تجربه رانندگی با آئودی A3 جدید مدل 2020

به گزارش وبلاگ قطب نما، آئودی A3 جزو مطرح ترین بازیگران در کلاس هاچبک های لوکس بوده و از سال 1997 تا به امروز فروش بیش از 600 هزار دستگاهی را در بریتانیا ثبت نموده است.

تجربه رانندگی با آئودی A3 جدید مدل 2020

به گزارش خبرنگار ، آئودی A3 جزو مطرح ترین بازیگران در کلاس هاچبک های لوکس بوده و از سال 1997 تا به امروز فروش بیش از 600 هزار دستگاهی را در بریتانیا ثبت نموده است. این خودرو هم اکنون با محصولاتی همچون ب ام و سری 1 و مرسدس A کلاس سرشاخ می شود. البته دیگر خودروی هم خانواده همچون فولکس واگن گلف نیز جزو رقبای A3 است.

A3 هم اکنون وارد چهارمین نسل خود شده و از طراحی ظاهری برجسته تر، تمایز بیشتر بین تریم ها و… سود می برد. دیگر خبری از نسخه سه درب و هاچبک A3 نیست و بنابراین خریداران بین دو مدل 5 درب اسپورت بک و 4 درب سدان یکی را انتخاب خواهند کرد. قوای محرکه بسیار متنوعی برای این خودرو وجود داشته و علاوه بر نسخه های بنزینی و دیزلی، مدل هیبریدی ملایم 48 ولتی نیز عرضه خواهد شد. در آینده نیز مدل پلاگین هیبرید با برد الکتریکی حدود 50 کیلومتر در دسترس خریداران خواهد بود.

A3 از پلتفرم MQB بکار رفته در دیگر محصولات گروه فولکس واگن همچون اشکودا اوکتاویا و فولکس گلف استفاده می نماید. تناسبات این خودرو دست خوش تغییر شده و هم اکنون فاصله بین چرخ های روبرویی و پهنا و طول کلی خودرو افزایش یافته اند. این بازنگری ها باعث شده فضای سر و پای زیادی برای سرنشینان در جلو و عقب کابین وجود داشته باشد هرچند خبری از افزایش فضای بار نسبت به نسل قبلی نیست. در واقع فضای بار این خودرو 380 لیتر گنجایش داشته که با خواباندن جایگاه های عقب به 1200 لیتر افزایش می یابد.

وقتی در جایگاه راننده بنشینید با طراحی کابین بسیار متفاوتی نسبت به نسل های پیشین A3 روبرو خواهید شد. این خودرو به صورت استاندارد از پشت آمپر های دیجیتالی 10.25 اینچی سود برده و البته آپشن 12.3 اینچی نیز وجود دارد. ورودی های هوای سیستم تهویه نیز در ارتفاع بالاتری نسبت به قبل قرار گرفته اند.

صفحه لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی نیز ابعاد 10.1 اینچی داشته و کمی به سمت راننده متمایل شده است. مدل های دارای گیربکس S ترونیک از سوئیچ مدرن بجای دسته دنده سنتی استفاده نموده و بنابراین فضای بیشتری در کنسول مرکزی وجود دارد.

مدل A3، 35 TFSI که در تست ما حضور دارد از پیشرانه 1.5 لیتری توربوی 148 اسب بخاری استفاده نموده و با وجود تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر ها می توان دو سیلندر را از مدار خارج کرد تا مصرف سوخت خودرو کاهش یابد. نسل جدید این خودرو دارای تکنولوژی هیبریدی ملایم است که مصرف را بیش ازپیش کاهش می دهد و دلیل آن استفاده از سیستم الکتریکی 48 ولتی است. این امر باعث می شود پیشرانه در بازه های زمانی کوتاه خاموش شود و از سخت افزار ویژه برای استارت دوباره پیشرانه استفاده شود. همچنین در زمان کاهش سرعت نیز انرژی اتلاف شده ذخیره می شود. البته احساس پدال ترمز این خودرو در مقایسه با نسخه های استاندارد A3 کمی متفاوت است.

این خودرو در زمان حرکت پایدار حس شده و همان نرمی سواری مورد انتظار از یک محصول لوکس را ارائه می نماید. حتی بدون وجود سیستم چهار چرخ محرک کواترو هم چسبندگی و پایداری زیادی در پیچ ها وجود داشته و طراحی چند اتصالی سیستم تعلیق در عقب به این موضوع یاری می نماید.

سیستم فرمان سفارشی خودرو در سرعت های پایین اصلاح کمتری می خواهد و رانندگان می توانند به وسیله حالت های گوناگون رانندگی احساس آن را تنظیم نمایند. ما مدل هایی با سیستم تعلیق تطبیقی را تست کردیم و فهمیدیم که سواری این مدل ها بسیار راحت تر است. با این وجود، سیستم تعلیق استاندارد هم انتظارات بیشتر افراد را برآورده خواهد نمود و سیستم تعلیق بادی یک آپشن ضروری نیست.

مدل A3، 35 TDI دیزلی هم در دسترس بوده و به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی 148 اسب بخاری مجهز است. این خودرو از گیربکس 7 سرعته S ترونیک استفاده نموده و در آینده آپشن سیستم کواترو هم عرضه خواهد شد. این پیشرانه عملکرد نرمی داشته و آرام تر از قبل است. یکی از دلایل صدای کمتر ورودی به کابین استفاده از شیشه جلوی جدید با متریال سرکوب نماینده بیشتر است. همچنین گشتاور 360 نیوتون متری این پیشرانه باعث شده احساس قدرت بیشتری نسبت به مدل بنزینی وجود داشته باشد.

البته اگر شما به دنبال محصولی کم مصرف تر هستید بهتر است منتظر مدل 114 اسبی A3، 30 TDI بمانید که مصرف سوخت و آلایندگی کمتری دارد. ظاهراً این خودرو کمی گران تر از نزدیک ترین رقبا خواهد بود، اما کیفیت و طراحی آن می تواند نظر مشتریان را جلب کند.

آئودی A3 آرام تر از هر زمان دیگری شده است. این خودرو تصویر محافظه کار نسل های پیشین را پشت سر گذاشته و کابینی باکیفیت و تکنولوژی مدرنی دارد. سطح تجهیزات خوب و پیشرانه های گسترده باعث می شود دست خریداران در انتخاب باز باشد. تجربه رانندگی خاص آئودی نیز با ماهیت این خودروی لوکس هماهنگی دارد.

قیمت: 28 هزار پوند (تقریبی)

پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوی بنزینی هیبریدی ملایم

قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/250 نیوتون متر

گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.4 ثانیه

حدبیشتر سرعت: 224 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تجربه رانندگی با آئودی A3 جدید مدل 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه رانندگی با آئودی A3 جدید مدل 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید