آغاز سومین شرایط اضطراری در سرزمین میزبان المپیک

به گزارش وبلاگ قطب نما، پایتخت ژاپن برای سومین بار با شرایط اضطراری ناشی از شیوع روز افزون ویروس کرونا روبرو شده است.

آغاز سومین شرایط اضطراری در سرزمین میزبان المپیک

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ قطب نما به نقل از ان اچ کی، سومین شرایط اضطراری در ژاپن به منظور مهار افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در توکیو و سه استان دیگر در غرب این کشور آغاز شده است.

این شرایط در توکیو، اوساکا، هیوگو و کیوتو تنها دو هفته تا روز 11 مه برقرار خواهد بود.

تعداد مبتلایان جدید به کرونا در این استان ها رو به افزایش گذاشته است. روز شنبه، توکیو شاهد بیشترین تعداد روزانه مبتلایان از زمان لغو شرایط اضطراری دوم بود. اوساکا نیز برای پنجمی روز متوالی بیش از 1000 مبتلای جدید داشت. در هر دو استان هیوگو و کیوتو عده مبتلایان بیسابقه بالا بود.

دولت مرکزی ژاپن در صدد آن است تا با درخواست برای اجرای محدودیت های شدید در طول تعطیلات بهاره امسال که یک هفته خواهد بود، سیر صعودی تعداد مبتلایان به انواع جهش یافته کرونا را ظرف یک دوره کوتاه متوقف کند.

از رستوران هایی خاص و اماکن تجاری بزرگ مانند مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ خواسته شده تا فعالیت خود را متوقف نمایند.

دولت از مردم نیز خواسته است که خروج غیر ضروری از منازل نداشته باشند و از رفت و آمد به مناطقی که شاهد سیر صعودی عده مبتلایان به کرونا هستند، خودداری نمایند.

دولت از کارفرمایان درخواست کرده است که به کارکنانشان دورکاری داده و آنها را ترغیب به دریافت مرخصی در طول تعطیلات بهاره امسال بنمایند تا عده افرادی که به محل کار می فرایند 70 درصد کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آغاز سومین شرایط اضطراری در سرزمین میزبان المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز سومین شرایط اضطراری در سرزمین میزبان المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید