طسوج را تنها نروید!

به گزارش وبلاگ قطب نما، طسوج بهشتی است که از زیبایی آن چنان سرزنده خواهید شد که دلتان می خواهد همه کسانی که دوستشان دارید همراه شما باشند و از این زیبایی بی مانند غرق مسرت شوند.

طسوج را تنها نروید!

وبلاگ قطب نما: در جنوب شرقی کهگیلویه بهشت دل انگیزی واقع شده به نام طسوج . هر جا آب هست آبادی و زیبایی هم هست او دراین منطقه کوهستانی و زیبا با آبهای فراوان طبیعتی بکر و رویایی چشم نوازی می نماید. بهشتی که از زیبایی آن چنان سرزنده خواهید شد که دلتان می خواهد همه کسانی که دوستشان دارید همراه شما باشند و از این زیبایی بی مانند غرق مسرت شوند.

منطقه طسوج آب و هوایی بسیار مطبوع و معتدل دارد. این منطقه در بهار و تابستان طبیعتی بهشت آیین داشته و آبشار آن آبی گوارا و شفاف دارد. این آبشار زیبا و منظره اطارف آن در تمام طول سال پذیرای توریستان بسیاری است.

آبشار طسوج از جاهای تماشای دهدشت و چرام محسوب می گردد و در سردترین نقطه شهرستان چرام و در 70 کیلومتری شهر دهدشت در دل طبیعتی چشم نواز و سرسبز قرار گرفته است. اطراف آبشار طسوج را طبیعت زیبا و بکر، باغات سیب و درختان کهنسالی در برگرفته است. در دل این طبیعت زیبا، ایلات و عشایر نیز اتراق می نمایند و یکی از زیباترین صحنه های طبیعی را در این مکان عرضه نموده و رویایی بودن منظره آن را چندین برابر می نمایند.

تحقیق و گشت وگذار در اطراف آبشار طسوج نشان می دهد اطراف این طبیعت زیبا، روزگاری تاریخی در دوره قاجاریه را نیز در شناسنامه خود داشته است. بقایای یک عمارت تاریخی در فاصله 30 متری آبشار در این مکان دیده می گردد که از دوره احتشام السلطنه برجای مانده است. از این عمارت، کتیبه ای به خط ثلث برجای مانده که تاریخ آن سال 1296 را نشان می هد.

باغهای زیبای سیب ، گردو و درختان کهنسال که زندگی کوچ نشینی ایلات وعشایر در این طبیعت ، زیبایی آن را دوچندان نموده است و درختان برافراشته بلوط همراه با آب گوارای آبشار که در کنار سایه سار دلنشین چنار و سکوهای نشیمن می گذرد، حال و هوای هر بیننده ای رو دگرگون می کنه. از جمله نقاط تماشای این منطقه می توان به چشمه سرکوته طسوج، آبشار طسوج و امامزاده گلبهار اشاره نمود.

وجود درختان بلندقامت، طبیعت سرسبز و موج های بلند آبشار طسوج و صدای گوش نواز آب آبشار و موسیقی ملایم آن و تلفیق آن با صدای پرندگان و وزش بادهای خنک و روان شدن آب خروشان، سمفونی است که هر طبیعت گرد و علاقه مند به گذران وقت در کنار آب و سرسبزی را به وجد می آورد. گستردگی دره طسوج و تنوع اکولوژیکی آن بر مقدار جاذبه های زیست محیطی و اکوتوریستی منطقه افزوده است.

رودخانه طسوج و آبراهه های متعدد آن و رویش لاله واژگون در کناره های دره طسوج و جنگل های پوشیده از بلوط در سطح منطقه و ناهمواری های موجود، منطقه را به عنوان یک مکان زیبا و مجذوب کننده جهت بازدید توریستان نوروزی قرار داده است.

طبیعی است که فضای اطراف آبشار تسوج نیازمند توجه و توسعه است. این منطقه با وجود جذب توریست بسیار، از استانداردهای یک منطقه توریستی برخوردار نیست.

جاده منتهی به این مسیر، خاکی بودن آن و عدم امکان عبور وسایل نقلیه از این جاده به آبشار طسوج و نداشتن اقامتگاه و محل سکونت برای توریستان مهم ترین کمبودهای این مکان توریستی هستند. فقدان بسترهای لازم جهت ورود و اسکان توریست در منطقه و مسائل ارتباطی و عدم دسترسی، سبب شده است که این منطقه در یک انزوا و بن بست قرار گیرد.

اگر خواستید از آبشار طسوج تماشا کنید، اگرچه در تمامی فصول سال تماشای است، اما بهتر است بدانید که این آبشار در بهار و تابستان رونقی وصف ناشدنی داشته و از منظره و منظره طبیعی بی نظیری برخوردار است.

منبع: توریسم آنلاین

به "طسوج را تنها نروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طسوج را تنها نروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید