پشت پرده رنگ آبی جایگاه بیشتر هواپیماها

به گزارش وبلاگ قطب نما، آیا میدانید چرا بیشتر ایرلاین ها رنگ آبی را برای جایگاه هواپیما انتخاب میکنند؟ این پست از خبرنگاران حتماً برای شما جالب خواهد بود. اگر برای بار اول قصد سوار شدن به هواپیما را دارید احتمالاً تجربه استرس زایی برای شما خواهد بود. اگر هم برای بارهای متوالی سوار هواپیما شده اید احتمالاً بعد از سوار شدن حواستان به انتخاب جایگاه و گذاشتن وسایل در بالای سرتان بوده است و متوجه مواردی مانند طرح رنگ داخلی و رنگ جایگاه هواپیما نشده اید. اما اگر دفعه دیگر که به هواپیما سوار می شوید به این مورد دقت داشته باشید، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که جایگاه های آن به رنگ آبی است.

پشت پرده رنگ آبی جایگاه بیشتر هواپیماها

البته استثنائاتی در این مورد وجود دارد، مانند جایگاه های قرمز Virgin ایرلاین و جایگاه های سبز در Aer Lingus ، اما به طور کلی، در بیشتر ایرلاین ها، جایگاه های هواپیمایی از طیف آبی رنگ هستند. اما چرا؟ در ادامه به این پرسش پاسخ داده ایم.

هواپیما

برای آنکه به یک مقصد سفر کنید برترین راه رزرو بلیط هواپیما است و ایرلاین ها برای کاهش استرس مسافران راه چاره هایی ارائه نموده اند که یکی از آن ها استفاده از رنگ آبی است.

چرا رنگ جایگاه هواپیما آبی است؟

همانطور که پیشتر خدمت شما گفته شد آبی یکی از رنگ های پر کابرد در صنعت هوانوردی مسافربری است و میخواهیم دلیل این موضوع را به شما بگوییم.

تمیز نگه داشتن آن آسان است

معمولاً زمان زیادی برای تمیز کردن هواپیما بین پروازها وجود ندارد، بسیاری از جایگاه های هواپیما به رنگ آبی هستند زیرا لکه ها بهتر از بسیاری از رنگ های دیگر دیده می شوند، و نسبت به رنگ سفید دیرتر چرک را نشان میدهند.

آبی رنگ آرامش بخشی است

حتی اگر مسافران ترس از پرواز نداشته باشند باز هم انتخاب یکر رنگ آرامش بخش به هنگام بروز مشکل در پرواز بسیار یاری میکند. بوئینگ نیز این مورد را در طراحی داخلی هواپیما و روانشناسی رنگ ها تایید نموده است.

باعث میشود شما احساس خنک بون داشته باشید

هواپیماها دارای 2 دما هستند، یکی دمایی که استاندارد است و قبل از پرواز رعایت میشود و دیگری دمایی است که به دلیل وجود تعداد زیاد مسافر در یک فضای بسته ایجاد میشود، از این روی و بر اساس انتخاب رنگ های خنگ، رنگ آبی یکی از برترین موردها برای رنگ جایگاه هواپیما اعلام شده است.

بخشی از برند سازی شرکت های هواپیمایی است

با توجه به اینکه هواپیما در آسمان است و رنگ آسمان نیز آبی است، پس میتوان از رنگ آبی به عنوان نمادی برای پرواز یاد کرد که در طراحی داخلی هواپیما نیز از آن استفاده شده است.

چیدمان جایگاه هر هواپیما به چه صورت است؟

منبع: تریپ

به "پشت پرده رنگ آبی جایگاه بیشتر هواپیماها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده رنگ آبی جایگاه بیشتر هواپیماها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید