آخرین جزئیات افزایش رسمی قیمت نان

به گزارش وبلاگ قطب نما، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر هیچ تصمیمی در مورد افزایش قیمت نان اتخاذ نشده است.

آخرین جزئیات افزایش رسمی قیمت نان

به گزارش صدا و سیما، یزدان سیف با بیان این که قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی 1400- 1401 به ازای هر کیلوگرم 7 هزار و 500 گرم معین شده است گفت: در حال حاضر هیچ تصمیمی در مورد افزایش قیمت نان اتخاذ نشده است.

سیف گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی 1400- 1401 به ازای هر کیلوگرم 7 هزار و 500 گرم معین شده است. این نرخ پس از انجام کار های کارشناسی و بحث های مختلف در شورای سیاستگذاری و گرفتن نظر کشاورزان خبره که در این شورا حضور دارند معین شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی 1399 -1400 هم قیمت هر کیلوگندم برای خرید تضمینی 5 هزار تومان معین شده بود که با اتخاذ سیاست حمایت از فراوری محصولات کشاورزی و افزایش خود اتکایی درحوزه گندم این نرخ برای سال زراعی تازه به مقدار 50 درصد افزایش یافت.

سیف اضافه کرد: براین اساس در سال زراعی جاری قریب به 4 میلیون و 521 هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شد و مطالبات گندم کاران هم به طور کامل پرداخت شد که امیدواریم درسال زراعی آینده هم منابع مورد احتیاج خرید تضمینی تامین و به موقع در اختیار کشاورزان قرارگیرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران توضیح داد: در سال قبل موضوع خشکسالی بسیار جدی بود و همه ارکان بخش کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار داد و یکی از بخش هایی که به شدت تحت تاثیر این موضوع نهاده شد فراوری گندم بود.

وی ادامه داد: در بعضی سنوات مقدار خرید تضمینی حتی به 11 میلیون تن هم رسیده بود، ولی امسال خشکسالی این مقدار را کاهش داد و به 4 میلیون و 521 تن رساند در حالی که مصرف کشور حدود 12 میلیون تن است.

سیف اضافه کرد: البته با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در حوزه ذخایر راهبردی و تامین از راه واردات، مسئله ای در تامین گندم مصرفی مردم وجود ندارد.

وی گفت: بر این اساس امسال احتیاج به واردات شش میلیون تن گندم بود که بخشی از آن وارد شده و بخشی دیگر تا سرانجام سال وارد می گردد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امیدواریم در سال زراعی پیش رو بارندگی مناسب باشد و بتوانیم مقدار فراوری بهتری در مورد گندم داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت حفظ قیمت نان است اضافه کرد: در قالب یارانه بخش عمده مابه التفاوت قیمت گندم پرداخت می گردد به طوری که در امسال برای مصرف نانوایی گندم با قیمت 665 تومان و 90 تومان در اختیار نانوایان نهاده شد و در حال حاضر هیچ تصمیمی در مورد افزایش قیمت نان اتخاذ نشده است.

سیف ادامه داد: منابع ای که از بودجه عمومی صرف یارانه نان می گردد رقم بسیار بالایی است و توقع این است که با پرداخت یارانه قیمت متعادل بماند.

منبع: فرارو

به "آخرین جزئیات افزایش رسمی قیمت نان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین جزئیات افزایش رسمی قیمت نان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید