بهترین نرمش ها برای گرم کردن قبل از تمرینات ورزشی

به گزارش وبلاگ قطب نما، خبرنگاران: گرم کردن پیش از تمرینات ورزشی درست مانند نان برای صبحانه است. البته شاید بتوانید بدون نان هم صبحانه را میل کنید اما یقینا این کار به طور کامل لذت بخش نخواهد بود.

بهترین نرمش ها برای گرم کردن قبل از تمرینات ورزشی

به گزارش گروه ترجمه وبلاگ قطب نما،گرم کردن پیش از تمرینات ورزشی باعث پمپاژ خون به داخل عضلات شده و مفاصل را نیز به اصطلاح نرم و روان می کند. با گرم کردن وزنه های سنگین تری را جابجا می کنید؛ درحالی که خطر مصدومیت به شدت کاهش خواهد یافت.

برای عده ای اما گرم کردن به معنای چند مرتبه چرخاندن دست و ایستادن روی پنجه پا تعبیر می شود؛ درحالیکه این حرکات شاید برای کشش ابتدای صبح مناسب باشند اما در لیفت کردن وزنه های سنگین به هیچ عنوان کارایی نخواهند داشت. در واقع گرم کردن می بایست با میزان سنگینی تمرینتان همخوانی داشته باشد.

موارد زیر بهترین نرمش های گرم کردن هستند که قبل از تمرینات ورزشی باید انجام داد.

بارفیکس (50 مرتبه)

بارفیکس یکی از بهترین حرکاتی ست که پیش از تمرین می توان انجام داد. انجام این حرکت خون را به عضلات بالاتنه هدایت کرده و شما را مهیای تمرین می سازد. البته چندان مهم نیست که این 50 حرکت را در چند ست انجام می دهید.

اگر در انجام حرکت بارفیکس مسئله ای چندانی ندارید، ترجیحا آن را در سه ست انجام دهید. در غیر اینصورت هم می توانید از دستگاه یا ماشین بارفیکس استفاده کنید.

نرمش زانو ضربدری (20 مرتبه برای هر پا)

عضلات پایینی کمر بسیار مستعد مصدومیت هستند. اگر از دردهای کمر رنج می برید و یا عضلات کمرتان به اصطلاح خشک می باشند، می بایست چند دقیقه ای برای گرم کردن آنها زمان بگذارید. نرمش زانو ضربدری عضلات کمر، باسن و ران شما را گرم می کند.

انجام صحیح این حرکت را در تصویر زیر مشاهده می فرمایید.

سلام به آفتاب (سلام ژاپنی)

حرکت سلام به آفتاب یک نرمش کامل برای تمام عضلات بدن تلقی می شود. شما می توانید این نرمش را پیش ار هر تمرین ورزشی انجام دهید. سلام به آفتاب در بین ورزشکاران یوگا بسیار رایج بوده و برای انسان فکر و جسم سالمی به ارمغان می آورد.

سلام ژاپنی در 12 قدم انجام شده و تقریبا تمام قسمت های بدنتان را درگیر می سازد. این 12 مرحله، یک ست را تشکیل می دهد و باید این حرکت را ده ست بدون استراحت انجام دهید.

بازکردن قفسه سینه (ده حرکت؛ پنج مرتبه برای هر سمت)

بسکمک از ورزشکاران از پرس سینه برای گرم کردن این قسمت از عضلات استفاده می کنند اما پرس هیچگاه عضلات سینه و به خصوص سرشانه شما را گرم نخواهد کرد؛ بلکه باید از نرمش بازکردن قفسه سینه کمک بگیرید.

منبع: رکنا

به "بهترین نرمش ها برای گرم کردن قبل از تمرینات ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین نرمش ها برای گرم کردن قبل از تمرینات ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید