هشدار قرمز هواشناسی ؛ شروع بارندگی های سیل آسا در 7 استان از فردا

به گزارش وبلاگ قطب نما، سازمان هواشناسی در هشدار نارنجی از آغاز بارش ها در روز چهارشنبه در استان های آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، شرق لرستان و جنوب خوزستان، زنجان و همدان خبر داده است.

هشدار قرمز هواشناسی ؛ شروع بارندگی های سیل آسا در 7 استان از فردا

سازمان هواشناسی با اعلام اینکه بارش ها امروز (سه شنبه) محدود به دو استان آذربایجان غربی و کردستان می گردد، با صدور نخستین هشدار قرمز در سال نو نسبت به آغاز بارش های سیل آسا در بعضی منطقه ها شمال غرب و غرب کشور در روزهای آینده هشدار داد.

سازمان هواشناسی در هشدار نارنجی از آغاز بارش ها در روز (چهارشنبه) در استان های آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، شرق لرستان و جنوب خوزستان، زنجان و همدان اطلاع داده است.

روز پنجشنبه نیز بارش ها در خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، جنوب اردبیل، شمال غرب فارس، شمال بوشهر، غرب و جنوب اصفهان، زنجان، ارتفاعات در استان های مازندران و گیلان ادامه می یابد.

همزمان سازمان هواشناسی در نخستین هشدار قرمز از احتمال وقوع سیل در هفت استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اطلاع داد.

بر این اساس، پیش بینی می گردد بارش ها فردا در استان های ایلام، کرمانشاه، شمال خورستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی و غرب کردستان سیل آسا باشد.

این بارش ها همراه با ذوب شدن برف در ارتفاعات سبب سیلابی شدن رودخانه های فصلی، آبگرفتگی گسترده معابر، انسداد راه های روستایی و اختلال جدی در جاده ها و سفرهای بین شهری و درون شهری و خسارت به بعضی زیرساخت ها مانند خطوط انتقال برق و غیره می گردد.

روز پنجشنبه همین شرایط در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری روی می دهد.

این سامانه در رصد کارشناسان مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور قرار داد و هر گونه تغییر احتمالی در دامنه تاثیر و دربرگیری آن در روزهای آینده اطلاع رسانی می گردد.

توصیه می گردد مردم استان های تحت تاثیر در بازه فعالیت سامانه بارشی از توقف و تردد در بستر رودخانه ها و مسیل ها اجتناب نمایند و از سفرهای برون شهری و فعالیت های کوهنوردی بپرهیزند.

بعلاوه توصیه می گردد نسبت به بازگشایی کانال ها و آب روهای درون شهری و برون شهری اقدام گردد و دستگاه های اجرایی و امدادی آمادگی لازم برای مواجهه با این شرایط را کسب نمایند. جابه جایی عشایر کوچ رو و چرای دام در منطقه ها تحت تاثیر نیز اکیدا توصیه نمی گردد.

افزایش سرعت باد در بعضی منطقه ها از عصر امروز

هواشناسی بعلاوه برای امروز به ویژه در ساعت های بعدازظهر از افزایش اندازه سرعت باد در مقیاس نسبتا شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک برای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، ایلام، قزوین، البرز، اصفهان، قم و تهران اطلاع داد.

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار قرمز هواشناسی ؛ شروع بارندگی های سیل آسا در 7 استان از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار قرمز هواشناسی ؛ شروع بارندگی های سیل آسا در 7 استان از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید