اشتباه است اگر گروه تیم ملی ایران را ساده در نظر بگیریم

به گزارش وبلاگ قطب نما، تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران تاکید دارد که نباید هیچ کدام از هم گروه های تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی را دست کم گرفت.

اشتباه است اگر گروه تیم ملی ایران را ساده در نظر بگیریم

بیژن ذوالفقارنسب در گفت وگو با پانا، درباره گروه تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی گفت: طبق قرعه کشی صورت گرفته 12 تیم در دو گروه قرار گرفته اند و حریفان خود را در این مرحله شناختند. تیم ایران هم با تیم های کره جنوبی، عراق، سوریه، لبنان و امارات هم گروه شد. به نظرم این اشتباه بزرگی است که ما حریفان ایران را ساده در نظر بگیریم. باید به همه تیم ها احترام گذاشت و این را بپذیریم که هر تیم شرایط خاص خودش را دارد بنابراین نباید آنها را دست کم گرفت. البته یک مربی حرفه ای هیچ زمانی چنین تفکری ندارد و هیچ تیمی را ساده تصور نمی نماید.

وی ادامه داد: هر بازی در این مرحله حکم فینال را دارد و بازیکنان باید تمام کوشش خود را به کار بگیرند که از پیروزیت دور نشوند. 5 حریف ایران در این مرحله به مثابه یک بازی فینال است. من با توجه به شناختی که از بازیکنان ایرانی دارم به صعود به جام جهانی بسیار امیدوارم. بازیکنان ایران جزء برترین های آسیا هستند و در تیم های اروپایی عملکرد بسیار خوبی داشته اند. بنابراین شانس بسیار زیادی برای صعود داریم.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص همگروهی ایران با چهار تیم عربی اظهار کرد: تیم ایران با این چهار کشور عربی سوریه، لبنان، عراق و امارات در این گروه است. هر چهار تا تیم برای ما شناخته شده هستند و تیم ایران بارها با آنها بازی نموده است و به نظرم مسئله ای به لحاظ تبانی به وجود نمی آید به این خاطر که نظارت کاملی روی این رقابت ها از طرف فیفا و AFC وجود دارد.بنابراین ما نباید نگران تبانی یا مسائل این چنینی باشیم. هر 12 تیمی که به این مرحله راه پیدا کردند جزء برترین های آسیا هستند و از فیلترهای زیادی رد شدند تا به این مرحله رسیدند بنابراین ما به هیچ اسم نباید بگوییم تیم ایران با حریفان ساده ای روبه رواست.

ذوالفقارنسب در ادامه صحبت هایش به حضور اسکوچیچ در تیم ملی و بعلاوه صحبت های رئیس فدراسیون مبنی بر اینکه پس از انتها مرحله نهایی دوباره تصمیم گیری می نماید، اسم کرد: به هر حال فدراسیون این حق را دارد که در خصوص سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد. مربی هم یا شرایط فدراسیون را می پذیرد و یا آن را تحمل می نماید و کنار می آید. اسکوچیچ با توجه به اینکه در این مدت زمانی که راهنمایی تیم را برعهده داشته خوب نتیجه گرفته است بهتر بود ابقا گردد که خوشبختانه تصمیم درستی هم گرفته گردد. او با نتایجی که کسب کرد احتیاج فوتبال ایران را تامین کرد.

وی در انتها گفت: اما اینکه بعد از این مرحله فدراسیون فوتبال دوباره قرار است تصمیم گیری کند و برای سرمربی تیم ملی فکر دیگری داشته باشد موضوعی نیست که الان روی آن مانور بدهیم. به نظرم اسکوچیچ اثرگذار بود و شناخت خوبی از فوتبال ایران داشت؛ مجموعه این عوامل دست به دست هم داد و پیروزیت تیم ملی را به همراه داشت. امیدوارم تیم ملی با اقتدار به جام جهانی راه پیدا کند؛ در صورت برنامه ریزی دقیق و شرایط مناسب آماده سازی این تیم در جام جهانی هم می تواند سنت شکنی کند. من بعد از اینکه تیم ملی از منامه برگشت و عملکرد آن ها را در چهار بازی اخیر دیدم بسیار امیدوار به آینده هستم اما به شرطی که شرایط تیم را برای حضور پیروز فراهم نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اشتباه است اگر گروه تیم ملی ایران را ساده در نظر بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباه است اگر گروه تیم ملی ایران را ساده در نظر بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید