3 راه برای کمک رساندن به کارمندان ناکارآمد(بخش دوم)

به گزارش وبلاگ قطب نما، ممکن است شرکت شما روش خاصی برای برخورد با افراد ناکارآمد داشته باشد اما ژان فرانکو مانزونی به عنوان استاد مدیریت در INSEAD و یکی از نویسندگان سندروم شکست:

چگونه مدیران خوب باعث شکست افراد بزرگ می شوند معتقد است بیشتر این روش ها فایده ندارند. او می گوید: وقتی با مدیران ارشد خود گفت و گو می کنید، آن ها نیز بیشتر اوقات صحبت شما را تایید می منند که این کارمندان کار نمی نمایند. پس شما به عنوان یک مدیر باید تصمیم بگیرید درباره این موضوع چه عملی انجام دهید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

3 راه برای کمک رساندن به کارمندان ناکارآمد(بخش دوم)

جوزف واینتراب که استاد مدیریت و رفتار سازمانی در کالج بابسون است و به عنوان یکی از نویسندگان کتاب مدیر مربی: پیشرفت بااستعدادترین افراد در کسب و کار می گوید: زمانی که افراد در انجام کار با ناکارآمدی روبرو می شوند، اجبارا همه امور را خودشان انجام دهند.

صحبت کردن با فرد ناکارآمد

وقتی با دیگران صحبت کردید، به صورت رو در رو با خود کارمند نیز صحبت کنید. درباره چیزهایی که مشاهده کردید و اینکه عملکرد او چه تاثیری را متوجه تیم نموده است صحبت کنید و به طور مستقیم به او بگویید که قصد یاری به او را دارید. مانزونی پیشنهاد می کند چنین گفت و گویی صورت گیرد: من متوجه اشکالاتی در رابطه با آن چه که تو انجام می دهی شده ام. معتقدم می توانی بهتر کار کنی و خود من هم به تو یاری می کنم. چگونه می توانیم از این شرایط خارج شویم؟ چگونه می توانیم رشد کنیم؟ مهم این است که برای رسیدن به راه حل او را دچار توفان فکری کنیم. واینتراب می گوید: از آنها بخواهید نظر بدهند. البته انتظار جواب سریع نداشته باشید. آن شخص برای ارزیابی فیدبک شما احتیاج به زمان دارد و می تواند بعد از مدتی با چند طرح و راه حل پیش شما بیاید.

به اطمینان برسید آیا این شخص اصلاح می گردد یا نه؟!

شما نمی توانید فردی را که خودش باور ندارد احتیاج به یاری دارد،هدایت کنید. چه در شروع یک گفت و گو و چه در مدت دخالت و وساطتی که از طرف شما صورت می گیرد، مهم این است که خود کارمند وجود مشکل را تایید کند. واینتراب می گوید: اگر کسی می گوید من همین هستم که می بینی یا تاکید می کند که خود را تغییر نمی دهد، در این صورت باید تصمیم بگیرید که می خواهید با چه هزینه ای این مساله را تحمل کنید. از سوی دیگر، اگر تمایل به تغییر و میل به بهبود در او دیدید، در این صورت امیدی برای تغییر شرایط وجود دارد.

برنامه داشته باشید

درباره آنچه شما و کارمندتان باید به طور متفاوت انجام دهید برنامه داشته باشید، توافق کنید که اقدامات آنالیز گردد تا بتوانید پیشرفت داشته باشید. بعلاوه از او بپرسید برای رسیدن به آن اهداف به چه منابعی احتیاج دارد. از او نخواهید قول هایی بدهد که نمی تواند به آن عمل کند. بعد به او زمان بدهید. واینتراب می گوید: همه انسان ها برای تغییر و یادگیری مهارت های نو احتیاج به زمان دارند.

منبع: الی گشت

به "3 راه برای کمک رساندن به کارمندان ناکارآمد(بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 راه برای کمک رساندن به کارمندان ناکارآمد(بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید