مراودات مجازی زمینه ساز تغییر سبک زندگی است
به گزارش وبلاگ قطب نما، خبرنگاران/اصفهان استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان درباره تفاوت های نوع پوشش در میان اقشار و گروه های سنی مختلف در جامعه، گفت: این مسئله مربوط به سبک زندگی است، یعنی هر طبقه ای یک نوع سبک زندگی به خصوصی دارد که پوشش هم جزئی از آن است.

ابراهیم انصاری در گفت وگو با وبلاگ قطب نما، سبک زندگی را یکی از مباحث روز در جوامع پیشرفته دانست و اضافه نمود: آشفتگی سبک زندگی و نقدها دیگری که به آن وارد می گردد، فقط مشکل جامعه ما نیست، بلکه این موضوع اکنون بسیار موردتوجه است و جامعه شناسان جدید انتقادی هم درباره این موضوع بحث می نمایند.
وی با اشاره به تأثیر عوامل گوناگون بر سبک زندگی، گفت: مانند فرهنگ، سبک زندگی افراد جامعه نیز تحت تأثیر ارتباطات و رفت وآمدها چه به شکل مجازی و چه حضوری و سفری قرار می گیرد. ما به هیچ وجه نمی توانیم دادوستدهای فرهنگی را محدود کنیم، همان گونه که حتی دورافتاده ترین کشورهای آفریقایی هم نمی توانند در برابر تغییرات فرهنگی و سبک زندگی منزوی باشند.
استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، واردات کالا و مراودات مجازی را زمینه ساز تغییر سبک زندگی دانست و یادآور شد: با این ارتباطات، خواه ناخواه همه چیز منتقل می گردد، حتی اگر این واردات به شکل کالاهای مصرفی مانند میوه و سبزی ها هم باشند، به همراه خود تفکر و اندیشه های جدیدی از کشورهای دیگر به جامعه ما می آورند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا راهی برای راهنمایی سبک زندگی وجود دارد؟ شرح داد: هم اکنون در شهرهایی مانند پاریس و نیویورک نیز مد اسلامی مطرح است و فراورینمایندگان و طراحان پوشاک در این کشورها برای پوشش بانوان و مردان اسلامی محصولاتی فراوری می نمایند. تنها موضوعی که مطرح است اینکه به دلیل محدودیت هایی که برای برقراری ارتباط با کشورهای اروپایی و غربی وجود دارد، این محصولات به شکل غیرعلنی و پنهانی وارد می شوند و تأثیرات و پیامدهای خود را در میان طبقات و قشرهای مختلف جامعه به جا می گذارند.
منبع: خبرگزاری ایسنا