با بندر قدیمی اولد هاربر آنتالیا آشنا شوید!

به گزارش وبلاگ قطب نما، اولد هاربر آنتالیا یا بندر قدیمی آنتالیا به علت قرارگیری در ساحل و موقعیت جغرافیایی خوب و خاصی که داشته همواره مورد توجه بوده است. این بندر که قدمت آن به 2000 سال پیش برمیگردد از همان سال های ابتدایی به سرعت رونق گرفته و به شهر بندری شلوغ و پر رفت و آمد تبدیل شد. تاجران و بازرگانان زیادی برای عبور و مرور و یا تجارت و کسب و کار این بندر را انتخاب می کردند و همین امر باعث پیشرفت و رونق و پایداری سریع این شهر زیبا شد. شهری که امروزه آنتالیا نام دارد و در کشور ترکیه قرار گرفته است.

با بندر قدیمی اولد هاربر آنتالیا آشنا شوید!

برای رزرو پرواز + هتل آنتالیا وبلاگ قطب نما با برترین قیمت روی تصویر زیر کلیک کنید:

تاریخچه اولد هاربر آنتالیا

آنتالیا شهری قدیمی است که قدمت آن به زمان قبل از اسلام و 2000 سال پیش برمی گردد. یافته ها حاکی از این است که در ابتدا رومیان و پس از آن ها حکومت های دیگر حتی سلجوقیان نیز زمانی بر این بندر پر رونق سلطه داشتند. این شهر در طی این دوران طولانی با تغییر حکومت ها و امپراطوری ها، شاهان مختلفی را به روی خود دیده است. این بندر به ترتیب تحت سلطه رومیان، بیزانس ها، ترک ها، عثمانی ها، سلجوقیان و …. بوده که هر کدام از این حکومت ها یکی پس از دیگری با به دست گرفتن زمام امور شهر کوشش نموده اند که برای حفظ موقعیت و پیشرفت اولد هاربر آنتالیا قدمی بردارند.

اهمیت مالی اولد هاربر آنتالیا در زمان قدیم

رومیان در آن موقع با محکم سازی ساختار شهر و ارتقای امکانات بندر کوشش کردند تا اولد هاربر آنتالیا را به یکی از مهم ترین بنادر آسیای صغیر در دوران خود تبدیل نمایند. در آن موقع این بندر بسیار پر رونق بود و رگ اصلی زندگی و پایداری و حیات شهر آنتالیا محسوب می شد. در واقع در آن موقع این بندر مهم ترین و پر رونق ترین بندر تجاری مالی منطقه محسوب می شد و روزانه کشتی های بسیاری در آن لنگر می انداختند و مرکز تجارت تاجران زیادی بود. حتی پس از امپراطوری رومیان هم این بندر همچنان رونق مالی و کسب و کار تجاری خود را حفظ کرد.

تبدیل شدن اولد هاربر به یک بندر تفریحی

در ابتدا با اقدامات رومیان و ایجاد و تقویت استحکامات شهری و رسیدگی به امکانات شهر، اولد هاربر مقصد بسیاری از کشتی های تجاری شد. این کشتی های تجاری در این بندر لنگر می انداختند و بسیاری از بازرگانان و تاجران معاملات و تجارت خود را در این بندر انجام می دادند. این فعالیت و رونق تجاری تا سال های بعد از حکومت رومیان نیز در اولد هاربر آنتالیا ادامه داشت.

اما بعدها در نزدیکی این بندر، بندر دیگری افتتاح شد. در این زمان بیشتر فعالیت های مالی و تجاری به این بندر تازه منتقل شد. اما بندر آنتالیا از رونق نیفتاد بلکه کم کم کشتی های تفریحی و قایق های بادبانی و ماهیگیری جای خالی کشتی های باربری و تجاری را پر کردند. در این زمان و با توجه به احتیاج مسافران و مراجعه نمایندگان به این بندر مراکز خرید و بازارها، کاروانسراها و هتل ها و رستوران ها و غذاخوری های زیادی در این بندر ساخته شد. به این ترتیب اولد هاربر از یک بندر تجاری و مالی به یک بندر تفریحی و توریستی تبدیل شد.

امروزه نیز بسیاری از مسافران برای بازدید از این بندر زیبا که از جاذبه های تاریخی- تفریحی شهر آنتالیا و کشور ترکیه است به آنتالیا می فرایند.

توریستی در اولد هاربر آنتالیا در تاریخ حاضر

سفر به بندر قدیمی آنتالیا با داشتن آب و هوای عالی و مسحور نماینده، سازه های قدیمی با گذشته رومی، امواج مدیترانه ای و تخت های آفتابگیر در ساحل می تواند تجربه ای شگفت انگیز و فراموش نشدنی باشد. قایق هایی که به سمت آبشارهای معروف آنتالیا (آبشار Duden) می فرایند راستا حرکت خود را از اولد هاربر آنتالیا آغاز می نمایند. به همین علت این بندر زیبا هنوز هم شلوغ و پر از جنب و جوش است و شلوغ ترین منطقه کالیچی (Kalici) آنتالیا است که حتی قدم زدن و سرو غذا در این منطقه نیز می تواند تجربه ای زیبا و متفاوت در سفرتان باشد.

عوامل تاثیرگذار در رونق توریستی در اولد هاربر آنتالیا

بندر قدیمی اولد هاربر آنتالیا از 2 هزار سال پیش تا کنون یکی از قطب های توریستی و تجاری در منطقه بوده و رونق خود را حفظ نموده است. این بندر از گذشته تا به امروز نه تنها از نظر مالی و تجاری بلکه از نظر توریستی و توریستی هم برای شهر آنتالیا و کشور ترکیه منطقه ای مهم به شمار می رفته است.

شهر زیبای کالیچی علاوه بر تفریح ها و تفریحات متنوعی که دارد دارای سابقه تاریخی کهن و سازه ها و بناهای قدیمی زیادی نیز هست که در کنار بافت مدرن و امروزی این شهر ترکیبی زیبا و منحصر به فرد ایجاد نموده که همین موضوع توریست ها و توریستان زیادی را به خود جلب می نماید. تقریبا هر مسافری که به کشور ترکیه و یا شهر آنتالیا سفر می نماید حتما از شهر زیبا و خاص کالیچی و جاذبه های توریستی آن نیز تماشا می نماید.

در اطراف اسکله این شهر نیز رستوران و کافه و مراکز خرید زیادی ساخته شده است، بعلاوه امکانات تفریح و تفریحی مانند پارک ها و بازی آبی، ماهیگیری، شنا و غواصی و قایق سواری در این بندر برای توریستان فراهم شده است.

موج شکن بزرگ اولد هاربر آنتالیا، ساخته سلجوقیان

بندر قدیمی آنتالیا در شهر زیبا و تاریخی کالیچی در کشور ترکیه یکی از محبوب ترین و پر هوادار ترین شهرهای توریستی و منطقه ها تفریحی در آنتالیا محسوب می گردد. در این بندر جاذبه های تفریحی و تفریح و توریستی، ساخته ها و بناهای تاریخی از دو هزار سال پیش تا به امروز و همینطور طبیعت زیبا و مطبوع همه در کنار هم قرار گرفته اند و این شهر و اولد هاربر آنتالیا را به معروفیت رسانده اند.

از جاذبه ها ویژگی ها خاص این منطقه می توان به موقعیت جغرافیایی و طبیعی آن اشاره نمود. این بندر به وسیله صخره های بزرگی در اطراف ساحل احاطه شده است.

بعلاوه یک موج شکن بسیار بزرگ و بزرگ در این بندر وجود دارد که طبق مستندات در زمان حکومت سلجوقیان در این شهر ساخته شده است. هدف اصلی ساخت این موج شکن جلوگیری از ورود آب به داخل شهر بوده است. این موج شکن قدیمی تا امروز نیز پا بر جا مانده و بزرگی و عظمت خود را به رخ مسافران و بازدید نمایندگان می کشد.

دلایل اصلی برای سفر به اولد هاربر آنتالیا

اولد هاربر آنتالیا یکی از محبوب ترین و شلوغ ترین منطقه ها ساحل کالیچی است. همانطور که گفتیم از آنجایی که این منطقه دارای جاذبه های توریستی تاریخی، طبیعی و تفریحی است به مقصد مناسب و ایده آلی برای توریستان و توریست ها تبدیل شده است. در ادامه به چند مورد از دلایل محبوبیت این بندر در بین توریستان اشاره می کنیم.

  • بازدید از آبشار دودن Duden

آبشار دودن یکی از جاذبه های توریستی طبیعی آنتالیا می باشد که سالانه هزاران توریست را به سمت خود جذب می نماید. برای تماشا این آبشارها باید از قایق های توریستی که در این بندر وجود دارند بهره ببرید.

اولد هاربر، یکی از شلوغ ترین مکان های ساحل کالیچی است که مورد توجه بسیاری از توریستان این شهر قرار گرفته است. اگر قصد بازدید از آبشارهای معروف آنتالیا، مانند آبشار دودن (Duden) را دارید، باید از این بندر به سمت آبشار دودن حرکت کنید. قایق هایی در این بندر هستند که توریستان را به سمت آبشارها راهنمایی می نمایند.

  • رستوران های مختلف بندر

اگر از آن دسته افرادی هستید که در هنگام سفر دوست دارید تا غذاهای خاص و محلی را امتحان کنید می توانید در رستوران ها و کافه های متعدد اولد هاربر آنتالیا انواع غذاهای محلی ترکیه که همگی از مواد اولیه تازه و سالم منطقه تهیه شده را نوش جان کنید. غذاهای دریایی این بندر از پرهوادارترین غذاها بین مسافران و توریستان هستند.

  • مراکز خرید

بسیاری از افراد نیز دوست دارند تا هنگام مسافرت از شهرهای مقصد و در طی راستا انواع کالاهای خاص و متفاوت مختص آن منطقه را خریداری نمایند و به عنوان سوغاتی و یا یادگاری همراه خود به خانه ببرند. مراکز خرید و بازارهای این بنادر از مراکز خرید معروف ترکیه هستند که انواع کالاهای به روز و یا سوغاتی های خاص ترکیه را با تنوع زیاد و قیمت بسیار مناسب به مشتریان و توریستان فروش می رسانند.

  • هتل های لوکس

به طور کلی ترکیه یکی از کشورهای توریستی منطقه است که سالانه تعداد زیادی مسافر و توریست را به سمت خود جذب می نماید و به همین علت هتل های زیاد و با امکانات مختلفی دارد. اما می توان گفت که شهر آنتالیا لوکس ترین و پر زرق و برق ترین و مرفه ترین و البته گران ترین هتل های ترکیه را در خود جای داده است. اگر قصد اقامت در این شهر را دارید می توانید با توجه به بودجه ای که برای سفر خود در نظر گرفته اید در یکی از هتل های این شهر اقامت کنید و یک یا چند شب فوق العاده و به یاد ماندنی را تجربه کنید.

  • طبیعت زیبا

این منطقه در ساحل قرار گرفته و از طبیعت و آب و هوای مدیترانه ای بسیار مطبوعی نیز برخوردار است. شما برای گذراندن وقت خود می توانید در ساحل قدم بزنید، برای شنا و یا غواصی به دریا بزنید، یک قایق بادبانی کرایه کنید و در دریای آبی به گشت و گذار بپردازید و یا در ساحلی مدیترانه به غروب آفتاب نگاه کنید و از چشم انداز زیبا و آب و هوای عالی لذت ببرید.

منبع: الی گشت

به "با بندر قدیمی اولد هاربر آنتالیا آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بندر قدیمی اولد هاربر آنتالیا آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید