خلاف در تپه باستانی پری جا به اوج رسید

به گزارش وبلاگ قطب نما، پس از انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر تخریب تپه باستانی پری جا در قائمشهر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان این موضوع را تکذیب کرد. این خبر در بخش خلاف در تپه باستانی پری جا هست.

خلاف در تپه باستانی پری جا به اوج رسید

محسن باستانی در گفت وگو با ایسنا در واکنش به تخریب تپه باستانی پری جا، گفت: هرچند پری جا دارای ثبت ملی است اما متاسفانه طی سال های گذشته به محلی برای دپوی زباله های ساختمانی تبدیل شده بود.

وی اظهار کرد: تپه پری جا اثر ثبتی است اما به علت آنکه در ملک خصوصی قرار گرفته است و نیز به علت نیزارهای ایجاد شده در بالای تپه، مکانی را برای حفاری های غیرمجاز بعضی افراد سودجو فراهم نموده اما صاحب زمین برای اینکه اشراف بهتری بر تپه پری جا داشته باشد، اقدام به از بین بردن نیزار کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی قائمشهر اعلام نمود: صاحب این ملک با لایه برداری، نخاله های ساختمانی دپو شده بر روی این تپه را از بین برد تا سطح آن عاری از هرگونه زباله و نخاله گردد.

به گزارش ایسنا، پری جا تپه ای باستانی در قائم شهر است که علاوه بر ناشناخته بودن این مکان، هر روز از سوی سودجویان تهدید می گردد. این محوطه باستانی که متعلق به 3000 سال پیش است در سال های 90 و 91 از سوی باستان شناسان کاوش شده بود.

منبع: همگردی

به "خلاف در تپه باستانی پری جا به اوج رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلاف در تپه باستانی پری جا به اوج رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید