زلزله در پرسپولیس؟ یحیی مهاجم خارجی تازه را نمی خواهد

به گزارش وبلاگ قطب نما، پرسپولیس در آخرین ساعاتی که فرصت اضافه کردن نام بازیکن تازه برای لیگ قهرمانان آسیا را داشت، نبیل باهویی 32 ساله را به خدمت گرفت. بازیکنی که پیش از این هم، در فهرست پرسپولیسی ها قرار داشت، اما بخاطر کارنامه ضعیف در سال های اخیر، به وسیله کادرفنی رد شده بود. پرسپولیس قصد داشت در روز های گذشته، با فیلیپه کایسدو قرارداد ببندد. مهاجم اکوادوری، پس از توافق نهایی با سرخپوشان بخاطر مخالفت خانواده اش، تصمیم گرفت به ایران نیاید و پرسپولیس را در شرایط پیچیده ای قرار داد. مدیران باشگاه هم تصمیم گرفتند در آخرین ساعات، سراغ باهویی بروند و این بازیکن سوئدی را، به تیم شان اضافه نمایند.

زلزله در پرسپولیس؟ یحیی مهاجم خارجی تازه را نمی خواهد

مخالفت علنی یحیی

یحیی گل محمدی، در جابجایی تابستانی سخت گیری زیادی برای خرید مهاجم خارجی انجام داد. ناکامی خرید های خارجی او در سا ل های اخیر، باعث شد با وسواس زیاد دست به انتخاب بازیکن تازه برای تیمش بزند. بیشتر گزینه های پرسپولیس، به وسیله گل محمدی رد شدند و بازیکنانی که یحیی آن ها را تایید کرد، بخاطر مسائل مالی با باشگاه به توافق نرسیدند. همین موضوع باعث شد پرسپولیس تا سرانجام جابجایی تابستانی، نتواند مهاجم تازهش را به خدمت بگیرد. توافق با فیلیپه کایسدو که مورد تایید باشگاه و گل محمدی بود، آخرین شانس آن ها به حساب می آمد. انتقالی که باخت و باشگاه بدون موافقت سرمربی، تصمیم گرفت با باهویی قرارداد ببندد تا بتواند بازیکن تازهش را، در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. حتی برخی منابع نزدیک به باشگاه، ادعا نموده اند گل محمدی اطلاعی از بستن قرارداد باشگاه با باهویی نداشته است. مهرداد خانبان و محمد عسگری، دو عضو کادرفنی پرسپولیس استوری مشترکی، با تصویر سکوت و عصبانیت گذاشتند. استوری که به نظر می رسد بی ربط، به قرارداد باهویی بدون موافقت کادرفنی نباشد.

کارنامه پرفراز و نشیب

علت مخالفت گل محمدی با باهویی، کارنامه او در سال های اخیر است. باهویی سوئدی، یک دهه قبل و زمانی که 21 ساله بود، در سطح دوم فوتبال سوئد مطرح شد. او در یک فصل، 15 گل برای روماپویکارنا زد و در رده پنجم برترین گلزنان سوپرتان یعنی سطح دوم فوتبال سوئد نهاده شد. باهویی دو سال بعد، در سطح اول سوئد هم این درخشش را تکرار کرد و با پیراهن آیک سولنا توانست 14 گل بزند. آیک سولنا با باهویی، در آن فصل سوم شد و باهویی هم، این بار در لیگ برتر عنوان پنجمین گلزن فصل را به دست آورد. روند پیشرفت باهویی اما، در همین نقطه متوقف شد. او در 9 سال اخیر، در لیگ های مختلف جابجا شده، اما فقط یک فصل، توانسته تعداد گل های زده اش را دو رقمی کند. بدترین آمار باهویی هم، به حضور او در خاورمیانه مربوط می گردد. باهویی سال 2015، به عربستان رفت و پیراهن الاهلی را پوشید. او فقط یک نیم فصل در عربستان دوام آورد، هیچ گلی نزد و از الاهلی جدا شد. فصل پیش هم او در نیم فصل دوم، پیراهن القطر را در لیگ ستارگان قطر پوشید. حاصل کار او در آن چند ماه هم فقط دو بازی فیکس و در نهایت، جدایی بدون گل زده بود. تنها فصل امیدوار نماینده باهویی در سال های اخیر، سال 2021 بوده که با بازگشت به آیک سولنا سوئد، برای مقطعی احیا شد و فصل را با 10 گل زده به سرانجام رساند.

تقابل یا آشتی؟

یحیی گل محمدی، هنوز واکنشی به خرید باهویی نشان نداده، اما سابقه او، نشان می دهد معمولا گلایه هایش را پنهان نمی کند و به زودی، در این مورد صحبت خواهد نمود. خبرگزاری ایسنا ادعا نموده قرارداد پرسپولیس و باهویی، مشروط است و در صورت نارضایتی گل محمدی، آن ها می توانند یک طرفه قرارداد را فسخ نمایند. موضوعی که شاید، باعث کمتر شدن اختلاف بین مدیریت و کادرفنی پرسپولیس درباره بازیکن تازه این تیم گردد. گل محمدی فصل پیش، یورگن لوکادیا را نمی خواست، اما پس از خرید این مهاجم به وسیله باشگاه، از او استفاده کرد و نتیجه هم گرفت. کیفیت لوکادیا و باهویی، کاملا فرق دارد، با این حال شاید گل محمدی به این بازیکن سوئدی هم فرصت بدهد و از او در ترکیب تیمش استفاده کند. در هر صورت، نبیل باهویی گزینه ای نبود که گل محمدی ماه ها برای خریدنش انتظار کشید تا تبدیل به مهاجم اول پرسپولیس گردد.

منبع: فوتبال 360

منبع: فرارو

به "زلزله در پرسپولیس؟ یحیی مهاجم خارجی تازه را نمی خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله در پرسپولیس؟ یحیی مهاجم خارجی تازه را نمی خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید