تصاویر رونمایی از لباس حضرت محمد (ص) در ترکیه ، تشکیل صف های طولانی برای تماشا ژاکت کشباف پیامبر

به گزارش وبلاگ قطب نما، خرقه منتسب به حضرت محمد (ص) در اولین آدینه ماه رمضان در استانبول رونمایی شد.

تصاویر رونمایی از لباس حضرت محمد (ص) در ترکیه ، تشکیل صف های طولانی برای تماشا ژاکت کشباف پیامبر

به گزارش وبلاگ قطب نما، در اولین آدینه ماه رمضان مراسمی با حضور فرماندار استانبول در مسجد خرقه شریف که ترک ها به آن مسجد هِرکایی شِریف Hırka-i Şerif می گویند برگزار و از خرقه منتسب به حضرت محمد (ص) رونمایی شد.

گفته می گردد این بالاپوش را پیامبر اسلام(ص) به اویس قرنی که یکی از اصحاب آن حضرت بوده اهدا نموده بود و در قرن 17 و در اوج شکوفایی امپراتوری عثمانی، به وسیله سلطان سلیم اول از حجار به استانبول آورده شد. آن موقع حجاز بخشی از قلمرو حکومت وسیع عثمانی بود.

بعد از آوردن این خرقه به استانبول، عثمانی ها مسجدی ساختند و خرقه را در آن نگه داشتند که امروزه با عنوان مسجد خرقه شریف شناخته می گردد. کار ساخت مسجد در سال 1847 آغاز شد و در سال 1851 به انتها رسید.

سپس سلطان عبدالحمید ثانی دستور داد تا صندوقی برای نگهداری خرقه شریف نبوی تهیه گردد و خرقه پیامبر اکرم (ص) فقط در ماه مبارک رمضان در معرض عموم قرار گیرد. بر اساس این رسم، در اولین آدینه ماه رمضان، این خرقه به نمایش عمومی در می آید.

همه ساله همزمان را رونمایی رمضانی از این خرقه منتسب به رسول خدا (ص) صف های طولانی برای تماشا آن در برابر مسجد خرقه شریف تشکیل می گردد و علاقه مندان می توانند از ساعت 10 صبح تا 18 عصر از این مسجد و خرقه تماشا نمایند.

منبع: فرارو

رونمایی از لباس حضرت محمد در ترکیه رونمایی از لباس حضرت محمد در ترکیه رونمایی از لباس حضرت محمد در ترکیه رونمایی از لباس حضرت محمد در ترکیه رونمایی از لباس حضرت محمد در ترکیه رونمایی از لباس حضرت محمد در ترکیه رونمایی از لباس حضرت محمد در ترکیه رونمایی از لباس حضرت محمد در ترکیه لباس حضرت محمد - رونمایی در ترکیه

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر رونمایی از لباس حضرت محمد (ص) در ترکیه ، تشکیل صف های طولانی برای تماشا ژاکت کشباف پیامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر رونمایی از لباس حضرت محمد (ص) در ترکیه ، تشکیل صف های طولانی برای تماشا ژاکت کشباف پیامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید