دریافت عوارض سنگین در جاده نامناسب مرنجاب

به گزارش وبلاگ قطب نما، دریافت عوارض قابل توجه بدون ارائه خدمات در ابتدای جاده ناهموار کویر مرنجاب نارضایتی گردشگران را در پی داشته است.

دریافت عوارض سنگین در جاده نامناسب مرنجاب

به گزارش وبلاگ قطب نما، منطقه گردشگری کویر مرنجاب در حالیکه جاده بسیار نامناسب و ناهمواری دارد ولی با این وجود گیت عوارضی در ابتدای جاده مرنجاب عوارض سنگینی حدود 200 هزار ریال تا 1 میلیون ریال به ازای نوع خودرو دریافت می نماید و این در حالیست که گردشگران در حیرت اند که این پرداخت پول در قبال چه خدماتی است!

یکی از گردشگران در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ قطب نما با انتقاد از پرداخت عوارض در جاده بسیار خراب مرنجاب و عدم ارائه خدمات در قبال آن گفت: از مسئولان انتظار داریم که با توجه به دریافت عوارض، حداقل جاده را تسطیح نمایند تا به وسایل نقلیه خسارت کمتری وارد گردد.

شایان محمدی توضیح داد: متأسفانه استهلاک خودروها در این جاده خراب بسیار بالاست که این عدم ساماندهی جاده موجب می گردد گردشگران دیگر رغبتی برای سفر مجدد به منطقه نداشته باشند و به دیگران هم توصیه نمایند که عطای سفر به مرنجاب را به لقایش ببخشند!

حسین اتابکی یکی دیگر از گردشگران هم شرایط این جاده را بسیار رنج آور برشمرد و گفت: جاده مرنجاب بسیار خراب است و چاله های وسط جاده، استهلاک ماشین را به بالاترین حد خود می رساند.

وی اضافه کرد: برای اولین بار است که به منطقه مرنجاب سفر می نماید و هنوز در تعجب است که دریافت این اندازه عوارض در قبال چه خدماتی بوده است؟!

فرهاد موسوی یکی از آفرود سواران هم در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ قطب نما گفت: حداقل ماهی دو بار به منطقه مرنجاب سفر می نماید و هر بار شرایط جاده خراب تر از قبل است در حالی که عوارض پرداختی در ابتدای جاده مرنجاب حدود دو برابر عوارض اتوبان تهران به چالوس با آن همه خدمات است!

وی با اشاره به زباله های انباشته شده در برخی از قسمت های کویر مرنجاب و لزوم رسیدگی به آن اضافه کرد: از مسئولان امر خواهشمند است ساماندهی جاده و منطقه را در دستور کار قرار دهند چراکه ادامه این شرایط چهره زشتی از منطقه مرنجاب در کشور و دنیا به جای می گذارد.

کویر مرنجاب کجاست؟

کویر مرنجاب آران و بیدگل در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار گرفته است. این کویر از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان آران و بیدگل محدود می گردد. ارتفاع میانه کویر مرنجاب از سطح آب های آزاد در حدود 850 متر است.

راه های ورود به کویر مرنجاب

مسیر اول: مسیر شهر آران و بیدگل به سمت پادگان ارتش و سپس جاده خاکی مرنجاب که پس از طی مسافتی در حدود 45 کیلومتر به مرنجاب می رسد.

مسیر دوم: مسیر پارک ملی کویر است که از پیشوا شروع شده و سپس مبارکیه (15 ک. م) - قصر بهرام (60 ک. م) - کاروانسرای سفیدآب (80 ک. م) - و سپس مرنجاب (50 ک. م) است. لازم به ذکر است تردد در این جاده تا سفیدآب احتیاج به مجوز از سازمان حفاظت از محیط زیست استان سمنان دارد.

مسیر سوم: مسیر آران و بیدگل به ابوزیدآباد و سپس کاروانسرای سفیدآب و مرنجاب است.

منبع: دنیای سفر

به "دریافت عوارض سنگین در جاده نامناسب مرنجاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت عوارض سنگین در جاده نامناسب مرنجاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید