اذعان اشرف غنی به تاثیر نیروهای خارجی در خط و مشی سیاسی دولت افغانستان

به گزارش وبلاگ قطب نما، رئیس جمهور افغانستان با اشاره به دخالت های خارجی اظهار داشت که با خروج نظامیان آمریکایی و ناتو فرصت بازنگری سیاست های منطقه ای و بین المللی برای این کشور فراهم می گردد.

اذعان اشرف غنی به تاثیر نیروهای خارجی در خط و مشی سیاسی دولت افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ قطب نما، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در ملاقات با هیئت اداری شورای ملی این کشور درباره فصل نو افغانستان پس از خروج نظامیان آمریکایی و ناتو گفتگو کرد.

اشرف غنی در این ملاقات ضمن تاکید بر تقویت اجماع سیاسی و مالی افغانستان، از شورای ملی این کشور خواست تا مشورت های خویش را در مسایل مهم ملی، به ویژه اجماع سراسری به خاطر تامین صلح پایدار و عادلانه، ارائه نمایند.

وی افزود: خروج نیروهای خارجی از افغانستان فرصت را برای ما جهت بازنگری سیاست های ملی، منطقه ای و بین المللی ایجاد نموده است و باید یک طرح واضح برای دو سال آینده در راستای خود اتکایی داشته باشیم.

رئیس جمهور افغانستان پیش از این نیز نسبت به دخالت آمریکا در امور داخلی افغانستان از جمله فرایند صلح انتقاد نموده بود و درباره تصمیم آزادی 5 هزار زندانی طالبان گفته بود که فرمان آزادی آن ها را بخاطر فشارهای آمریکا صادر کردم.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در انتقاد از سیاست آمریکا در قبال کشورش گفته بود: واشنگتن عامدانه در حال تضعیف دولت افغانستان است تا بحران آفرینی کند و سپس دولتی مانند دولت های استعماری را در افغانستان مستقر نماید تا آن را تحت کنترل داشته باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اذعان اشرف غنی به تاثیر نیروهای خارجی در خط و مشی سیاسی دولت افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان اشرف غنی به تاثیر نیروهای خارجی در خط و مشی سیاسی دولت افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید