ترامپ می خواهد شرایط را با پیچیدگی بیشتر تحویل بایدن دهد ، سیاست تحریم ترکیه توسط دموکرات ها هم اجرا خواهد شد

به گزارش وبلاگ قطب نما، سفیر سابق کشورمان در لهستان و لیتوانی گفت: ترک کاخ سفید برای ترامپ کار دشواری است و از این رو می خواهد شرایط را با پیچیدگی بیشتر تحویل بایدن دهد.

ترامپ می خواهد شرایط را با پیچیدگی بیشتر تحویل بایدن دهد ، سیاست تحریم ترکیه توسط دموکرات ها هم اجرا خواهد شد

رامین مهمان پرست، سخنگوی اسبق وزارت خارجه و سفیر سابق کشورمان در لهستان و لیتوانی در مصاحبه با خبرنگار سیاسی وبلاگ قطب نما، در مورد اقدامات اخیر ایالات متحده مبنی بر تحریم ترکیه با توجه به اینکه این کشور جزو متحدین آمریکا و از اعضای ناتو محسوب می گردد گفت:ترک کاخ سفید برای ترامپ کار دشواری است و از این رو می خواهد شرایط را با پیچیدگی بیشتر تحویل بایدن دهد.

وی اضافه کرد: از این رو به نظر می رسد به دنبال این است که از همین فرصت کوتاه به جامانده تا خاتمه حضورش درکاخ سفید حداکثر استفاده را ببرد و تنش و پیچیدگی ها در غرب آسیا را افزایش دهد.

*نزدیکی ترکیه به روسیه معادلات آمریکایی ها را اعم از جمهوری خواه و دموکرات تغییر خواهد داد

مهمان پرست با تاکید براینکه جدای از اینکه این حرکت به خاطر ترامپ باشد یا سیاست کلی ایالات متحده گفت: البته ممکن است سیاست کلی آمریکا در قبال قدرت روزافزون روس ها در منطقه و جذب کشور هایی مانند ترکیه برای آمریکایی ها خیلی سخت و غیرقابل باور باشد و اگر قرار باشد ترکیه و اردوغان به روسیه نزدیک شوند معادلات آمریکایی ها اعم از جمهوری خواه یا دموکرات را در منطقه تغییر دهد.

*سیاست تحریم ترکیه توسط دموکرات ها هم اجرا خواهد شد؛ شاید با روشهای دیگر

سفیر سابق کشورمان در لهستان و لیتوانی توضیح داد: با این حساب ممکن است حتی این سیاست از راستا ها یا روش های دیگری توسط دموکرات ها و بایدن نیز دنبال گردد تا بدین ترتیب ایالات متحده فارغ از جمهوری خواه و دموکرات حضور خود را در منطقه محکم تر کند و از کشور های منطقه در جهت تثبیت و تحکیم سیاست های آمریکایی به نفع خود استفاده کند.

وی ادامه داد: نکته اصلی این است که کشور های منطقه باید بدانند که در منطقه ای قرار دارند که قدرتمند و تاثیرگذار هستند و باید این پتانسیل را به سمت همکاری های منطقه ای و تبدیل منطقه به یک اهرم قدرت پیش ببرند. تا بدین ترتیب جلوی تحرکات سیاسی ابرقدرت ها گرفته گردد و از سوی دیگر به منطقه خود در جهت ثبات، امنیت و رشد و توسعه یاری نمایند.

*کشورهای منطقه باید بدانندجهان در حال حرکت به سمت چندجانبه گرائی است که لازمه آن همکاری با یکدیگر است

مهمان پرست با تاکید بر اینکه این رویه باید به عنوان درسی برای کشور های منطقه باشد تا متوجه شوند جهانی که آمریکا می خواست به سمت تک قطبی ببرد در حال رفتن به سمت چند قطبی در آینده خواهد بود، گفت: لازمه این اتفاق و قرار دریافت در این فضا همکاری های منطقه ای است که می تواند بسیار موثر باشد و هویت تاثیرگذاری به منطقه ببخشد.

*تحریم آمریکا علیه ترکیه هشداری جدی برای اردوغان به منظور توجه به توسعه امنیت منطقه

سفیرسابق کشورمان در لهستان و لیتوانی خاتمه اعلام کرد: اگر تهدیدات را از دید فرصت نگاه کنیم اتفاقا این تحریم ها و موضع گیری اخیر آمریکا علیه ترکیه با توجه به تحرکات اخیر ترک ها در آذربایجان و شعرخوانی اردوغان شاید هشداری باشد به اینکه بهتر است مسئولان کشور های منطقه جهت حرکت خود را به سمت همکاری بیشتر و توسعه امنیت منطقه ای ببرند، چون تنها در این شرایط است که سایر قدرت ها نمی توانند به سادگی در منطقه دخالت نمایند و به این ترتیب منافع منطقه ای با نقش آفرینی کشور های منطقه بیش از پیش حفظ خواهد شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ترامپ می خواهد شرایط را با پیچیدگی بیشتر تحویل بایدن دهد ، سیاست تحریم ترکیه توسط دموکرات ها هم اجرا خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ می خواهد شرایط را با پیچیدگی بیشتر تحویل بایدن دهد ، سیاست تحریم ترکیه توسط دموکرات ها هم اجرا خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید