چهل و سومین نشست سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه در ایران

به گزارش وبلاگ قطب نما، چهل و سومین نشست هیات اجرایی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) به میزبانی ایرنا برگزار می گردد.

چهل و سومین نشست سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه در ایران

به گزارش وبلاگ قطب نما، نشست هیأت اجرایی اوآنا هر سال در یکی از کشورهای عضو برای آنالیز تحولات یک سال گذشته این سازمان، پیگیری مصوبات مجمع عمومی و نشست قبلی خود و همچنین ارائه راهکارهای جدید برای پیشبرد امور این سازمان برگزار می گردد.

در این نشست اعضا علاوه بر طرح مباحث کارشناسی به گفتگو در زمینه چگونگی استفاده از آخرین فناوری های فنی و خبری می پردازند.

بر همین اساس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) آخرین بار در سال 85 میزبان نشست هیات اجرایی اوآنا بود و سال گذشته نیز خبرگزاری ان ان ای لبنان چهل و دومین نشست هیات مذکور را در بیروت برگزار کرد.

هیات اجرایی اوآنا در حال حاضر 13 عضو دارد که خبرگزاری های آذرتاج (جمهوری آذربایجان)، یونهاپ (کره جنوبی)، آناتولی (ترکیه)، تاس (روسیه) و شینهوا (چین) اعضای هیات رئیسه و خبرگزاری های ایرنا (ایران)، بی ان ای (بحرین)، کپودو (ژاپن)، ان ان ای (لبنان)، ای ای پی (استرالیا)، برناما (مالزی)، وی ان ای (ویتنام) و پی ایی ای (هند) اعضای عادی هیات اجرایی این ائتلاف خبری هستند.

مجمع عمومی اوآنا هر سه سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می گردد و طی آن ریاست دوره ای به خبرگزاری کشور میزبان منتقل می گردد. در مجمع عمومی سال 2016 که در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار گردید ریاست دوره ای این سازمان از روسیه به جمهوری آذربایجان منتقل شد و در مجمع آینده که قرار است در سال 2019 در سئول برگزار گردد ریاست دوره ای به خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی منتقل می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چهل و سومین نشست سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهل و سومین نشست سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید