این غذا سلامت خانواده را تضمین می نماید

به گزارش وبلاگ قطب نما، یک خورش گیاهی برای تجربه طعم خالص سلامتی. کدو و بادمجان از جمله مواد غذایی ای هستند که به خاطر داشتن فیبر بالا و کالری کم، هرچه در درست کردن و تنوع دادن به آنها بیشتر پرداخته گردد و در منوی غذایی خانواده حضور زیادتری داشته باشند، سلامتی را بیشتر تضمین می نمایند.

این غذا سلامت خانواده را تضمین می نماید

غذاهای گیاهی معمولا از ابتلای افراد به بیماری جلوگیری می نمایند.

مواد لازم برای 3 نفر

3 عدد بادمجان میانه

3 عدد کدو میانه

4 عدد گوجه فرنگی

1 عدد پیاز میانه

1 پیمانه لوبیا چشم بلبلی

2 حبه سیر

نمک و فلفل

به اندازه لازم روغن سرخ کردنی

یا روغن زیتون به اندازه کافی

1 ق چ زردچوبه

1. ابتدا پوست کدوها و بادمجان ها را بگیرید، سپس بادمجان های پوست گرفته را در مخلوط آب و نمک به مدت 20 دقیقه بخوابانید. بعد آنها را بیرون آورده، با آب سرد بشویید و با یک دستمال تمیز خشک کنید. تابه را روی حرارت قرار دهید درون آن اندازهی روغن ریخته، بگذارید داغ گردد. سپس بادمجان ها را نواری و کدوها را حلقه حلقه خرد نموده و هر کدام را جداگانه سرخ کنید.

2. پیاز را هم خرد کنید و در اندازهی روغن تفت دهید تا طلایی رنگ گردد. سیرها را هم ریز خرد نموده اضافه کنید و تفت دهید. در انتها زردچوبه را به آنها بیفزایید و هم بزنید.

3. لوبیا چشم بلبلی را از قبل آب پز نموده و آبکش کنید و داخل ظرف بریزید. حالا همه مواد را داخل یک قابلمه مناسب ریخته. گوجه فرنگی را حلقه حلقه نموده روی آنها قرار دهید. در انتها نمک و فلفل و اندازه کمی آب اضافه نموده به مدت 20 تا 25 دقیقه اجازه دهید کاملا بپزد و جا بیفتد. این خوراک با نان سرو می گردد.

فوت وفن

خیس کردن بادمجان ها در آب و نمک باعث می گردد هم تلخی آنها گرفته گردد، هم موقع سرخ شدن، روغن کمی مصرف گردد ضمناً موقع سرخ شدن رنگ زیباتری به خود می گیرند.

با توجه به اینکه آب لوبیا چشم بلبلی رنگی تیره دارد، بهتر است آن را به صورت جداگانه پخته و آب آن را داخل قلیه نریزید.

منبع: همشهری آنلاین

به "این غذا سلامت خانواده را تضمین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذا سلامت خانواده را تضمین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید