باقی مانده پیکری از چهارهزاروششصد سال پیش

به گزارش وبلاگ قطب نما ، به نقل از روابط عمومی انتشارات کتاب کوچه، رمان انسان و کتابش نوشته مهدی فیاضی کیا درباره قصه عجیب یک نویسنده خاص به چاپ رسید.

باقی مانده پیکری از چهارهزاروششصد سال پیش

این رمان ماجرای مردی نویسنده است که در مرز میان واقعیت و خیال زندگی می نماید. فیاضی کیا در رمانش دو روایت موازی را همزمان پیش می برد؛ یکی مردی که در محل کار خود پیکری باقی مانده از چهارهزاروششصد سال پیش را کشف می نماید و کوشش می نماید تا داستان آن را بنویسد و دیگری، دانشجویی که به یکی از استادان خود علاقه مند است و در عین حال، روش نامتعارفی برای درمان مسائل روانی پیدا نموده.

اما این که ارتباط این دو روایت با یکدیگر چیست و آن داستانی که مرد می نویسد، درباره چیست، پیچیده ترین و در عین حال، شگفت انگیزترین نقطه این رمان است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

تصاویر از میان تاریکی پیدایشان می گردد. این تصویر هم یکی مثل بقیه. مرد باستانی، مردی سی وهفت یا سی وهشت ساله، با موی بلند، ریش کوتاه، هیکل و قامتی عظیم، پوستی سفید، توی کلبه ای محزون، کنار تختی کوچک نشسته است. چهارهزار و ششصد سال پیش، از پزشک به شکلی که امروزه می شناسیم خبری نیست. به جایش پیرمردی کنار تخت نشسته و انگشت های چروکیده و درازش را روی پیشانی دخترکی گذاشته. مرد باستانی دل توی دلش نیست، می رود کنار پنجره و آن برون را، آن بوران برف و یخبندان را نگه می نماید. (صفحه 121)

مهدی فیاضی کیا هم کارگردان است و هم مترجم و هم نویسنده. او که کارگردانی مستند من مرگ می شوم را بر عهده داشته، رمان های چیزهای تیز را نیز ترجمه نموده است. پیش از این نیز، کتاب یک گزارش شتابزده از او در نشر نیماژ به چاپ رسیده بود.

کتاب انسان و کتابش نوشته مهدی فیاضی کیا با قیمت 28 هزارتومان در انتشارات کتاب کوچه منتشر شده و در اختیار علاقمندان به رمان های ایرانی قرار گرفته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "باقی مانده پیکری از چهارهزاروششصد سال پیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقی مانده پیکری از چهارهزاروششصد سال پیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید