سونی اکسپریا 5 مارک 4 احتمالاً از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می نماید

به گزارش وبلاگ قطب نما، انتظار می رود سونی نسل تازه گوشی هوشمند پرچم دار جمع وجور خود یعنی اکسپریا 5 مارک 4 را پاییز سال جاری به کاربران معرفی کند. به همین دلیل، این گوشی پرچم دار تازه سونی در وب سایت صدور گواهینامه FCC ظاهر شده که به لطف آن می توانیم به بعضی از قابلیت های این گوشی دسترسی پیدا کنیم. ظاهراً اکسپریا 5 مارک 4 از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می نماید و جک 3.5 میلی متری هدفون را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

سونی اکسپریا 5 مارک 4 احتمالاً از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می نماید

شرکت سونی با معرفی گوشی هوشمند اکسپریا 5 مارک 3 به عنوان یک پرچم دار کوچک توانست موفقیت خوبی را در این زمینه به دست آورد و کاربران نیز استقبال خوبی از این گوشی هوشمند پرچم دار به عمل آورده اند. بسیاری از هواداران این غول فناوری ژاپنی مشتاقانه منتظر جانشین اکسپریا 5 مارک 3 یعنی اکسپریا 5 مارک 4 هستند که ظاهراً به روزرسانی های سخت افزاری قابل توجهی را دریافت خواهد نمود.

طبق اطلاعات منتشر شده این وب سایت، ابعاد اکسپریا 5 مارک 4 سونی 155.74 در 67.1 میلی متر تخمین زده شده که کمی کوچکتر از نسل قبلی است. بعلاوه نمایشگر این گوشی هوشمند 153.5 میلی متر میزان گیری شده که در حقیقت همان 6 اینچ است و 0.1 اینچ کوچک تر از نمایشگر نسل قبلی محسوب می گردد. به غیر از این، FCC هیچ جزئیاتی در خصوص دوربین یا سایر اجزای داخلی این گوشی هوشمند پرچم دار فاش نکرده، اما ظاهراً دیگر شایعات خبرهای خوبی برای هواداران این گوشی سونی دارند.

اول از همه باید اشاره کنیم که غول فناوری ژاپنی ظاهرا اکسپریا 5 مارک 4 را به جک هدفون 3.5 میلی متری صدا مجهز خواهد نمود که مطمئناً برای کاربران گوشی های هوشمندی که از هدفون های بی سیم استفاده نمی نمایند، خبر خوشایندی خواهد بود. علاوه بر این، شایعات تازه حاکی از آن است که اکسپریا 5 مارک 4 بالاخره از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی می نماید که بدون شک نبود آن یکی از آزاردهنده ترین نقطه ضعف های نسل قبلی بود.

پیش تر گفته می شد که سونی قرار است از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند استفاده کند. اما ظاهرا سونی نظر خود را تغییر داده و پردازنده ی اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در این گوشی به انجام وظیفه می پردازد. بد نیست اشاره کنیم که این تراشه قدرتمند هشت هسته پردازشی دارد که با ترتیب 1 + 3 + 4 در کنار هم قرار گرفته اند. در واقع هسته اول از نوع Cortex-X2، هسته دوم از نوع Cortex-A710 و هسته سوم هم از نوع Cortex-A510 هستند که در مجموع نسبت به نسل قبلی حدود 15 الی 20 درصد بهینه تر شده اند. این گوشی احتمالا ظرفیت باتری بیشتری خواهد داشت ولی میزان آن دقیقا تعیین نیست. اکسپریا 5 مارک 3 از باتری 4500 میلی آمپرساعتی استفاده می نماید.

در خصوص سیستم دوربین اکسپریا 5 مارک 4 سونی شنیده ها حاکی از آن است که قرار نیست شاهد پیشرفت چشمگیری باشیم و سخت افزار آن بدون تغییر از نسل قبلی با سنسور 12 مگاپیکسلی MP IMX557 سونی به عنوان دوربین اصلی، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی MP IMX363 و دوربین پریسکوپی 12 مگاپیکسلی MP IMX663 سونی با زوم اپتیکال 3 برابری به کاربران معرفی خواهد شد. البته فعلاً اطلاعات بیشتری درباره دوربین این گوشی در دسترس نیست.

این پرچم دار کوچک بعلاوه از استاندارد Wi-Fi 6 و سیستم کارت هوشمند RFID نیز پشتیبانی می نماید که بیشتر در ژاپن مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. تاریخ رونمایی رسمی از اکسپریا 5 مارک 4 سونی هنوز تعیین نشده، اما گفته می گردد که این گوشی می تواند در نمایشگاه IFA 2022 برلین که از 11 تا 15 شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد، به طور رسمی معرفی گردد. احتمالاً در روزهای آینده خبرهای دقیق تری از تعیینات فنی این گوشی هوشمند سونی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی اکسپریا 5 مارک 4 احتمالاً از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی اکسپریا 5 مارک 4 احتمالاً از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید