طعنه کره شمالی به همسایه جنوبی: آزمایش موشکی سئول ناشیانه و ابتدایی بود

به گزارش وبلاگ قطب نما، یک کارشناس نظامی کره شمالی معتقد است که آزمایش موشکی اخیر همسایه جنوبی این کشور درعین حال که ناشیانه و ابتدایی بوده اما باعث تشدید تنش در شبه جزیره خواهد شد.

طعنه کره شمالی به همسایه جنوبی: آزمایش موشکی سئول ناشیانه و ابتدایی بود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ قطب نما به نقل از رویترز، یک اندیشکده نظامی کره شمالی امروز (دوشنبه) آزمایش تازه موشک بالستیک کره جنوبی را ناشیانه و ابتدایی خواند اما در عین حال هشدار داد که توسعه چنین موشکهایی میتواند باعث ازسرگیری تنش بین مرزی میان دو کشور گردد.

هر دو کشور که درحال فراوری و توسعه تسلیحات پیشرفته هستند در پی توقف کوشش ها برای کاهش تنش، روز چهارشنبه اقدام به آزمایش موشک بالستیک نموده بودند.

جانگ چانگ ها، رئیس آموزشگاه علوم دفاع ملی، که یک مرکز تهیه و فراوری تسلیحات ساخت داخلی کره شمالی است در یادداشتی در سایت کی سی ان ای به این موضوع اشاره نمود که تصاویر گرفته شده از آخرین آزمایش موشکی کره جنوبی نشان می دهد که این آزمایش تسلیحاتی ناشیانه بوده و حتی شبیه به موشک بالستیک پرتاب شده از زیردریایی هم نبوده است.

جانگ در بخش دیگری از مطلب خود گفته که این موشک به نظر نسخه ای از موشکهای بالستیک سطح به سطح هیومو هستند که بخش کلاهک جنگی آن از روی موشک K-15SLBM هند شبیه سازی شده است.

وی در انتقاد دیگری از این آزمایش موشکی گفت که تصاویر مربوط به این آژمایش نشان می دهد کره جنوبی حتی به فن آوری های پرتاب از زیر آب ازجمله تحلیل پیچیده جریان سیال هم دست نیافته است.

جانگ در سرانجام نظر خود را اینگونه اعلام نموده است: در یک کلمه، باید آن را یک کار ناشیانه نامید. اگر واقعا یک موشک بالستیک بوده باشد، صرفا یک موشک ابتدایی است که در مراحل اولیه فراوری واقع شده است.

هرچند از نظر این کارشناس موشک کره جنوبی به مرحله ای نرسیده که دارای ارزش تاکتیکی و راهبردی باشد اما با اینحال قصد و نیت کره جنوبی از ساخت این موشک را مورد انتقاد قرار داد و نوشت: کوشش های مشتاقانه کره جنوبی برای بهبود سیستم های تسلیحات زیردریایی خود مشخصا باعث تشدید تنش نظامی در شبه جزیره کره می گردد و در عین حال باعث هوشیاری ما می گردد و ما را از کاری که باید انجام دهیم مطمئن می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "طعنه کره شمالی به همسایه جنوبی: آزمایش موشکی سئول ناشیانه و ابتدایی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعنه کره شمالی به همسایه جنوبی: آزمایش موشکی سئول ناشیانه و ابتدایی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید