چرا در مرسدس بنز آب در دلتان تکان نمی خورد؟ ، پیشرفته ترین سیستم تعلیق دنیا

به گزارش وبلاگ قطب نما، مرسدس بنز در مدل اس کلاس W222 در سال 2014، برای اولین بار از فناوری مجیک بادی کنترل رونمایی کرد. این فناوری، الهام بخش بسیاری از خودروسازان بزرگ بود.

چرا در مرسدس بنز آب در دلتان تکان نمی خورد؟ ، پیشرفته ترین سیستم تعلیق دنیا

امیرمسعود عابدین: دوربین استریو که در بخش بالایی شیشه جلو نصب شده، وظیفه رصد و آنالیز سطح جاده تا 15 متری را دارد. پس از آنالیز، مطابق دست انداز، به سیستم تعلیق دستور داده می گردد تا به چه میزان، تعلیق نرم یا سفت گردد.

فعال و غیر فعال بودن این آپشن، تفاوتی زمین تا آسمانی دارد! علاوه بر دوربین و سنسورها، واحد کنترل یا ECU، مخزن ذخیره، مکانیزم هیدرولیکی، فنر لول و یاری فنرها هم درگیر هستند. فرایند ایجاد این آپشن 5 سال زمان برده است.

یکی از تبلیغات مشهور مرسدس بنز درباره همین ویژگی است. در این تبلیغ، از مرغ و حرکت جالب سرش برای نشان دادن ثبات بدنه و فزونی این سیستم تعلیق، استفاده کردند. مجیک بادی کنترل پیشرفته ترین سیستم تعلیق دنیا به شمار میرود.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ قطب نما مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "چرا در مرسدس بنز آب در دلتان تکان نمی خورد؟ ، پیشرفته ترین سیستم تعلیق دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا در مرسدس بنز آب در دلتان تکان نمی خورد؟ ، پیشرفته ترین سیستم تعلیق دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید