جزئیات اجرای طرح اعطای کالابرگ الکترونیکی ، کالابرگ جایگزین یارانه نقدی می گردد؟

به گزارش وبلاگ قطب نما، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح آزمایشی اعطای کالابرگ الکترونیکی در استان هرمزگان گفت: اگر استقبال مردم از این طرح گسترده باشد حتماً این طرح جایگزین یارانه نقدی می گردد.

جزئیات اجرای طرح اعطای کالابرگ الکترونیکی ، کالابرگ جایگزین یارانه نقدی می گردد؟

به گزارش وبلاگ قطب نما، صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع وبلاگ قطب نما اظهار کرد: دولت مکلف بود که ما به ازای حذف ارز یارانه ای را به صورت کالابرگ الکترونیکی بین مردم با قیمت پایه شهریور 1400 توزیع کند. متاسفانه بستر این کار فراهم نبود اما با کوشش همکاران در وزارت تعاون بستر کار فراهم شد و از دیروز به صورت آزمایشی در استان هرمزگان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی اضافه کرد: این طرح آزمایشی را ارزیابی می کنیم و چنانچه مطلوب باشد به سرعت در کل کشور آن را تعمیم خواهیم داد. موضوع مهم این است که ده قلم مواد غذایی که مشمول ارز 4200 تومانی بودند را در این سبد کالا تعریف و قیمت گذاری کردیم که براساس شهریور 1400 اجرا شده است.

مرتضوی یادآور شد: مردم می توانند هم از این فرصت که تقریباً یک ماه زودتر از موعد مقرر واریز نقدی یارانه است استفاده نمایند و هرچقدر که احتیاج داشتند از این ده قلم کالا خریداری نمایند، چنانچه به خرید تمایل نداشتند، می توانند در خاتمه کار به سبک ماه های گذشته یارانه نقدی را دریافت نمایند.

وزیر تعاون یادآور شد: سامانه ای تعریف شده است که سرپرست خانوار می تواند با کد دستوری اعلام شده اندازه اعتبار خود را مشاهده کند.

وی اضافه کرد: ده کالا شامل مواردی از جمله مرغ، برنج، ماکارونی، روغن و لبنیات است. در این مرحله مقدماتی شکل خرید هم کاملاً اختیاری است و یک نفر می تواند اگر ضرورت داشت کل مبلغ اعتباری را در این مرحله فقط مثلاً برنج خریداری کند.

مرتضوی تاکید نمود: تقریباً تعداد فراوانی فروشگاه در هر استان تعریف شده است که این خرید را می توان انجام داد، الان که در مرحله مقدماتی هستیم در سطح استان هرمزگان حدود هزار فروشگاه به این سیستم مجهز شده اند.

وزیر تعاون بعلاوه گفت: در مرحله بعد استان های بعدی را به نوبت آغاز می کنیم و امیدواریم بتوانیم تقریباً تا انتهای سال جاری کل کشور را پوشش دهیم. اگر استقبال مردم از این طرح گسترده باشد حتماً این طرح جایگزین یارانه نقدی می گردد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره رسیدگی به شکایت افرادی که یارانه به آنان تعلق نگرفته است، اظهار کرد: هرکس که معترض باشد و به او یارانه یا کالابرگ تعلق نگرفته باشد به شکایتش رسیدگی می گردد و سامانه به آنان پاسخ می دهد که استحقاق دارند یا نه.

مرتضوی با اشاره به شرایط صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی، اظهار کرد: صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی منابع خوبی دارد و سال قبل 6 هزار میلیارد تومان بود و سال جاری 16 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا نموده است. رییس جمهوری دستور دادند که حتماً حقوق بازنشستگان مورد توجه باشد و هم دولت و هم سازمان برنامه توجه ویژه ای به حقوق بازنشستگان داشتند و فکر می کنم که سال آینده سال آسان تری داشته باشند.

  • اظهارات مهم وزیر کار درباره بازنشستگان | مطالبات بازنشستگان در 1402 پرداخت می گردد؟ | آخرین شرایط اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات اجرای طرح اعطای کالابرگ الکترونیکی ، کالابرگ جایگزین یارانه نقدی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اجرای طرح اعطای کالابرگ الکترونیکی ، کالابرگ جایگزین یارانه نقدی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید