عدم ارتباط کودک نوپا با والدین می تواند نشانه اولیه اوتیسم باشد

به گزارش وبلاگ قطب نما، کارن پیرس، محقق ارشد از دانشگاه کالیفرنیا، گفت: اوتیسم را می توان در زیرمجموعه ای از بچه ها با استفاده از فناوری تازه ردیابی چشم تنها در چند دقیقه تشخیص داد.

عدم ارتباط کودک نوپا با والدین می تواند نشانه اولیه اوتیسم باشد

مطالعات نشان داده است که گفتار به اصطلاح بچگانه توجه و یادگیری را تحریک می نماید و به رشد مهارت های زبانی و واکنش عاطفی بچه ها یاری می نماید. محققان خاطرنشان کردند بچه ها نوپا مبتلا به اوتیسم که به این سبک گفتار توجه چندانی نمی نمایند ممکن است در آینده مهارت های اجتماعی ضعیف تری داشته باشند.

پیرس گفت: به نظر می رسد این آزمایش ویژه ردیابی چشم در یافتن زیرمجموعه ای از بچه ها مبتلا به اوتیسم که مشکلاتی در پردازش گفتار یا عدم علاقه به گفتار دارند، بسیار خوب باشد. این یک نوع تشخیص منحصربه فرد است، زیرا تنها حدود 18 درصد از بچه های که در نهایت به اوتیسم مبتلا شدند، در تست های ردیابی چشم مردود شدند.

برای این مطالعه، تیم تحقیق 653 کودک نوپا را از 1 تا 4 سالگی مورد مطالعه قرار داد.

به بچه ها نوپا دو ویدئو نشان داده شد: یک فیلم زنی بود که به زبان بچگانه صحبت می کرد و دیگری یک بزرگراه شلوغ یا فیلمی از اشکال و اعداد انتزاعی همراه با موسیقی الکترونیک. بچه ها از چشمان خود برای کنترل اینکه کدام ویدئو در یک زمان تعیین پخش می گردد استفاده می کردند.

بچه ها نوپا بدون اوتیسم حدود 80 درصد از زمان خود را صرف تماشای ویدئو با زبان بچگانه می نمایند. بچه ها نوپایی که کمتر از 30 درصد به ویدئو حرف های با لحن بچگانه توجه می کردند، به اوتیسم مبتلا بودند.

این بچه ها بعلاوه در آزمون های زبان و مهارت های اجتماعی نمرات پایین تری داشتند.

این آزمایش خاص هنوز در دسترس نیست، اما پیرس امیدوار است که در آینده از آن برای یاری به تشخیص زودهنگام اوتیسم استفاده گردد تا درمان آغاز گردد.

منبع: فرارو

به "عدم ارتباط کودک نوپا با والدین می تواند نشانه اولیه اوتیسم باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم ارتباط کودک نوپا با والدین می تواند نشانه اولیه اوتیسم باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید