ساپینتو و مواریس لیگ را مجذوب نماینده می نمایند

به گزارش وبلاگ قطب نما، پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران گفت: حضور مربیانی، چون ساپینتو و مواریس و بعلاوه بازگشت برخی از لژیونر ها از لیگ های خارج از ایران می تواند به جذابیت لیگ برتر یاری کند.

ساپینتو و مواریس لیگ را مجذوب نماینده می نمایند

بیژن ذوالفقار نسب درباره تغییر معادلات کادر فنی تیم های لیگ رجحان در فصل پیش رو گفت: می توان از دو منظر به این موضوع نگاه کرد. نخستین ماجرا مربوط به عدم ثبات در کادر فنی تیم ها است که نشان می دهد باشگاه ها کم طاقت شده اند و بدون توجه به ابزاری که در اختیار مربیان خود قرار می دهند دنبال نتیجه گرایی هستند. نکته دوم هم ورود افکار نو فنی با بازگشت مربیان خارجی به چرخه فوتبال باشگاهی کشور است.

پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه حضور در تیم های مختلف باشگاهی و ملی را دارد در مورد انتقاد به عدم برگزاری کارگاه های آموزشی برای مربیان داخلی توضیح داد: قطعاً مربیان احتیاج به برگزاری چنین کلاس هایی دارند. آن ها با علم روز جهان غریبه شده اند. هیچ دوره ای برای حضور آن ها در باشگاه های معتبر و صاحب سبک جهان در نظر گرفته نمی گردد.

ذوالفقارنسب یادآور شد: مربی را با نگاه به نتیجه گرایی در فوتبال، مستاصل نموده اند. کسی که راهنمایی فنی تیم را بر عهده می گیرد نباید تمام فضا را تحمل کند بلکه باید به مقدار داشته هایی که در اختیارش قرار داده شده، از او انتظار داشت.

وی درباره ورود مربیان خارجی همانند ریکاردو ساپینتو برای استقلال ژوزه مورایس برای سپاهان اصفهان تاکید نمود: آن ها قطعاً رقابت را مجذوب نماینده می نمایند. علم نو وارد فوتبال ایران می گردد که می تواند تأثیر مستقیم روی بار فنی لیگ هم بگذارد. باید دید آن ها وقت کافی برای کار کردن در فضای متفاوت فوتبال ایران را کسب خواهند کرد یا مدیران باشگاه ها برای فرار از فشار، خیلی زود زیر پای آن ها را خالی می نمایند.

ذوالفقارنسب با اشاره به بازگشت چند لژیونر به پرسپولیس همانند علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی گنجی توضیح داد: آن ها خرید های خوبی برای پرسپولیس هستند. به هر حال در سال جام جهانی 2022 هستیم و کسی نمی خواهد شانس حضور در این بازی ها را هم از دست بدهد. فکر می کنم آن ها هم مثل مربیان خارجی می توانند به مجذوب نمایندهیت لیگ برتر یاری نمایند.

ذوالفقار نسب در خاتمه اعلام کرد: مجذوب نمایندهیت بالاتری که باید به فوتبال ایران برگردد سر و صدای تماشاگران در ورزشگاه ها است. ما احتیاج به نشاط اجتماعی داریم و سازمان لیگ دیگر هیچ بهانه ای در این زمینه نباید داشته باشد. فرصت کافی برای ایجاد زیر ساخت ها و دادن دستورالعمل به باشگاه ها بوده است، اما حالا وقتش است صدای طرفداران را در ورزشگاه ها بشنویم.

منبع: فرارو

به "ساپینتو و مواریس لیگ را مجذوب نماینده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساپینتو و مواریس لیگ را مجذوب نماینده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید