قیمت پیامک 4تومان افزایش یافت!

به گزارش وبلاگ قطب نما، براساس جداول بودجه کل کشور در سال 1403، قیمت هر پیامک 40 ریال افزایش می یابد.

قیمت پیامک 4تومان افزایش یافت!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ قطب نما و براساس گزارش رکنا، در جداول بودجه کل کشور در سال 1403 که اخیراً منتشر شده، منابع عایدیی بودجه از محل فناوری اطلاعات و ارتباطات معین شده است. براین اساس، عایدی حاصل از مالکیت دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، شامل حق امتیاز شبکه و جریمه عدم انجام تعهدات، مبلغ 20 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

عایدی حاصل از حق مالکیت دولت ناشی از مجوزهای صادرشده از سوی شورای عالی فضای مجازی نیز 500 میلیون تومان خواهد بود. از سوی دیگر، حق استفاده از فرکانس رادیویی حدود 220 میلیارد تومان عایدی نصیب دولت می نماید و عایدی حاصل از شماره گذاری مخابراتی یا نامبرینگ نیز 100 میلیارد تومان محاسبه شده است.

براساس جداول قانون بودجه، دولت بابت حقوق ورودی واردات گوشی های موبایل ساخته شده خارجی با قیمت بالای 600 دلار، 2 هزار و 40 میلیارد تومان عایدی خواهد داشت. مورد دیگر عایدی حاصل از افزایش 40 ریالی قیمت هر پیامک است که 10 ریال آن براساس بند (ش) ماده 72 قانون جوانی جمعیت منظور شده و 800 میلیارد تومان عایدی ایجاد می نماید.

براساس این بند، کاربر بسته های ارائه دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ده (10) ریال از استفاده کننده خدمات مذکور دریافت و جزء منابع این قانون قرار گیرد.

قانون بودجه نشان می دهد که دولت عایدی حاصل فروش هولوگرام حامل های دیجیتال را 100 میلیون تومان و عایدی ناشی از خدمات تجارت الکترونیکی و صدور گواهی الکترونیکی را نیز 30 میلیارد تومان درنظر گرفته است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "قیمت پیامک 4تومان افزایش یافت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت پیامک 4تومان افزایش یافت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید