خبرنگاران نماینده عراقی:خرید سامانه دفاع هوایی از مسکو اولویت امنیتی ما است

به گزارش وبلاگ قطب نما، بغداد - خبرنگاران- عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق امروز همزمان با حضور وزیر خارجه کشورش در مسکو تاکید نمود که خرید سامانه های دفاع هوایی پیشرفته اولویت مطلقی برای تامین امنیت ملی عراق به شمار می رود.

خبرنگاران نماینده عراقی:خرید سامانه دفاع هوایی از مسکو اولویت امنیتی ما است

به گزارش وبلاگ قطب نما، عبدالخالق العزاوی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: عراق احتیاج مبرم به سامانه های دفاع هوایی پیشرفته برای حفاظت از آسمان خود در برابر هرگونه نقض حریم هوایی این کشور دارد.

وی اضافه کرد: سامانه های موجود با توجه به پیشرفت جنگنده ها و پهپادها از توان و عملکرد محدودی برخوردار هستند و خرید سامانه های دفاع هوایی پیشرفته از روسیه یا سایر کشورها یک اولویت مطلق برای امنیت ملی عراق در سال 2021 میلادی به شمار می رود.

العزاوی ابراز امیدواری کرد که شرایط اقتصادی عراق با افزایش قیمت های نفت یا درآمدهای دیگر برای تامین اقتصادی قراردادهای خرید سامانه های دفاعی بهبود یابد تا این کشور بتواند با چالش های امنیتی مقابله کند زیرا ادامه این شرایط به نفع امنیت و ثبات عراق در سایه شرایط کنونی خاورمیانه نیست.

این اظهارات درحالی مطرح می گردد که هم اکنون فواد حسین وزیر خارجه عراق برای ملاقات با مقامات روسی در مسکو به سرمی برد.

فواد حسین امروز در ملاقات با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره مسائل دوجانبه از جمله همکاری نظامی و امنیتی بحث و گفتگو کرد.

وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی خود با لاوروف درباره قصد بغداد برای خرید سامانه های دفاع هوایی ساخت روسیه گفت که آدینه عناد سعدون وزیر دفاع عراق در آینده برای بحث درباره جزئیات همکاری نظامی سفری به مسکو خواهد داشت.

دو طرف همچنین بر ادامه همکاری در قالب کمیته چهار کمیته تبادل اطلاعات و همکاری های امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه با هدف تبادل اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نماینده عراقی:خرید سامانه دفاع هوایی از مسکو اولویت امنیتی ما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده عراقی:خرید سامانه دفاع هوایی از مسکو اولویت امنیتی ما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید