ببینید ، وقتی مردم روی پشت بام و در خیابان فرش می شستند ، خانه تکانی با فرچه و پارو و جان کندن

به گزارش وبلاگ قطب نما، اسفند ماه در ایران از گذشته تا به امروز با خانه تکانی عید همراه است، از دستمال کشی دیوار و پنجره ها تا شستن پرده ها و تمیز کردن یخچال و کابینت و.... توپ عید که به صدا در می آید باید همه خانه بوی تمیزی بدهد که مهمترین عنصر آن فرش است.

ببینید ، وقتی مردم روی پشت بام و در خیابان فرش می شستند ، خانه تکانی با فرچه و پارو و جان کندن

به گزارش خبرنگار وبلاگ قطب نما، حالا نزدیک به سه دهه است که اغلب مردم در شهرهای بزرگ فرش های خود را به قالیشویی می سپارند و بعد از چند روز خشک و تمیز آن را تحویل می گیرند. در گذشته مردم از اوایل اسفند حواسشان را به آسمان جمع می کردند و در روزهایی که ابری در آسمان نبود و خورشید گرم تر می تابید، قالی خود را وسط حیاط یا در کوچه پهن می کردند و با پودر رختشویی و فرچه و پارو و شلنگ آب به جان آن می افتادند و آخر سر روی دیوار پشت بام می انداختند تا خشک گردد. برخی ها از صبح زود تا دم غروب مشغول شستن فرش و قالیچه و کناره و پتو و روفرشی بودند.

اما در تهران قدیم، برخی از مردم فرش های خود را به کنار چشمه علی شهرری می بردند و آن را می شستند و آخر سر روی کوه کنار آن پهن می کردند تا خشک گردد. تصاویر قالیشویی در ماه اسفند برای مردم ساکن آن منطقه مانند فیلم زیر خاطره انگیز است.

منبع: همشهری آنلاین

به "ببینید ، وقتی مردم روی پشت بام و در خیابان فرش می شستند ، خانه تکانی با فرچه و پارو و جان کندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، وقتی مردم روی پشت بام و در خیابان فرش می شستند ، خانه تکانی با فرچه و پارو و جان کندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید