دهد. اگر چه شهر لیماسول شهر تاریخی است و می تواند موزه ها و قلعه ها و آثار باستانی بیشماری را در بازدید عموم قرار دهد اما اکثر گردشگران و مسافرین تمایل دارند از مناظر سواحل بی نظیر و دیدنی که در اطراف شهر لیماسول جای داده شده اند بازدیدی داشته باشند. امروزه افرادی که قصد سفر به لیماسول را دارند سعی داشته از هزینه های اقامت هزینه های گشت بین شهری و تو شهری اطلاعات لازم را به دست آورند.

تاریخچه شهر لیماسول در قبرس

حدود 2000 سال قبل از میلاد مسیح شهر لیماسول در قبرس جنوبی به صورت دهکده ای کوچک با جمعیتی کم بوده است. سپس در قرن دهم این منطقه با نام شهر نمسوس شهرت یافت. در واقع تاریخ لیماسول با وقایعی که در سال 1191 یعنی زمانی که بیزانس سلطنت خود را بر قبرس به سرانجام رساند مرتبط می باشد. در این دوره ریچارد دلیر که انگلستانی بود با شکست دادن بیزانس حکومت قبرس را به دست گرفت و قبرس را از جمله مستعمرات انگلستان قرار داد. حدودا 3 قرن بعد از این واقعه لیماسول در قبرس جنوبی توسعه قابل توجهی را به دست آورد تا اینکه ترک ها در سال 1570 قبرس را به حکومت عثمانی ها درآوردند. عثمانی ها شهر را سوزانده و تخریب نمودند. در مدت حکومت ترک ها بر لیماسول در قبرس جنوبی وضعیت مساعدی نداشت تا اینکه بریتانیا در سال 1878 برای باری دیگر قبرس را به تسخیر خود درآورد.

اطلاعاتی کلی در خصوص شهر لیماسول

افرادی که مدت زمانی را در شهر لیماسول اقامت دارند می توانند غذاهای متنوعی را در رستوران های مشهور لیماسول مانند رستوران لامایسون فلوری، رستوران ویوالدی، رستوران کالیمرا رفته و فوق العاده ترین غذاهای سنتی و بین المللی را میل کنند. البته انتخاب رستوران و نوع غذای سفارش داده شده می تواند هزینه های سفر به لیماسول را تغییر دهد.

آب و هوای لیماسول در قبرس جنوبی

همانطور که ذکر شد شهر لیماسول از نظر جغرافیایی در قاره های آفریقا، اروپا و آسیا قرار گرفته است از این رو طی فصل های مختلف سال، آب و هوای متغیری را شامل شده است در طول روز حدود10 ساعت خورشید در آسمان شهر لیماسول قرار می گیرد به همین دلیل بیشتر ساعات روز هوا بسیار گرم و طاقت فرسا می باشد اما در عوض نسیم خنکی که در شب ها از دریا به سمت شهر لیماسول می وزد گرمی روز را جبران می نماید. در ماه سپتامبر که مصادف با ماه های شهریور و مهر ماه ایران است بهترین شرایط آب و هوایی شهر لیماسول را در بر می گیرد. لذا بهترین زمانی که مناسب سفر به لیماسول است و ماه های دلپذیری را شامل شده همان ماه سپتامبر می باشد به همین دلیل در این ماه لیماسول بهشت قبرس جنوبی شهرت یافته است.

هتل های شهر لیماسول در قبرس جنوبی

هتل الیاس بیچ در لیماسول از جمله مشهورترین هتل های 4 ستاره ای می باشد که در این شهر اتاق های بسیار شیک و تمیزی را شامل شده است. این هتل مجلل و لوکس امکاناتی نظیر اتومبیل کرایه ای، اتاق های کنفرانس، نگهداری اطفال، باشگاه ورزشی، استخر و….را به مسافرین خود ارائه می دهد. هتل کراون پلازا بزرگترین هتلی است که در شهر لیماسول در تمامی فصول سال پذیرایی و اقامت از مسافران را انجام می دهد. هتل گلدن آرچز هتل 3 ستاره ای می باشد که در نزدیکی دریای مدیترانه واقع شده است. این هتل به لحاظ انتخاب دکوراسیون چوبی برای اتاق ها و دیگر فضاهای هتل بسیار مورد پسند مراجعه کنندگان قرار گرفته است. فرودگاه شهر لیماسول از هتل گلدن آرچز تنها 30 دقیقه فاصله دارد.

جاذبه های گردشگری شهر لیماسول در قبرس جنوبی

اینکه اغلب گردشگران از شهر لیماسول به عنوان لیماسول بهشت قبرس جنوبی یاد می کنند تنها به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری فراوانی است که شهر لیماسول در قبرس جنوبی بر گرفته است. در واقع لیماسول شهری است که در 17کیلومتری خود ساحل کوریون را شامل شده است. مسافران و توریست هایی که بازدید از لیماسول را در نظر می گیرند به طور حتم دیدن سواحل کوریون اولین گزینه انتخابی آن ها می باشد. زیرا این ساحل در اطراف خود کلیساهایی متعلق به قرن ششم و خرابه های کوریون را جای داده است صخره آفرودیت یکی از مناظر زیبایی است که در سواحل دریایی شهر لیماسول واقع می باشد. مردم لیماسول اعتقاد دارند که صخره آفرودیت داستانی افسانه ای را در بر دارد و الهه آفرودیت از میان موج های خروشان سر به بیرون زده است. موزه باستان شناسی از دیگر جاذبه های گردشگری شهر لیماسول است که در این موزه آثاری دیدنی از دوره نو سنگی تا دوره های رومی در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده شده است. آماتوس باستان یکی از مناطق تاریخی شهر لیماسول به حساب می آید. قلعه لیماسول یا قلعه بیزانسی از جمله ساختمان هایی که مراسم ازدواج شاه ریجارد به همراه ملکه برنگاریا در آن رخ داده است.

هزینه های حمل و نقل و اقامت در لیماسول

شهر لیماسول در قبرس جنوبی وسعت چندانی ندارد از این رو حمل و نقل در این شهر به راحتی برای هر مسافری امکان پذیر می باشد. مسافرین برای اقامت و تهیه امکانات رفاهی از نظر دستیابی به هتل ها، رستوران ها و فرودگاه هیچ گونه مشکلاتی نخواهند داشت. علاوه بر تاکسی مسافرین خیابان های شهر لیماسول این امکان را دارند تا با سیستم اتوبوسرانی شهر لیماسول نقل مکان داشته باشند. شهر لیماسول به دلیل داشتن مسیرهای طبیعی بکر و فوق العاده اغلب ساکنین این شهر تمایل دارند برای مسیرهای شهری از دوچرخه استفاده کنند. لذا برای در نظر دریافت هزینه های حمل و نقل در این شهر مسافرین می توانند بنا به سلیقه و بودجه خود مبالغ مختلفی را اختیار کنند. با توجه به این موضوع که شهر لیماسول از جمله شهرهای توریستی در قبرس می باشد هتل ها و اقامت های فراوانی را در خود جای داده است لذا مسافرین و میهمانان اقامت کننده در شهر لیماسول می توانند بنا بر هزینه های در نظر گرفته و سلیقه خود محل مناسبی را برای اقامت در شهر لیماسول انتخاب کنند. اما به طور حتم می توان گفت هر مکانی نمی تواند امنیت و خدمات هتل های موجود در لیماسول را ارائه دهند. زیرا اغلب هتل ها با افزودن هزینه هایی به اقامت مسافرین خدماتی مانند نگهداری از اطفال، صندوق امانات، اتاق کنفرانس، پارکینگ اختصاصی و….را ارائه می دهند.

جهت رزرو تور قبرس (جنوبی یا اروپایی) به پنل رزرواسیون آنلاین وبلاگ قطب نما مراجعه نمایید و در کوتاهترین زمان ممکن و به راحتی، تور خود را رزرو نمایید.

منبع: دلتابان

به "شهر بهشتی لیماسول در قبرس جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر بهشتی لیماسول در قبرس جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید